Glides till musen som inte slits ut direkt? (Använder Icemat)

Permalänk
Medlem

Glides till musen som inte slits ut direkt? (Använder Icemat)

Har en Icemat och med helt nya glides på musen är det helt underbart, verkligen noll friktion. Men detta varar bara några timmar tills den blanka ytan på glidesen slipats ner av glaset på Icemat:en.
Någon som kan rekommendera glides av ett material som varar längre?
Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Keramik/glas? Vad kör du nu?
Har dessvärre inga tips eller rekommendationer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Keramik/glas? Vad kör du nu?
Har dessvärre inga tips eller rekommendationer.

Finns det fötter/glides av keramik/glas? Just nu kör jag "Qpad Glidz"

Permalänk
Medlem

Vitsen med Icemat är att det ska ge ett kontrollerat motstånd, och att inkörningstiden du har är den tid det tar innan önskad effekt uppnås. Om det inte är en effekt du anser önskvärd har du möjligen valt fel produkt? En helt slät musplatta kanske är mer för dig i stället? Själv får jag frispel på den där sandpappersytan, men det är ju jag det... Jag kör på ett gammalt skitbilligt IKEA plåtskrivbord, och kör musen rakt på plåten. Nära nog helt friktionsfritt, och efter 5 år är inte glidytorna på musen problemet, utan den gummerade texturen på musens greppytor är i princip helt borta...
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Jag har limmat på ett slags blanka polerade metalldiskar på mina musfötter (köpta på Clas Ohlsons, vet inte vad de är tänkta att användas för egentligen).
Dessa kör jag på min aluminium-musmatta corsair mm600. Den kombinationen ger verkligen extremt låg friktion och fötterna slits egentligen inte ut överhuvudtaget.
Så metallfötter är mycket hållbara. Dock kan det inte rekommenderas till icemat (har en sådan också). Musfötter av hårdare material låter helt enkelt förjävligt när man drar dem mot glas.

Så tyvärr lär något mjukare material behövas om icemat ska användas och sådana material är ju samtidigt inte lika hållbara..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Tackar för svaren. Jag antar att storleken på musens fötter spelar in också?