OSMC/Kodi R-Pi 2 Ljudet är inte i sync med filmerna?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Valbo
Registrerad
Aug 2002

OSMC/Kodi R-Pi 2 Ljudet är inte i sync med filmerna?

Jag håller på att fixa ordning en R-Pi 2 med OSMC som mediaspelare och har precis skaffat en fjärrkontroll. Testade att köra lite filmer idag med nya fjärrkontrollen. Men av nån anledning så är nästan allt ljud osyncat med filmerna, sjukt irriterande.

Vad kan det vara för fel? Jag har haft OSMC installerat på den ett tag och fixat lite temainställningar och anslutit mot min NAS m.m. Jag har inte ändrat några inställningar för video/ljud. Det ända jag gjort är att jag valde "xbox one" som lircd fjärrkontroll då jag köpte en sån klon på gamestop idag, fjärren fungerar utmärkt endast 99:- (exkl. IR mottagare då )

Desktop: | Core i5-4690K | Zotac GTX 970 | 16Gb RAM | 256Gb Samsung 830 SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 12GB DDR2 Ram | 3x1.5Tb ZFS | FreeNAS

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

Det finns trådar för Pi du kunde ha postat din fråga i: http://www.sweclockers.com/forum/141-enkortsdatorer

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, WD Blue 250 GB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& ett antal enkortsdatorer med div användningsområden).

Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005

*Tråd flyttad*
/moderator

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.
Ursäkta min stavning, jag är dansk