Ny mobiltelefon, ingen budget.

Permalänk
Medlem

Ny mobiltelefon, ingen budget.

hej!

Snart dags för ny lur. Jag kollar för närvarande på samsung och sony då jag vill ta mig ur iphone träsket. Jag är inte så insatt i android så jag har ingen aning om det kommer nya telefoner inom snar framtid eller liknande. Tänkte kolla om någon på forumet har förslag på telefon som finns på marknaden nu, eller om man bör vänta tills kommande släpp nästa år.

Kom med förslag!

mvh

Visa signatur

Äsch då!

Permalänk
Medlem
Skrivet av scj:

hej!

Snart dags för ny lur. Jag kollar för närvarande på samsung och sony då jag vill ta mig ur iphone träsket. Jag är inte så insatt i android så jag har ingen aning om det kommer nya telefoner inom snar framtid eller liknande. Tänkte kolla om någon på forumet har förslag på telefon som finns på marknaden nu, eller om man bör vänta tills kommande släpp nästa år.

Kom med förslag!

mvh

Nexus 6P. Ingen bloatware, uppdateringar direkt, bra kamera osv. Något annat än en nexustelefon förstår jag personligen inte hur man kan köpa.
Nexus 5X skulle väl kunna vara en kandidat också. Men specs som är snarlika 2 år gamla nexus 5 känns ju sisådär.

Permalänk
Medlem

Tycker det finns skäl att vänta om du inte har bråttom. Nya telefoner bland annat samsung galaxy s7 brukar presenteras i början på året så det är bara några månader kvar. De flesta tillverkare använder snapdragon 810 i år vilket är en förhållandevis dålig processor. Snapdragon 820 verkar bli mycket bättre och kommer finnas i flaggskeppen som kommer nu runt februari. Annars håller jag med om att Nexus 6p är ett bra val.