Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2015

Vilket tangentbord skall jag köpa?

Tja alla sweclockare!
Jag har tänkt att köpa ett ny tangentbord men jag vet inte vilket. Ni får gärna gå in och rösta här ! : http://strawpoll.me/6089309
Skriv gärna om ni har andra bra förslag! OBS: Endast mekaniska, röda brytare eller bruna och det ska vara runt 1000 lappen.
Med tangentbordet Corsair K65 menar jag K65 inte K65 rbg
Förhoppningsvis kommer någon av dessa tangentborden komma på black friday!
Mvh Max

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Okt 2014

Har kört med ett ducky shine 3 ett tag nu och gillar det verkligen. Har du möjlighet att testa tangentbord i en butik skulle jag rekommendera det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Jan 2014

Vad ska du göra med det? För spelande hade jag utan tvekan kört på ett 60% som till exempel Pok3r III eller det lite billigare V60.

Jag kör för övrigt bara 60%, oberende vad jag gör ^^

¯\_(Ó.ò)_/¯

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Mar 2015
Skrivet av maxbylin:

Tja alla sweclockare!
Jag har tänkt att köpa ett ny tangentbord men jag vet inte vilket. Ni får gärna gå in och rösta här ! : http://strawpoll.me/6089309
Skriv gärna om ni har andra bra förslag! OBS: Endast mekaniska, röda brytare eller bruna och det ska vara runt 1000 lappen.
Med tangentbordet Corsair K65 menar jag K65 inte K65 rbg
Förhoppningsvis kommer någon av dessa tangentborden komma på black friday!
Mvh Max

Röstade Qpad, men håller inte med om modellen. Har ett MK90 som fungerar ypperligt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av KaffeMedKotlett:

Röstade Qpad, men håller inte med om modellen. Har ett MK90 som fungerar ypperligt.

Är denna samma som MK70 fast med RGB eller är det nåt mer som även skiljer dessa åt?

Desktop|Intel I7 6700k|Asus Z170-e|Nvidia GTX 1070|Corsair DDR4 2x8GB|525GB SSD|1,5TB
Mouse|Steelseries Sensei|Keyboard|Qpad MK50|Monitor|Benq XL2420t|Benq G2010WA
Laptop|HP ProBook 4320s I3|128GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 411j 13TB
Tab|Nexus 7 2gen 16GB|Phone|iPhone SE 64GB|HTPC|2x Raspberry Pi 3

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Mar 2015
Skrivet av bärplockaren:

Är denna samma som MK70 fast med RGB eller är det nåt mer som även skiljer dessa åt?

Har inte direkt satt mig och jämfört modellerna, så ska inte uttala mig. Kan bara säga att MK90 fungerar utmärkt, och om detta är representativt för Qpad som märke / tillverkare så får du ett utmärkt tangentbord om du satsar på Qpad

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2015

Valfritt TKL

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2015

Jag ska spela csgo med tangentbordet, Jag tror det blir ett k65, k65 rbg, k70 rbg eller ett Qpad MK-70. Mk-90 blir lite för dyrt för mig. Förhoppningsvis kommer någon av dessa på black friday

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012
Skrivet av maxbylin:

Jag ska spela csgo med tangentbordet, Jag tror det blir ett k65, k65 rbg, k70 rbg eller ett Qpad MK-70. Mk-90 blir lite för dyrt för mig. Förhoppningsvis kommer någon av dessa på black friday

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har ett Corsair K65 RGB jag är mycket nöjd med, att byta färg är trevligare än man tror och att slippa numpaden
Den har dessutom en väldigt trevlig byggkvalité , jag lyckades spilla en kopp varm nyponsoppa över hela tangentbordet utan att något gick sönder

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

@maxbylin:
tycker du ska testa att knappra lite på dom, vilket som passar bäst i näven (stirra dig inte blind på tillverkaren)

Lenovo Y520 15.6" | i5HQ | 1050ti 4GB | Samsung PM961 250GB
iphone 8+, PS4 Pro
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40,Blue Yeti, Razer Tiamat 2.2, Logitech G933