Mjukvaruuppdatering som lägger till oönskad funktionalitet - vad gäller?

Permalänk
Medlem

Mjukvaruuppdatering som lägger till oönskad funktionalitet - vad gäller?

Jag märkte i helgen att min Samsung smart TV har börjat visa reklam banners när man ser på film. Detta händer alltså även om man kollar på HDMI källa (alltså inbyggt i TV, inte någon smart app) och visar en banner högst upp tills man trycker OK på fjärrkontrollen. Detta är någonting som jag inte tycker är okej alls och hade jag vetat att detta skulle hända så skulle jag aldrig köpt den modellen till att börja med.

Tyvärr så har det gått för lång tid för att Öppet köp ska gälla, så jag funderar på om det finns något annat alternativ? Samtidigt så är ju möjligheten att kunna göra stora ändringar på en produkt efter att kunden har köpt den någonting relativt nytt. Är det någon som har hört talas om något liknande tidigare?

Permalänk
Medlem

Jag känner igen det. Det är något som har kommit med smart tv apparater. Dock vet jag inte hur man löser det. Har för mig att vissa har inställningar för det där det kan stängas av. Annars kanske du kan googla fram något om det

Visa signatur

Protonmail: enkel krypterad mail gratis
BitWarden: krypterad lösenordshantering man kan, men inte måste, köra på egen server

Permalänk
Medlem

Längst ner i denna nyhet står det hur man stänger av reklam i Samsungs smarttv.
http://www.sweclockers.com/nyhet/20045-samsungs-smarta-tv-app...

/Knight

Visa signatur

Idag kom Athlon64