Fixa trasig touch samt skärm, ev. mobiltips!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Sep 2013

Fixa trasig touch samt skärm, ev. mobiltips!

Hej,

Häromdagen så tappade jag min kära lg g2 i marken vilket resulterade massa sprickor samt en oresponsiv touch (till viss del). Den funkade bra precis efter att den blivit tappad, men förlorade förmågan att känna av mina fingrar snabbt därefter. Eftersom jag inte har någon större erfarenhet med att byta skärm/fixa touchen (om det ens går..) så vänder jag mig till er kunniga. Skulle gärna vilja veta hur man gör, om det går, eller om det ens är värt att försöka.

Annars tar jag gärna tips på vad det finns för alternativ att kika på. Helst en android lur, och gärna något annat än samsung, men det ska väl gå det också om det blir nöd. Gärna något som går att hitta begagnat också, då jag är något av en fattig student :^)

Tack för all hjälp på förhand!

MVH Andreas

| Intel i7 3770k | Asus Maximus V Formula | Corsair Vengeance 2x4GB 1600Mhz DDR3 | Corsair SSD Force GS Series 128GB | Seagate Barracuda 2TB HDD | Gigabyte Windforce 780 ti | Corsair CX600 | Fractal Design Define R4 | Corsair H80i |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2008
Skrivet av Pumpkill:

Hej,

Häromdagen så tappade jag min kära lg g2 i marken vilket resulterade massa sprickor samt en oresponsiv touch (till viss del). Den funkade bra precis efter att den blivit tappad, men förlorade förmågan att känna av mina fingrar snabbt därefter. Eftersom jag inte har någon större erfarenhet med att byta skärm/fixa touchen (om det ens går..) så vänder jag mig till er kunniga. Skulle gärna vilja veta hur man gör, om det går, eller om det ens är värt att försöka.

Annars tar jag gärna tips på vad det finns för alternativ att kika på. Helst en android lur, och gärna något annat än samsung, men det ska väl gå det också om det blir nöd. Gärna något som går att hitta begagnat också, då jag är något av en fattig student :^)

Tack för all hjälp på förhand!