Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem
Skrivet av Full Strike:

Du har inte betalat dem något, därmed är de inte skyldiga dig någon ursäkt.

Ja och nej. Prisjakt är en tjänst som är helt kostnadsfri att använda - för oss besökare. MEN, besökarens närvaro är en bidragande del till att företag betalar för att finnas representerade på bästa sett i Prisjakts sökregister. Dessutom inbringar säkerligen reklamen på sidan en del pengar. 2014 hade de en omsättning på över 100 miljoner. Då Prisjakt är så beroende av sina besökare är det inte orimligt att anse att de borde försök blidka eventuellt missnöjda användare* - som t.ex när sidan låg nere i två timmar under Black Fridays start. Men uppenbarligen delar de din åsikt då ingen ursäkt har framförts.

* Jag är en missnöjd Prisjakt-användare

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

@AMD-Hippie: Känner du dig kränkt och dåligt behandlad?

Ja

Permalänk
Medlem

@Full Strike: Det hör till god sed bland seriösa aktörer att be om ursäkt för utannonserade tjänster, gratis eller ej, om dessa inte fungerar.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-Hippie:

Även nu när det gått så många veckor sen BF?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AMD-Hippie:

Då tycker jag du ska kontakta alla som använde prisjakt under black friday så mycket att sidan gick ner och be dem att be dig om ursäkt.

Permalänk
Medlem

Jag personligen ber så mycket om ursäkt då jag använde, eller försökte använda prisjakt, tidigt på Black Friday. Förmodligen var jag delaktig i att sänka deras sajt. :/

Förlåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaevel:

Ponera att kommunen har ställt upp ett 10-tal toaletter på ett torg under en festival.
Det är en timme kö till dessa.

Ska kommunen då ge dig en ursäkt?

Ja, det tycker jag skulle vara i sid ordning om situationen resulterat i obehag med mera.

Skrivet av Jaevel:

Ska de då ha 10 gånger så höga kostnader för att stå pall, när det enda de tappar annars är en timmes uptime?

Hur de löser sina tekniska angelägenheter är en annan sak. Men om de nu måste betala 10 gånger mer - de har säkert råd - för att undvika en krasch nästa Black Friday så tycker jag att de ska göra det. Och om de inte vill investera extra så får de räkna med att det uppstår problem igen till besvär för de som tänkt sig att använda tjänsten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-Hippie:

Om du bemödade dig att läsa mitt inlägg så ser du att jag endast framlade tankar som bottnade i en besvikelse. Jag har aldrig PÅSTÅTT att Prisjakt verkligen är korrupt; men jag funderade om det kanske kunde vara så. Och på den punkten har jag inte ändrat mig eftersom Prisjakt ännu inte bett om ursäkt till användarna av sin tjänst. Du var tydligen inte upp den natten och själv kunde jag inte komma in på Prisjakt under ca två timmar.

På vilket sätt skulle Prisjakt tjäna på att "ligga nere"? Vad är korrupt?
Jag förstår inte alls hur en sida som tjänar pengar på visningar/klick, kan vara korrupt för att servern blir överbelastad.

Håll dig till Pricerunner du, det finns en anledning till att den sidan inte gick ner, fundera över vad det kan vara.

Du verkar leva i fablernas värld eller så har du rökt en alldeles för stark svamp, om du seriöst tycker att Prisjakt är ett korrupt företag p.g.a den överbelastning som skedde. Downtime på endast 45 minuter under den trafiktillströmningen är snarare tvärtom, imponerande lågt.

De flesta andra sidor den aktuella kvällen/natten hade runt två timmars downtime.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Då tycker jag du ska kontakta alla som använde prisjakt under black friday så mycket att sidan gick ner och be dem att be dig om ursäkt.

Men vem ska jag be om ursäkt till då - jag är ju en av dem! Skämt å sido, det är inte besökarnas fel att de vill använda en prisjämförelsesida som slagit på stora trumman just för Black Friday. Prisjakt ville ha besökare och de klarade inte av att uppfylla vad de lovat - be om ursäkt Prisjakt och förbättra servrarna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-Hippie:

Ja, om Sweclockers slår på stora trumman att de är Sveriges största AMD informerare och de särskilt poängterat att de ska ta upp AMDs lansering. Ja, då tycker jag god kutym innebär att de ber om ursäkt.

Skrivet av Dr.Mabuse:

@Full Strike: Det hör till god sed bland seriösa aktörer att be om ursäkt för utannonserade tjänster, gratis eller ej, om dessa inte fungerar.

Ja det är en fin gest att be om ursäkt, men absolut igen skyldighet.

Är man inte nöjd med en gratistjänst eller hur den sköts, använd den inte mer. Har mad dock betalat för en tjänst och den inte utförs skall man ha en ursäkt och kompensation. ( Min åsikt )

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

På vilket sätt skulle Prisjakt tjäna på att "ligga nere"? Vad är korrupt?

En svår fråga. Jag känner ingen insider som kan ge mig upplysningar. Men det skulle kunna bli en spännande film: "Prisjaktgate - den mörka konspirationen"! OBS skämt.

Permalänk
Medlem

@AMD-Hippie: Har du ingått avtal med prisjakt att de ska göra tjänsten som du behagar?
But wait, det är en gratis tjänst som du har godkänt deras villkor att använda och inte behöver betala för och därav inte behöver be en enda person om ursäkt om de inte vill!

Förstår din poäng i inläggen men det är verkligen som en 5 årings fason som måste vänta efter maten för att få glass...

Du gillar inte att folk säger att du trollar men du ska göra det? Det gör verkligen att de här känns oseriöst.

Citat:

Och missbruka inte begreppet trolla. Det finns verkliga troll som trakasserar folk och gör deras liv till ett helvete. Min kritik över Prisjakts fullkomliga misslyckande vid ett av årets största köpevent är inte att trolla.

Och några kommentarer senare skriver du:

Citat:

Hm, det här skulle kunna vara ett fall av att trolla. Du ser ut som ett troll

¨
Jämförelsen med MC Donalds var ju dessutom extremt löjlig.

Om du hade lagt all energi på alla inlägg du gjort i den här tråden och kontaktat prisjakt skulle du nog fått din ursäkt, så börja där istället.

EDIT: PS Ta inlägget med en nypa salt.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av CynXen:

Är man inte nöjd med en gratistjänst eller hur den sköts, använd den inte mer.

Ja du, det skulle jag också göra om det fanns ett alternativ - men Pricerunner är inte ett alternativ! Jag använder fortfarande Prisjakt men är fortfarande sura på de att de inte ens kan klämma ut en endaste ynka ursäkt. T.ex. "Ursäkta för att vi låg nere en stund". Svåra ord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-Hippie:

Ja du, det skulle jag också göra om det fanns ett alternativ - men Pricerunner är inte ett alternativ! Jag använder fortfarande Prisjakt men är fortfarande sura på de att de inte ens kan klämma ut en endaste ynka ursäkt. T.ex. "Ursäkta för att vi låg nere en stund". Svåra ord.

Vad du kan göra är att investera i Prisjakt så de kan få bättre hårdvara så slipper du bli sur nästa Black Friday. Tror inte de skulle klaga om de fick ett par Blade servrar donerade,

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

@AMD-Hippie: Har du ingått avtal med prisjakt att de ska göra tjänsten som du behagar?
But wait, det är en gratis tjänst som du har godkänt deras villkor att använda och inte behöver betala för och därav inte behöver be en enda person om ursäkt om de inte vill!

Förstår din poäng i inläggen men det är verkligen som en 5 årings fason som måste vänta efter maten för att få glass...

Du gillar inte att folk säger att du trollar men du ska göra det? Det gör verkligen att de här känns oseriöst.

Och några kommentarer senare skriver du:
¨
Jämförelsen med MC Donalds var ju dessutom extremt löjlig.

Om du hade lagt all energi på alla inlägg du gjort i den här tråden och kontaktat prisjakt skulle du nog fått din ursäkt, så börja där istället.

EDIT: PS Ta inlägget med en nypa salt.

Snyggt urklippt. Troll är någon som psykar och trakasserar någon för att bryta ner personen. När någon denne person uttalade sig nedlåtande om mig och hade en bild på sig föreställande ett troll passade jag på att möta hans skrivelse med lite humor, varav glimten i ögat. Men, men.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Vad du kan göra är att investera i Prisjakt så de kan få bättre hårdvara så slipper du bli sur nästa Black Friday. Tror inte de skulle klaga om de fick ett par Blade servrar donerade,

Hade jag pengar skulle jag överväga det. Tycker faktiskt om Prisjakt, egentligen.

Permalänk
Medlem

Härlig tråd, underbart med lite kul läsning så här på eftermiddagen

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - MSI 32" MPG 322URX - Acer Predator XB271HU - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

+1

Kanske TS skulle klaga hos Schibsted Tillväxtmedier AB som äger detta plus lite till. Dom borde ha pengar till större serverpark/bredband what ever.

Visa signatur

..:[EVGA Z97 Classified][Intel Core i7 4790K @ 4.8][4x8GB Dominator @ 2133 XMP][2x EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2+][Cooling EKWB custom loop]:..
..:[EVGA X99 FTW K][Build in progress]:..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AMD-Hippie:

Vad gjorde man innan Prisjakt fanns? Ja man fick själv göra prisjämförelserna. Idag är det ju betydligt enklare dessutom.

Finns ingen som helst anledning för dem att be om ursäkt på grund av problem de inte kan råda över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaine_Uro:

Vad gjorde man innan Prisjakt fanns? Ja man fick själv göra prisjämförelserna. Idag är det ju betydligt enklare dessutom.

Finns ingen som helst anledning för dem att be om ursäkt på grund av problem de inte kan råda över.

Okej... Läste du händelsevis min liknelse med McDonalds?

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Ja, och en BigMac skulle smaka gott till läsningen

Permalänk
Medlem

Jag håller verkligen med om trådskaparens klagomål. Jag fick själv en äppelpaj av en granne här om dagen som var lite torr, och väntar fortfarande på en ursäkt från kärringen.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Jag personligen ber så mycket om ursäkt då jag använde, eller försökte använda prisjakt, tidigt på Black Friday. Förmodligen var jag delaktig i att sänka deras sajt. :/

Förlåt.

Såja gode man! Du ska inte ta på dig skulden för Prisjakts tillkortakommande. Jag är ju egentligen lika skyldig som dig om vi nu ska se det på det sättet. Men det ska vi inte!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Tack och lov för lite medhåll. Jag visste att det fanns andra här som tycker som jag (förutom det där med konspiration - fast det sa jag mest för att jag var upprörd), men det är knappt så man vågar ha en åsikt på detta forum så upprörda som vissa människor blir för det.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av AMD-Hippie:

Såja gode man! Du ska inte ta på dig skulden för Prisjakts tillkortakommande. Jag är ju egentligen lika skyldig som dig om vi nu ska se det på det sättet. Men det ska vi inte!

Tycker du att alla sidor du använder alltid ska kunna ha 100% uptime och om de inte klarar de så ska de be om ursäkt? Det är inte så rimligt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AMD-Hippie:

Okej... Läste du händelsevis min liknelse med McDonalds?

Ja, och jag håller med @anon81912 om att det var en dålig jämförelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam West:

Oh herregud.
Jag, eller vi, hoppas du skojar om att du tycker att nu både swec vid en eventuell krash och prisjakt är skyldiga dig en ursäkt? Du har inte betalat för nåt och därefter kan du inte kräva något heller. Kom tillbaka med rimliga krav då du betalat för nånting, att sidor kraschar händer titt som tätt vet du.

Jag är en rätt skämtsam och lättsinnig person. Det är dock absolut sant att jag genomlevde negativa emotioner när Prisjakt inte gick att gå in på under Black Fridays första timmar. Jag är nog inte den enda som upplevde detta negativt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Tycker du att alla sidor du använder alltid ska kunna ha 100% uptime och om de inte klarar de så ska de be om ursäkt? Det är inte så rimligt.

Tyvärr, den frågan måste ställa i forumstråden "Ställ en fråga till AMD-Hippie och bli upplyst" - den passar inte in här... Förresten ser jag att du redan svart på frågan själv - så jag slipper det OBS humor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Även nu när det gått så många veckor sen BF?

Det har lämnat ett outplånligt ärr i mitt hjärta! OBS humor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaine_Uro:

Ja, och jag håller med @Killbom om att det var en dålig jämförelse.

Så dålig så man blir magsjuk! OBS humor