Permalänk
Medlem

Isis och smaville?

Märkte nu när jag kollade på smalville säsong 7 att chloe anklagas för att vara terrorist och jobbar just då på ett företag som heter Isis... låter skumt! Även hittat fler saker som kan kopplas.

Episod 17 var det jag tänkte på. Som släpptes 24 april 2008. Kallades dem för isis då?

Någon mer som tänkt på det?

Permalänk
Medlem

Du vet att Isis som namn har många fler kopplingar än den Islamiska Staten? För mig så kopplar jag Isis först till den egyptiska guden.

Permalänk
Medlem

Well Isis är väst namnet och kommer från Islamic State of Irak and Syria, det är en typ direkt översättning från deras arabiska namn men Isis är inte enbart detta. Isis är även en gudom från Egyptien och senare södra Europa m.m. samt ett smidigt acronym för flera saker, om man letar saker med betydelse kan man hitta det med på alla möjliga sätt och ibland passar de in mer eller mindre. Det har även varit påtryckningar från Egypten m.m. om att man inte ska säga Isis, därav säger allt fler ny Islamic State eller IS bara, delvis för påtryckningarna och delvis för att gruppen expanderat utanför det tidigare angivna området.

Här är en lista på andra saker ISIS står för
http://www.acronymfinder.com/ISIS.html

Här är lite skoj läsning på ämnet falska korrelationer, behandlar statistik men principen är samma.
http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-2640550/Does-s...

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Tror även det finns något läkemedelsföretag vid samma namn?

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk
Medlem

Hette inte agenturen i serien Archer också Isis i början med byttes sedan när IS blev en stor grej?

Permalänk
Medlem

ISIS har blivit ett trollnamn. Ju mer aggressiva folk blir av islam, isis, osv. desto mer kommer folk skoja till det. Jag tycker namnet IS eller ISIS låter roligt, liksom det säger ju inte så mycket egentligen aha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheYardbird:

Hette inte agenturen i serien Archer också Isis i början med byttes sedan när IS blev en stor grej?

Ja den heter Isis.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

The more you know!:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

För mig är IS-IS ett routing-protokoll, haha. Routing av terrorister är grejer det!

EDIT: Stavar som en get.

Visa signatur

Chassi: Louqe Ghost S1 | CPU: AMD Ryzen 7 7700X | Kylare: Cooler Master MasterLiquid Lite 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: AMD Radeon RX 6800 | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF750 Platinum | SSD: Samsung 970 EVO 1TB + Intel 660p 1TB | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus Logitech PRO X Superlight |

Permalänk

ISIS = Israeli Secret Intelligence Service

Illuminati confirmed ?

Permalänk
Medlem

IS är inget nytt. De har bara blivit mycket kändare i resten av världen på senare tid.
Sen t.ex Isis den Egyptiska guden :]]

Permalänk
Medlem

Iris är ett grymt bra post metal band från US and A.
https://www.youtube.com/watch?v=mHtpU4aABPI

Visa signatur

"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel."
Bertrand Russell.