Problem med 2 skärmar... *blir tokig*

Permalänk
Medlem

Problem med 2 skärmar... *blir tokig*

Hej,
Skulle byta skärm att titta på serier på (från dataskärmen till tvn). Drog ut hdmi kabeln ur skärmen och in i tvn.
Lära fippla lite för att få till det då av nån anledning visade sig som 'utökat skrivbord' (windows 10).

Nu när jag ska få tillbaka det till dataskärmen fungerar inget.
Först satt jag tillbaka sladden. Skärmen var fortfarande svart. Jag startade om i hopp att det skulle fungera, fortfarande svart.

Nu ett X antal försök senare har jag tvn genom det integrerade uttaget på moderkortet, och dataskärmen på uttaget på grafikkortet (980 ti).
Problemet är att då jag drar ut tvn så stängs båda utav(?). Jag vet verkligen inte hur jag ska läsa detta.

Några förslag?

Permalänk
Rekordmedlem

Har du provat med win + p och sedan växla i den menyn ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Prova, installera om/nollställ drivrutinerna.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279AQDM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

@bärplockaren: Didnt help :/
Jag blir toookig.

Fungerar i alla fall att fippla på burken nu. Men det är ju inte rätt, så alltså måste man fortsätta fippla

Permalänk
Medlem

@mrqaffe: Jag vet inte hur, men det fungera det du skrev.

Vad exakt är skillnaden att använda win +p istället för att fippla och ändra i bildskärmsinställningarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vland:

@mrqaffe: Jag vet inte hur, men det fungera det du skrev.

Vad exakt är skillnaden att använda win +p istället för att fippla och ändra i bildskärmsinställningarna?

Det är nog något du får fråga Microsofts buggsupport om...

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Det är nog något du får fråga Microsofts buggsupport om...

Framförallt smidigt om du inte har någon bild att se på så att du kan navigera i menyer.

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenKenny:

Framförallt smidigt om du inte har någon bild att se på så att du kan navigera i menyer.

Det borde ju dock gå att fixa via vanliga gränssnittet också, vilket är det 99% av alla känner till. Win+P är ett väldigt okänt kommando bland dom vanliga dödliga.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Testa att ställa in som speglad display när du har TVn inkopplad. Windows är fantastiskt buggigt när det kommer till displayhantering.

Permalänk
Medlem

Win + P (2 gånger) sedan släpper du Win-knappen.
Får du ingen bild så prova samma sak igen.
Antagligen så är din TV primärskärm.

har du samma upplösning på både TV och datorskärm så funkar det att spegla och/eller utöka skrivbord.
Har du däremot olika upplösning på skärm och TV, så funkar enbart utökat skrivbord.

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus TUF Z690 Plus - CPU: Core i7 12600k - Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 990 PRO 2TB, Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem

Tjena, jag köpte tyvärr en färdigbyggd dator för ungefär 2 år sen och nu vill ja köra med 2 skärmar men den verkar inte ha 1 till hdmi uttag och 0 dvi uttag är de så värt att sätta min gamla skärm på vga och köpa en ips skärm o köra den på hdmi uttaget? eller helt enkelt vänta med en skärm tills jag bygger en ny dator?

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14