Bästa/mest prisvärda 144hz-skärmen för runt 2,5-3k?

Permalänk

Bästa/mest prisvärda 144hz-skärmen för runt 2,5-3k?

Tjena!

Ska köpa en ny skärm i dagarna (Black Friday...?) och skulle vilja ha lite tips och råd utifrån några punkter, hoppades att ni som har bättre koll än mig kan hjälpa till!

*144hz
*Budget på 2,5-3k max
*ska helst inte vara värdelösa färger out of the box då jag alltid har "problem" att hitta rätt färger
*lättmonterad

Ja, det var väl ungefär detta. Blir en riktig djungel att leta själv när man inte har koll, är så mycket blandade åsikter om varenda skärm så blir väldigt osäker.

Mvh

Permalänk
Medlem

Benq xl241zz har jag mycket bra skärm. Ska jag vara helt ärlig tså tror jag inte det spelar super stor roll vilken skärm det är så länge den har 144 Hz 1 ms och har bra förgerinställningar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Fördelen med BenQ är ju också att profilerna faktiskt har okej färg för spelen.
Till TS, kör på BenQ helt klart bästa 144hz skärmarna för under 5k lappen.

Skrivet av Raywid:

Benq xl241zz har jag mycket bra skärm. Ska jag vara helt ärlig tså tror jag inte det spelar super stor roll vilken skärm det är så länge den har 144 Hz 1 ms och har bra förgerinställningar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Raywid:

Benq xl241zz har jag mycket bra skärm. Ska jag vara helt ärlig tså tror jag inte det spelar super stor roll vilken skärm det är så länge den har 144 Hz 1 ms och har bra förgerinställningar

Skickades från m.sweclockers.com

Denna var jag faktiskt inne på Inet och testade. Blev väldigt sugen på den så fint att någon annan instämmer. Hur är färgerna out of the box? Skulle du kunna "ge mig" dina skärminställningar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oddsimporter:

Denna var jag faktiskt inne på Inet och testade. Blev väldigt sugen på den så fint att någon annan instämmer. Hur är färgerna out of the box? Skulle du kunna "ge mig" dina skärminställningar?

Har hört att vissa har haft problem med färgerna från början men sedan fixat i inställningarna. Min rekommendation (vad jag gjorde) är bara att googla "best screen settings for benq" kanske lägga till vilket spel du kör. Om jag var du skulle jag inte ora mig för mycket benq skärmen är mycket bra och många har den så är lätt att få hjälp och tips från andra

Skickades från m.sweclockers.com