Vill köpa ny telefon (no budget)

Permalänk

Vill köpa ny telefon (no budget)

Hej!

Funderar på att köpa en ny mobil, och tittade lite på iPhone 6/s/plus osv. Kollade lite på 64 gb versionerna (16gb räcker inte väl?) och såg att de kostade mer än 7k. Är iPhone överprisade eller har jag missat nåt? Kollade på LG G3 och en sån kostar ca 3.3k och verkar fått bättre rating och högre betyg av folk som betygsatt den? Är det något jag missat?

Funderar på en LG G3 atm, ska jag köpa en sån? Vill ha en stabil telefon som är relativt framtidssäker och ändå klarar av de flesta spelen!

Tack på förhand?

Visa signatur

i7 8700 | Asus DC2 290x | MSI Z370A Pro | Fractal Design Define R4 Windowed | EVGA GQ750W | 8GB RAM 2800MHZ |1TB HDD 250 GB SSD

Acer Predator 144Hz | Mionix Naos 3200 | Razer Blackwidow 2014 | NiP Xtrfy Get Right version | Plantronics Backbeat Pro

Permalänk
Medlem

Att iPhones är överprisade är väl så vedertaget att det inte ens är en fråga? Därmed inte sagt att de på något sätt är dåliga (även om jag själv aldrig skulle gå över till den mörka sidan).

Är det inte LG G4 du menar? G3:an är ganska gammal numera...

Permalänk
Medlem

Join the dark side, young iPadawan.

Permalänk
Medlem

Jag har en G3, är riktigt nöjd med den. Den klarar alla spel osv, inga problem. Den har riktigt fin skärm också, dock drar skärmen en del batteri, inte jättemycket men en del.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lindström:

Hej!

Funderar på att köpa en ny mobil, och tittade lite på iPhone 6/s/plus osv. Kollade lite på 64 gb versionerna (16gb räcker inte väl?) och såg att de kostade mer än 7k. Är iPhone överprisade eller har jag missat nåt? Kollade på LG G3 och en sån kostar ca 3.3k och verkar fått bättre rating och högre betyg av folk som betygsatt den? Är det något jag missat?

Funderar på en LG G3 atm, ska jag köpa en sån? Vill ha en stabil telefon som är relativt framtidssäker och ändå klarar av de flesta spelen!

Tack på förhand?

Att Apple produkter är överprisade är knappast någon nyhet.? Skall du köpa en mobil med obegränsad budget är väl ändå något utav årets flaggskepp från Sony,Huawei,LG eller Motorola du bör överväga. T.ex Sony Xperia z5, Motorola Moto X, LG G4,Huawei Honor 7/P8 eller Microsoft 950 XL.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem

Tror säkert det står i ordböcker världen över - "iPhone, överprisad mobiltelefon skapad av Apple...".

Annars är G4an ett superbra val.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av cbtcp:

Att iPhones är överprisade är väl så vedertaget att det inte ens är en fråga? Därmed inte sagt att de på något sätt är dåliga (även om jag själv aldrig skulle gå över till den mörka sidan).

Är det inte LG G4 du menar? G3:an är ganska gammal numera...

Jo iPhone har alltid varit överprisade, men sist jag tittade på ny telefon så var 4s och s2 det som var ''inne'', och de låg kring samma pris för att vara världens bästa mobiler. Så verkar det inte vara nu..

Skrivet av RealPower:

Jag har en G3, är riktigt nöjd med den. Den klarar alla spel osv, inga problem. Den har riktigt fin skärm också, dock drar skärmen en del batteri, inte jättemycket men en del.

Funderar verkligen på en sån, hoppade nästan av stolen då jag såg specsen i förrhållande till priset!

Skrivet av Peppar2014:

Att Apple produkter är överprisade är knappast någon nyhet.? Skall du köpa en mobil med obegränsad budget är väl ändå något utav årets flaggskepp från Sony,Huawei,LG eller Motorola du bör överväga. T.ex Sony Xperia z5, Motorola Moto X, LG G4,Huawei Honor 7/P8 eller Microsoft 950 XL.

Jo men vill ju inte punga ut 6k om jag får något som fyller samma krav för 3-4k, just därför jag ställde frågan kring iPhone. Använder mobilen till vardagligt bruk.

Visa signatur

i7 8700 | Asus DC2 290x | MSI Z370A Pro | Fractal Design Define R4 Windowed | EVGA GQ750W | 8GB RAM 2800MHZ |1TB HDD 250 GB SSD

Acer Predator 144Hz | Mionix Naos 3200 | Razer Blackwidow 2014 | NiP Xtrfy Get Right version | Plantronics Backbeat Pro

Permalänk
Medlem

3k för en OnePlus One
2.5k för en OnePlus X

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem

Själv har ja iPhone 6 nu, Men ska prova Blackberry Priv bara den släpps..
Tror ja kan komma o trivas med den faktiskt, O då kan ja säga att ja anti-android.. ^^

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem

Köpte idag en Nexus 6P och hoppas att den ska leva upp till förväntningarna. Så kanske värd att kolla på för dig med?

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Avstängd

@Lindström:

Eftersom att din budget är obegränsad skulle jag säga iPhone 6S+ 64/128GB. Klockren telefon rakt igenom. Snart kommer Reddit Sync till iOS och då blir den helt perfekt

"Jo men vill ju inte punga ut 6k om jag får något som fyller samma krav för 3-4k, just därför jag ställde frågan kring iPhone. Använder mobilen till vardagligt bruk."

En telefon för 3-4K kan absolut göra det mesta en för >6K kan, dock sämre.

Visa signatur

i7 6700K - Sapphire R9 390X - Corsair 16GB - BenQ 2420Z 1080P 144Hz | iPhone 6S+ | Philips Fidelio X2 med ModMic 4.0

Permalänk
Medlem

Med Iphone förlorar du några extra lappar i plånboken, men å andra sidan behåller du din integritet.

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Skrivet av Gl0bal:

@Lindström:

Eftersom att din budget är obegränsad skulle jag säga iPhone 6S+ 64/128GB. Klockren telefon rakt igenom. Snart kommer Reddit Sync till iOS och då blir den helt perfekt

"Jo men vill ju inte punga ut 6k om jag får något som fyller samma krav för 3-4k, just därför jag ställde frågan kring iPhone. Använder mobilen till vardagligt bruk."

En telefon för 3-4K kan absolut göra det mesta en för >6K kan, dock sämre.

Att en mobil för 6k gör nåt bättre än vad en för 3-4k vet jag redan, dock kanske den inte gör någon skillnad i förhållande till mina krav. Men en iPhone för 6k gör väl inte det en LG G3/G4 gör bättre, sämre om något väl? :S Vill ha många appar och några spel, minst 500 foton och några låtar!

Visa signatur

i7 8700 | Asus DC2 290x | MSI Z370A Pro | Fractal Design Define R4 Windowed | EVGA GQ750W | 8GB RAM 2800MHZ |1TB HDD 250 GB SSD

Acer Predator 144Hz | Mionix Naos 3200 | Razer Blackwidow 2014 | NiP Xtrfy Get Right version | Plantronics Backbeat Pro

Permalänk
Avstängd

Jag har haft negativa erfarenheter med LG G3. Min kunde inte surfa med Wifi om du hade Bluetooth på. Och eftersom jag streamar ljud till både trådlöst headset och bil så var det sjukt irriterande! (Med andra ord kunde jag inte lyssna på musik via hörlurar och streama via Wifi) Sen connectade inte bluetoothen automatiskt till bilen utan man var tvungen att ta upp telefonen och gå in i settings och ansluta.

Allmänt så tyckte jag den buggade och hade irriterande dålig batteritid. Bytte till Oneplus One och är helnöjd! Finns ingen anledning att köpa dyrare telefon!

Permalänk

Jag vill ha en Lumia 950 som nästa telefon men då privatekonomin inte är så stark just nu så lutar det mer åt en One+2 eller One+X.
Vill dock inte överge windows så få se hur jag gör, har nyligen bytt batteri i min Lumia 920 så det kanske har kommit något nytt/blivit bättre priser när det väl blir av...
Men jag antar att du redan har en iPhone nu så frågan är ju om du är villig att överge operativsystemet??

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lindström:

Jo men vill ju inte punga ut 6k om jag får något som fyller samma krav för 3-4k, just därför jag ställde frågan kring iPhone. Använder mobilen till vardagligt bruk.

Tror du får vara mer specifik, ska du enbart ha en telefon att ringa med kan du likväl köpa en 300kr telefon på netonnet.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakeCoke:

Med Iphone förlorar du några extra lappar i plånboken, men å andra sidan behåller du din integritet.

Samtidigt som du förlorar din personlighet i tron att du skaffar dig en.

Permalänk
Skrivet av Peppar2014:

Tror du får vara mer specifik, ska du enbart ha en telefon att ringa med kan du likväl köpa en 300kr telefon på netonnet.

''Vill ha många appar och några spel, minst 500 foton och några låtar!''

Vill ju att mobilen ska klara av tunga spel också men den behöver inte vara utformad för gaming direkt, en så mycket bang for buck som möjligt, vill liksom inte lägga ut 6k om jag får ut samma som jag får av 4k i princip.

Visa signatur

i7 8700 | Asus DC2 290x | MSI Z370A Pro | Fractal Design Define R4 Windowed | EVGA GQ750W | 8GB RAM 2800MHZ |1TB HDD 250 GB SSD

Acer Predator 144Hz | Mionix Naos 3200 | Razer Blackwidow 2014 | NiP Xtrfy Get Right version | Plantronics Backbeat Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lindström:

''Vill ha många appar och några spel, minst 500 foton och några låtar!''

Vill ju att mobilen ska klara av tunga spel också men den behöver inte vara utformad för gaming direkt, en så mycket bang for buck som möjligt, vill liksom inte lägga ut 6k om jag får ut samma som jag får av 4k i princip.

Välj en Xperia z5, du kommer inte bli missnöjd. Om inte Amoled skärm är ett krav.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk

Tittar du i prisklassen G3 och vill ha framtidssäkert skulle jag kolla på Honor 7!

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk

Tror ni LG G4 är bra? Vill ha en telefon likvärdig med iPhone 6s, köper den dock bara om den är mycket billigare som G4n faktiskt är. Om alla telefoner likvärdiga med 6s ligger kring samma pris som 6s så tar jag nog 6s ändå!

Visa signatur

i7 8700 | Asus DC2 290x | MSI Z370A Pro | Fractal Design Define R4 Windowed | EVGA GQ750W | 8GB RAM 2800MHZ |1TB HDD 250 GB SSD

Acer Predator 144Hz | Mionix Naos 3200 | Razer Blackwidow 2014 | NiP Xtrfy Get Right version | Plantronics Backbeat Pro

Permalänk

Du får en xperia z3 för 4k kr. Den är bättre än g3an enligt mig, ska du välja lg så kör på g4:an

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Köpte mig en iPhone 6 128 gb och kom ifrån en iPhone 5 16Gb, men vilken besvikelse. Mer stutters på 6an. Dock så körde jag iOS 7 på 5an.

Nästan så man ibland är sugen på att byta den mot en Nexus eller Oneplus 2 men samtidigt skönt med Apples enkla backup & återställning osv.

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

Köpte en Huawei Mate S 32GB förra fredagen och den är fruktansvärt snabb och då jag är sedan tidigare van med iPhones så var den skön på det viset att Huaweis egna UI är väldigt likt iOS. Dock är den för stor (5.5") för min smak så skall försöka byta mot en mindre. Annars rekommenderar jag Huaweis starkt!

Visa signatur

Stationär: Phenom II 3,2GHz X4 955 Black Edition | 3x4GB XMS3 DDR3 1600MHz | ASUS GTX 660 Ti 2GB | Gigabyte GA-970A-UD3 |

Bärbar: ACER ASPIRE 5738ZG | 3GB Ram | 2,1GHz Dual Core (Intel Pentium T4300) | Radeon HD 4570 |

Permalänk

Har i princip bestämt mig nu, hade tänkt gå för en sån här:
https://www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefon/lg/lg-g4-32g...

LG G4 bruna läderversionen, hoppas den blir bra

Visa signatur

i7 8700 | Asus DC2 290x | MSI Z370A Pro | Fractal Design Define R4 Windowed | EVGA GQ750W | 8GB RAM 2800MHZ |1TB HDD 250 GB SSD

Acer Predator 144Hz | Mionix Naos 3200 | Razer Blackwidow 2014 | NiP Xtrfy Get Right version | Plantronics Backbeat Pro

Permalänk
Skrivet av Lindström:

Har i princip bestämt mig nu, hade tänkt gå för en sån här:
https://www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefon/lg/lg-g4-32g...

LG G4 bruna läderversionen, hoppas den blir bra

Siba har 20% rabatt på den.