Note 4 - Något värt att ha still?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015

Note 4 - Något värt att ha still?

Tja!

Telenor change is around the corner, och funderar på att byta från iphone 6plus till Note4.
Saknar android, saknar min gamla note2... och funderar på om det är värt det eller inte?

Har haft telenor ganska länge, surfar och är på forum för det mesta och därav vill jag gärna ha en lur med bra batteri tid, bra storlek på skärm, prestanda är aldrig fel och så diggar jag stylus pen när den kommer till användning. Musik uppspelning är också något som används frekvent.

Några åsikter?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kryptan/Lund
Registrerad
Nov 2004

Om det är värt det kan faktiskt bara du svara på.

Jag har en Note 3 och skulle inte bytt till en iphone 6plus. För mig vore det ett lätt val att gå från iphone 6plus till Note 4.

CPU: I7 2600k @ 4.4ghz med Noctua NH-D14 GPU: GTX 1070 med Accelero Xtreme III @2 120mm cf-v12hp hydro dynamic @skitsnabbt. MODERKORT: Gigabyte GA-Z77X-UD3H. RAM: 16GB DDR3 PC19200/2400MHz@2133MHz. HÅRDDISK: Samsung 850 EVO 250GB SSD, Intel SSD 320 Series 160GB , 4 Mekaniska. MONITOR:1 Samsung S27A950D 3D" MONITOR:2 Samsung 2693HM 25,5" MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av Cxod:

Tja!

Telenor change is around the corner, och funderar på att byta från iphone 6plus till Note4.
Saknar android, saknar min gamla note2... och funderar på om det är värt det eller inte?

Har haft telenor ganska länge, surfar och är på forum för det mesta och därav vill jag gärna ha en lur med bra batteri tid, bra storlek på skärm, prestanda är aldrig fel och så diggar jag stylus pen när den kommer till användning. Musik uppspelning är också något som används frekvent.

Några åsikter?

Jag skulle nog se det som en nedgradering, men det är min personliga åsikt. Sedan så har väl IOS bästa batteritiden när det kommer till "surf", som du kommer använda telefonen till, dvs nätet/forum, och sämst till ligger WP :).

Skriv i still med " Note 4 vs iPhone 6 plus websurfing" i Google så lär det komma upp en del ämnen och tester,

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015

Vad med nexus 6p?
Någon som har testat?