Diskussioner/tips ang Hoarding

Permalänk

Diskussioner/tips ang Hoarding

Lider ni andra av lika stort Hoarding syndrom som jag? Jag har nån form av OCD som gör att jag "måste" i princip plocka på mig allt som är löst Jag har spelat cirka 40 timmar nu och när jag gjorde en quest alldeles nyligen i main storyn som utspelar sig i ett mellanstort komplex så var jag tvungen att lämna komplexet 2ggr under uppdragets gång för att köra en fast travel tillbaka till min bas för att dumpa grejer.
Jag bär ungefär 100 i equipment/vapen så det är 180 kvar till loot plus att jag lastar Piper till max. Det känns fel att lämna något efter sig som kan behövas till crafting
Gör ni likadant?
Jag tror jag ska spendera några points till i Strong back perken då jag knappt spelar med Power Armor. Man kan ju inte slösa på Fusion cores även om man har +30st

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Hjälpsam

Liknande problem, har taggat ner lite på lootingen av random steel, men all form av gear, screws, copper, etc lootas friskt. Dogmeat får bra träning.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Ganska precis samma för mig. Tar inte riktigt allt dock, utan bara sådant som som kan demonteras eller säljas med någorlunda förtjänst (1:10-regeln). Dvs nära nog allt.

Har aldrig gjort så i spel förr, utan det är Fallout 4:s fel, med junksystemet. I andra liknande spel plockar jag bara upp saker som jag behöver eller följer 1:10-regeln (alltså prylen måste vara värd minst 10 ggr så mycket som sin vikt, för försäljning).

När det är mycket att bära återkommer jag med power armor och käkar ibland grilled radstag. Har även hänt vid enstaka tillfälle att jag tagit knark för att öka strength (jag har bara 3 i strength, då jag vanligtvis aldrig satsar på det eftersom jag inte brukar bära mycket i andra spel - hade dessutom egentligen bara 1 men var tvungen att öka till 3 för att kunna ta armorer-perken). Däremot överlastar jag aldrig. Att gå i snigelfart är över gränsen för min del.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk

Har 1 i strength, med lone wanderer rank 2 och dogmeat kompenseras det ganska bra ändå.
Man får ju dumpa allt skräp mellan varje uppdrag.
Sen finns det ju mods om man så vill typ http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/214/?

Permalänk
Skrivet av CAD-Slaven:

Har 1 i strength, med lone wanderer rank 2 och dogmeat kompenseras det ganska bra ändå.
Man får ju dumpa allt skräp mellan varje uppdrag.
Sen finns det ju mods om man så vill typ http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/214/?

För mig räcker det inte att dumpa mellan uppdragen. Jag måste dumpa mitt i uppdragen
Sen plockar jag ALLA vapen och i princip allt av armor och kläder. När jag får andra och sista leveln i "Salvager" tror jag perken heter.. Så kommer jag börja scrappa vapen och armor för att bygga på materialhögen ytterligare. Med Salvager perken så tar man tillvara skruvar, koppar och andra ovanliga grejer när man scrappar vapen och dylikt
Alltså jag måste ha 100 pipe pistol i lager.. minst.. Plus alla andra vapen man plockat.. Fasen det kommer ta lååång tid o sitta o sortera vad som är värt att spara och vad som ska scrappas..

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!