Fixa trasig touch samt skärm, ev. mobiltips!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Sep 2013

Fixa trasig touch samt skärm, ev. mobiltips!

Hej,

Häromdagen så tappade jag min kära lg g2 i marken vilket resulterade massa sprickor samt en oresponsiv touch (till viss del). Den funkade bra precis efter att den blivit tappad, men förlorade förmågan att känna av mina fingrar snabbt därefter. Eftersom jag inte har någon större erfarenhet med att byta skärm/fixa touchen (om det ens går..) så vänder jag mig till er kunniga. Skulle gärna vilja veta hur man gör, om det går, eller om det ens är värt att försöka.

Annars tar jag gärna tips på vad det finns för alternativ att kika på. Helst en android lur, och gärna något annat än samsung, men det ska väl gå det också om det blir nöd. Gärna något som går att hitta begagnat också, då jag är något av en fattig student :^)

Tack för all hjälp på förhand!

MVH Andreas

| Intel i7 3770k | Asus Maximus V Formula | Corsair Vengeance 2x4GB 1600Mhz DDR3 | Corsair SSD Force GS Series 128GB | Seagate Barracuda 2TB HDD | Gigabyte Windforce 780 ti | Corsair CX600 | Fractal Design Define R4 | Corsair H80i |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2008
Skrivet av Pumpkill:

Hej,

Häromdagen så tappade jag min kära lg g2 i marken vilket resulterade massa sprickor samt en oresponsiv touch (till viss del). Den funkade bra precis efter att den blivit tappad, men förlorade förmågan att känna av mina fingrar snabbt därefter. Eftersom jag inte har någon större erfarenhet med att byta skärm/fixa touchen (om det ens går..) så vänder jag mig till er kunniga. Skulle gärna vilja veta hur man gör, om det går, eller om det ens är värt att försöka.

Annars tar jag gärna tips på vad det finns för alternativ att kika på. Helst en android lur, och gärna något annat än samsung, men det ska väl gå det också om det blir nöd. Gärna något som går att hitta begagnat också, då jag är något av en fattig student :^)

Tack för all hjälp på förhand!

MVH Andreas

Låter som att digitizern har dött! Haft samma fel med en Nexus 5 som jag då bytte skärm på, vilket var väldigt enkelt Sök efter "LG G2 screen" på Ebay så ska du se att du hittar ny skärm + digitizer. Sedan får du kika på iFixit för hur man gör (Kan inte klistra in länkar här på swec via mobilen, av någon anledning)

Skickades från m.sweclockers.com

Dator: Fractal Design R4, Asus P8Z68-V Pro, i7 2600K @ 4.5, 16Gb RAM, Gigabyte G1 GTX 1070, Samsung Pro 120 Gb + Samsung EVO 120 Gb SSD, 1+2TB mekaniskt, Asus VG248QE x2, Func KB-460 och Zowie EC1-A.
Mobiltelefon: Oneplus 5T Ljud: Philips Fidelio X2, Sennheiser HD558 + O2+ODAC Combo AMP/DAC, Sony MDR-1A/Shure SE215 (portabelt) + FiiO E10K AMP/DAC, Mic: Audio Technica AT2020 XLR + Behringer Xenyx 502USB, MP3: Cowon X9.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2012

Hade inte heller erfarenhet av att byta skärm men det är relativt enkelt. Sök på lg g2 display på eBay och följ anvisningar på YouTube eller liknande så kommer det gå galant

Intel Core i5 3570k || Amd hd7950 (Umf!) || corsair hx650 || Be Quiet dark rock pro 2 (UMF!) || Nexus 4 (mindre umf!) || Thinkpad X61 || Då och då ett gott humör :)
Länge leve 9600gt! (Umfens umf!)