Har jag fattat rätt? Tele2 byt.

Permalänk
Medlem

Har jag fattat rätt? Tele2 byt.

http://www.tele2.se/upptack/erbjudanden/black-friday/

Har jag förstått detta rätt att de tar bort 50% av telefonen,
Och om jag är nöjd och vill behålla telefonen efter 2 år måste jag betala de 4000kr de drog av vid inköpet?

(eller menar de inbytesvärdet om 2 år?)

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Skrivet av Dragone:

http://www.tele2.se/upptack/erbjudanden/black-friday/

Har jag förstått detta rätt att de tar bort 50% av telefonen,
Och om jag är nöjd och vill behålla telefonen efter 2 år måste jag betala de 4000kr de drog av vid inköpet?

(eller menar de inbytesvärdet om 2 år?)

ja har en Tele2 butik 100meter från där ja bor kan kolla efter 10

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

@Dragone: "Då betalar du bara för det bytesvärde du fick avdraget vid köpet" tolkar jag som att du måste betala resterande 50% av ursprungliga priset. Kan ju bli lite billigare men tanke på inflationen Lite vilseledande BS i ställer för bra BF erbjudande m.a.o.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

ja har en Tele2 butik 100meter från där ja bor kan kolla efter 10

Om du känner att du har tiden, vore detta väldigt uppskattat.

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Skrivet av Dragone:

Om du känner att du har tiden, vore detta väldigt uppskattat.

ja slår vad om att dom lär ju vara helt lost inte fatta nånting eller att man ska ringa in till kundtjänst som inte heller fattar nånting..

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragone:

http://www.tele2.se/upptack/erbjudanden/black-friday/

Har jag förstått detta rätt att de tar bort 50% av telefonen,
Och om jag är nöjd och vill behålla telefonen efter 2 år måste jag betala de 4000kr de drog av vid inköpet?

(eller menar de inbytesvärdet om 2 år?)

Det handlar bara om att de vill sälja på dig en ny telefon när tiden gått ut istället för att du skall behålla den.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dragone:

http://www.tele2.se/upptack/erbjudanden/black-friday/

Har jag förstått detta rätt att de tar bort 50% av telefonen,
Och om jag är nöjd och vill behålla telefonen efter 2 år måste jag betala de 4000kr de drog av vid inköpet?

(eller menar de inbytesvärdet om 2 år?)

Du betalar inget när du hämtar telefonen, däremot betalar månadskostnad efter hur många månader du vill ha den. När tiden är slut lämnar du antingen tillbaka telefonen eller köper loss den för bytesvärdet.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoWin:

Det handlar bara om att de vill sälja på dig en ny telefon när tiden gått ut istället för att du skall behålla den.

Skrivet av giplet:

Du betalar inget när du hämtar telefonen, däremot betalar månadskostnad efter hur många månader du vill ha den. När tiden är slut lämnar du antingen tillbaka telefonen eller köper loss den för bytesvärdet.

Jo denna delen är klart.
Men det var inte ett svar på min fråga
Frågan var ifall de va dagens bytesvärde eller värdet som blir sedan.
För när jag läser det ska man betala 4.000kr sedan vilket blir orginalpriset, och Isåfall är det ju ingen "rea" utan en reservation till en framtida avbetalning.

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Skrivet av Dragone:

Jo denna delen är klart.
Men det var inte ett svar på min fråga
Frågan var ifall de va dagens bytesvärde eller värdet som blir sedan.
För när jag läser det ska man betala 4.000kr sedan vilket blir orginalpriset, och Isåfall är det ju ingen "rea" utan en reservation till en framtida avbetalning.

det är en Leasing/hyra av telefonen, jag skulle tycka det var lite riskabelt först betala 3900kr ha telefonen i 24måndader lämna tillbaka den, är den hel så är det väl okej men problemet är om nånting är paj. dom där auktoriserade verkstäderna verkar ju kunna hitta på massor av bortförklaringar om vattenskador osv.

Försäkringen 99/månad
självrisk 500kr om nånting är trasigt.

för 4000kr får du ju köpa en z5 compact i och för sig utan abonnemang men tele2 erbjudandet så betalar du 4800kr med Försäkring
och telefonen är inte ens din.
http://cdon.se/black_friday/mobil/sony_xperia_z5_compact/

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

det är en Leasing/hyra av telefonen, jag skulle tycka det var lite riskabelt först betala 3900kr ha telefonen i 24måndader lämna tillbaka den, är den hel så är det väl okej men problemet är om nånting är paj. dom där auktoriserade verkstäderna verkar ju kunna hitta på massor av bortförklaringar om vattenskador osv.

Försäkringen 99/månad
självrisk 500kr om nånting är trasigt.

för 4000kr får du ju köpa en z5 compact i och för sig utan abonnemang men tele2 erbjudandet så betalar du 4800kr med Försäkring
och telefonen är inte ens din.
http://cdon.se/black_friday/mobil/sony_xperia_z5_compact/

Tack för att du tog dig tiden att kolla upp ^^
Är på jobbet 9:40 - 22:00 Så hade inte hunnit idag

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Skrivet av Dragone:

Tack för att du tog dig tiden att kolla upp ^^
Är på jobbet 9:40 - 22:00 Så hade inte hunnit idag

du missa inget Sony har troligen svårt sälja sina telefonerna med samsung/iphone så går dom att fixa samma dag om det är något fel.
Xperia är ett helvete det finns knappt några skärmar & Dom är dyra som F-n om man inte har försäkring men du ska fortfarande vänta flera veckor på att den ska bli klar.
sen har vi ju dom som ska testa om vattentäta telefonen för 8 lax är vattentät genom att bada med den, den pajar vänta dig då inget från sony Vattenskada ingår inte i försäkringen.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

du missa inget Sony har troligen svårt sälja sina telefonerna med samsung/iphone så går dom att fixa samma dag om det är något fel.
Xperia är ett helvete det finns knappt några skärmar & Dom är dyra som F-n om man inte har försäkring men du ska fortfarande vänta flera veckor på att den ska bli klar.
sen har vi ju dom som ska testa om vattentäta telefonen för 8 lax är vattentät genom att bada med den, den pajar vänta dig då inget från sony Vattenskada ingår inte i försäkringen.

Hehe jo jag vet

Har en z1 compact som jobbtelefon
Har en z2 (normal) privat
Och en z3 compact tab som surfplatta och är väldigt nöjd med alla tre, så ville ha en z5 Premium nu när min mic börja facka efter en tripp i golvet för mycket..

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem

Såhär fungerar det:

Du betalar för telefonen enligt utsatta priser (billigare som student). Efter 6, 12 eller 24 månader lämnar du tillbaka telefonen eller behåller den mot en kostnad. Kostnaden i det här fallet är följande:

Z5: 700 kronor (24m)
Z5C: 500 kronor (24m)
Z5P: 800 kronor (24m)

Om man väljer att köpa ut Z5C efter 24 månader har man totalt betalat 103*24 + 500 = 2972. All nödvändig information står längst ner på Tele2's hemsida: http://imgur.com/fTDEIaY

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Skrivet av arganis:

Såhär fungerar det:

Du betalar för telefonen enligt utsatta priser (billigare som student). Efter 6, 12 eller 24 månader lämnar du tillbaka telefonen eller behåller den mot en kostnad. Kostnaden i det här fallet är följande:

Z5: 700 kronor (24m)
Z5C: 500 kronor (24m)
Z5P: 800 kronor (24m)

Om man väljer att köpa ut Z5C efter 24 månader har man totalt betalat 103*24 + 500 = 2972. All nödvändig information står längst ner på Tele2's hemsida: http://imgur.com/fTDEIaY

vad ja förstod så betalar man samma summa igen om 24mån om man vill ha den kvar, var har du fått tag på dom uppgifterna ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Avstängd

arganis har helt rätt.

Jag har själv beställt en Z5 Premium svart. Efter kontakt med tele2 support med ett förtydligande så fick jag exakt samma svar.

Alltså sjukt bra deal!

Du väljer då alternativet t.ex. 24 månader som jag valde för min Z5 premium.
Under dessa 24 månader betalar du en fast summa. Efter 24e månaden har du val att antingen behålla telefonen eller byta mot en ny. (Bara **** byter mot en ny då du kan köpa ut din telefon för inga pengar alls. Då du betalar nästan hela kalaset via denna deal på dessa 24 mån)

I mitt fall skulle det bli ordinarie pris - black friday rabatten.

Vilket resulterar i att jag kommer betala 165 kr/mån x 24 = 3960kr
Därefter om jag vill behålla telefonen är "rest summan" 800kr uppdelat på 6 månader. (enligt support gick det att betala denna rest summa på 800kr direkt och man behövde inte betala det på 6 månader. Om man vill betala av det fortare)
Så en totalkostnad på 4760kr på 24+6 månader.

Istället för cirka 8000kr kontant pris då.

Däremot har dem massa problem med deras hemsida och system atm.. Så jag fick göra en muntlig beställning med muntligt avtal, då deras system inte fungerar. Bara så ni är beredda på att vanlig beställning troligtvis ej fungerar på ett tag..

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

vad ja förstod så betalar man samma summa igen om 24mån om man vill ha den kvar, var har du fått tag på dom uppgifterna ?

Det står lite otydligt på deras hemsida men går man vidare till beställnings-sidan så ser man tydligt att telefonen är rabatterat med halva kontantpriset. Avdraget betalar man INTE tillbaka utan bara grundavdraget för Tele2 Byt, vilket i mitt exempel ovan blev 500 kronor. Detta framgår tydligt på bilden jag bifogade. Jag har även varit i kontakt med Tele2 och fått det bekräftat.

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem

@arganis:

med andra ord, väljer man att inte delbetala, och inte binda något abb, så betalar man 2095 kr nu, och om 24månader ytterligare 500kr. Totalt 2595kr? Finns det någon brasklapp här?

Permalänk
Medlem

@joehow: Med studentrabatt är det exakt så det är, det står tydligt också, se bild: http://i.imgur.com/UlvGgPN.png
Du betalar 500 kronor mindre NU mot att du lämnar telefonen till Tele2 om 24 månader, eller så betalar DU 500 kronor om 24 månader för att behålla telefonen. Det är väldigt simpelt och den bästa deal:en idag.

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem

@arganis:

haha ja det ser ju ut så, det som får mig att tvivla är att det nästan låter för bra för att vara sant och att massa folk på mecenats kommentarfält skriver att det är ett "scam" etc. Går ju runt en del deals på compact idag för 3999kr, och här får man den för 2600

Permalänk
Medlem

@joehow: Såg kommentarsfältet på Mecenat nu, otroligt hur så många har förstått det helt fel och att Tele2 inte har uppdaterat med information. Har själv köpt en Z5 Compact Man får tacka Tele2 för en bra deal!

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem

@arganis:

Verkligen, men man kan ju tycka att dem kunde göra en något klarare beskrivning, jag hakar på dig

Permalänk
Medlem

Hade aldrig trott att jag skulle spontanköpa en Z5 Premium, hahaha vad i hela

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XFTality:

Hade aldrig trott att jag skulle spontanköpa en Z5 Premium, hahaha vad i hela

Hehe same, satt i morse och tänkte om jag skulle passa på o köpa ny telefon och råkade ramla in på erbjudandet. Slog till efter massa recension läsning och youtubande

Visa signatur

-