Mediamarkt skiter i det blå skåpet [igen] (Reabluff)

Permalänk
Medlem

Dyker alltid upp artiklar om Mediamarkt, Elgiganten och andra stora kedjors fusk efter stora reor, förväntar mig en liknande händelse efter mellandagsrean. Undra när det dyker upp artiklar om folk som blir ihjältrampade av kunder som slåss för att få köpa en TV lite billigare (händer redan i USA).

http://www.aftonbladet.se/minekonomi/article18086824.ab
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14128989.ab
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12719925.ab
http://www.aftonbladet.se/minekonomi/article15987323.ab
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20075710.ab
http://www.svd.se/sibas-rea-rena-bluffen
m.fl.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

De sålde Xbox One Halo 5 limited edition för 1000kr mindre än vad jag gav för några veckor sedan. Så jag ringde kundtjänst och ville utnyttja deras "prisgaranti". "Den gäller inte under Black Friday" fick jag höra. "Men om du hittar den billigare hos någon annan kan du ringa igen". De är de enda i Sverige som säljer den modellen

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk
Medlem

Oftast byter man även den ordinarie prislappen, under rea-skylten i samband med omskyltning. Så att det står samma pris under en "rea" skylt betyder inte på något sätt att det var det priset som gällde precis innan rean. Att tro något annat tyder enbart på okunskap.

Har jobbat i butik sedan 09', så vet hur det går till.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Jag tror jag står över:

länk

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BergEr:

Du kan också ta en sväng genom valfri matbutik och hitta samma fusk.
Eller typ 3pack som kostar mer än samma produkt tre gånger.
Alla butiker fuskar på liknande sätt och fortfarande strömmar kunderna dit och köper .

Indeed.
Värsta formen av det jag sett är majsburkar från garant nere på hemköp, ingen skillnad i ekologisk/reguljärt eller något sådant utan endast storleken.

På en stor hylla står en massa trepack småburkar ungefär i storleken av en halv red bull med skylten "endast 24,95:-/3-pack".
Jag skulle dock ha de stora burkarna, vilka är i storleken av en halv 50cl-burk, som stod där majsen vanligtvis står. Dessa innehåller väl runt 70% mer majs eller så.
Dessa hade inget specialpris men kostade bara 22,95:-/3-pack.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Som tidigare mediamarkt-anställd kan jag bara instämma i det som redan sagts från några håll om att kampanjmaterial kommer från huvudkontoret och ibland råkar man ha ett lokalt pris som redan är samma eller t.o.m. lägre om det pågår en lokal kampanj. Det är inte heller direkt något alternativ att inte hänga med på HQs kampanjer.

Hade ni föredragit att man istället tagit det steget längre och skrivit ut en ny dyrare prisskylt att sätta under så att ni har erat dyrare pris under skylten alla ni detektiver som går och lyfter på rea-lappar? Det är ju en sak om Agda, 80 känner sig lurad men förstår inte hur "teknikeliten" på SweC kan bemöda sig med att diskutera det här ens. Hur svårt är det att göra sin egen bedömning mha t.ex. prisjakt. Det här är en diskussion som passar bättre för kvällstidningarna.

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ricerunner:

Indeed.
Värsta formen av det jag sett är majsburkar från garant nere på hemköp, ingen skillnad i ekologisk/reguljärt eller något sådant utan endast storleken.

På en stor hylla står en massa trepack småburkar ungefär i storleken av en halv red bull med skylten "endast 24,95:-/3-pack".
Jag skulle dock ha de stora burkarna, vilka är i storleken av en halv 50cl-burk, som stod där majsen vanligtvis står. Dessa innehåller väl runt 70% mer majs eller så.
Dessa hade inget specialpris men kostade bara 22,95:-/3-pack.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är dyrt med pocketsized majsburkar. Måste att ha med på rave!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naga:

Hade ni föredragit att man istället tagit det steget längre och skrivit ut en ny dyrare prisskylt att sätta under så att ni har erat dyrare pris under skylten alla ni detektiver som går och lyfter på rea-lappar? Det är ju en sak om Agda, 80 känner sig lurad men förstår inte hur "teknikeliten" på SweC kan bemöda sig med att diskutera det här ens. Hur svårt är det att göra sin egen bedömning mha t.ex. prisjakt. Det här är en diskussion som passar bättre för kvällstidningarna.

Nej, vi hade nog alla föredragit att MM helt enkelt struntar i att blåsa folk. Tror bakgrunden till att detta tillåts på bolaget är pga. anställda som dig..

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonw:

Nej, vi hade nog alla föredragit att MM helt enkelt struntar i att blåsa folk. Tror bakgrunden till att detta tillåts på bolaget är pga. anställda som dig..

Förklara gärna vad simpla butiksanställda ska göra, sätta sig på tvären och gå emot huvudkontoret? Haha snälla "blåsa folk" förstår att du känner dig träffad av min beskrivning

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Som f.d matbutiksanställd kan jag säga att det inte handlar om fusk (inte i vårt och många andras fall iaf), utan om butikens egna priser kontra kedjan de tillhörs priser. Vi hade många ordinarie priser som var billigare än kedjans kampanjpriser, vilket resulterade i en prishöjning när varorna ifråga var på kampanj eftersom vi var tvungna att följa kedjans kampanjer.

Det där låter totalt vansinnigt. Det går ju inte att pyssla dit rea/kampanj lappar som är samma pris eller dyrare.
Hur fan tänker ledningen på kedjan då, det är klart det är dålig reklam för hela varumärket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naga:

Förklara gärna vad simpla butiksanställda ska göra, sätta sig på tvären och gå emot huvudkontoret? Haha snälla "blåsa folk" förstår att du känner dig träffad av min beskrivning

Det är lite det jag menar, den här schyssta mentaliteten de anställda verkar ha. Du som har insikt som "simpel anställd", vad säger de lokala butikscheferna när ni påpekar att ni annonserar ut ett högre rea-pris än originalpriset när ni lappar upp butiken?

Hur menar du nu med "haha snälla, blåsa folk"? Du skrev ju själv att stackars Agda blir lurad?

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonw:

Det är lite det jag menar, den här schyssta mentaliteten de anställda verkar ha. Du som har insikt som "simpel anställd", vad säger de lokala butikscheferna när ni påpekar att ni annonserar ut ett högre rea-pris än originalpriset när ni lappar upp butiken?

Vilken "schyssta mentalitet" är det du tänker på nu? att göra som man blir tillsagd? eller att ha förståelse för lokala avvikelser?

Skrivet av simonw:

Hur menar du nu med "haha snälla, blåsa folk"? Du skrev ju själv att stackars Agda blir lurad?

Nu föreslår jag att du går tillbaka och läser lite långsammare, jag skrev känner sig inte blir. Är nu ordinarie pris samma som "Black Friday-erbjudandet" på grund av lokala erbjudanden eller kampanjer så förstår jag inte hur folk kan känna sig lurade när man fortfarande får exakt samma pris som man tidigare tyckte var ett bra erbjudande tills man får reda på att priset varit samma även en tid innan. Priset har inte höjts för att man får reda på det, tyckte man att det var en bra deal innan man fick reda på att priset varit detsamma under en tid så borde det rimligtvis vara en bra deal även efteråt.

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem

Tjaa, det ser ju lite fult ut, men egentligen spelar det ingen roll när t.ex prisjakt bara är ett knapptryck bort i telefonen. Har man så bråttom att man inte kan lägga 30 sek på att kolla så får man väll ta att det kan bli lite dyrare.
Ligger säkert mycket i det som andra skriver här i tråden också att lokala butikers och leverantörernas erbjudanden krockar. Tycker ändå att det är fult att kalla det REA.
Någon skrev tidigare att man byter bägge priserna vid rea, förstår inte varför man skulle byta ut original priset också? Då är det ju helt omöjligt att bara med butikens info avgöra om det är ett bra köp eller inte?

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Det där låter totalt vansinnigt. Det går ju inte att pyssla dit rea/kampanj lappar som är samma pris eller dyrare.
Hur fan tänker ledningen på kedjan då, det är klart det är dålig reklam för hela varumärket.

Det har med leverantörer att göra. Kedjan har sina leverantörer som används för kampanjerna, och då baseras säljpriset givetvis på det inköpspris man får från den leverantören. Butikerna har utöver kedjans "officiella" leverantörer självklart möjlighet att försöka få bra priser på produkter hos andra leverantörer. Då är det lätt hänt att man får ett riktigt bra pris på en produkt från en leverantör som gör att man kan sätta ett ordinarie pris som är bättre än kampanjpriset som kedjan sätter baserat på inköpspriset för samma produkt från en annan leverantör.

Personligen ser jag inte problemet. Priset är nedsatt jämfört med kedjans ordinarie pris och tycker kunden att priset är bra så är det bara att köpa. Förstår inte varför alla stirrar sig blinda på vad en vara har kostat tidigare eller hur mycket "rabatt" man får. Man får väl bedöma varan utefter vad det är för något och sedan överväga huruvida man tycker priset är bra. Gör man ett bättre köp om TV:n ifråga är nedsatt från 20,000 till 10,000 än om samma TV blivit nedsatt från 12,000 till 10,000? Det är fortfarande samma produkt till samma pris.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Skrivet av Naga:

Som tidigare mediamarkt-anställd kan jag bara instämma i det som redan sagts från några håll om att kampanjmaterial kommer från huvudkontoret och ibland råkar man ha ett lokalt pris som redan är samma eller t.o.m. lägre om det pågår en lokal kampanj. Det är inte heller direkt något alternativ att inte hänga med på HQs kampanjer.

Hade ni föredragit att man istället tagit det steget längre och skrivit ut en ny dyrare prisskylt att sätta under så att ni har erat dyrare pris under skylten alla ni detektiver som går och lyfter på rea-lappar? Det är ju en sak om Agda, 80 känner sig lurad men förstår inte hur "teknikeliten" på SweC kan bemöda sig med att diskutera det här ens. Hur svårt är det att göra sin egen bedömning mha t.ex. prisjakt. Det här är en diskussion som passar bättre för kvällstidningarna.

Som vanlig anställd går man till butikschefen och säger att uppsättning av Rea-skyltarna bryter mot konsumentverkets regler. Om butikschefen säger åt dig att sätta upp dem ändå är det han som är skyldig ifall det skulle upptäckas och anmälas. Ifall du håller tyst kan butikschefen be om ursäkt, säga att han inte var medveten om det och att de anställda borde ha informerat honom om felet.

Skrivet av Jonny Myran:

Personligen ser jag inte problemet. Priset är nedsatt jämfört med kedjans ordinarie pris och tycker kunden att priset är bra så är det bara att köpa. Förstår inte varför alla stirrar sig blinda på vad en vara har kostat tidigare eller hur mycket "rabatt" man får. Man får väl bedöma varan utefter vad det är för något och sedan överväga huruvida man tycker priset är bra. Gör man ett bättre köp om TV:n ifråga är nedsatt från 20,000 till 10,000 än om samma TV blivit nedsatt från 12,000 till 10,000? Det är fortfarande samma produkt till samma pris.

Man använder helt enkelt inte orden Rea, fyndpris eller liknande. Man skriver något i stil med "Alltid lågt pris!".

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av formerself:

Som vanlig anställd går man till butikschefen och säger att uppsättning av Rea-skyltarna bryter mot konsumentverkets regler. Om butikschefen säger åt dig att sätta upp dem ändå är det han som är skyldig ifall det skulle upptäckas och anmälas. Ifall du håller tyst kan butikschefen be om ursäkt, säga att han inte var medveten om det och att de anställda borde ha informerat honom om felet.

Skitsnack. Som butikschef har han större ansvarsgrad än vad en försäljare har. Det är han som ska se till att övrig personal har kompetensen om varorna, men han som har det övergripande ansvaret. Det är isådanafall han som felar, om fel priser framställs.

Permalänk
Skrivet av KaffeMedKotlett:

Skitsnack. Som butikschef har han större ansvarsgrad än vad en försäljare har. Det är han som ska se till att övrig personal har kompetensen om varorna, men han som har det övergripande ansvaret. Det är isådanafall han som felar, om fel priser framställs.

Det är inte butikschefen som går och sätter upp lapparna. Jag menar att butikschefen kan lyckas komma undan om lata anställda skiter i att informera när det är ett uppenbart fel i prissättningen. Butikschefen ber då om ursäkt till media och säger upp personen som gjort fel.

Permalänk
Medlem

"väldigt chockad".......sweet lord...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av formerself:

Det är inte butikschefen som går och sätter upp lapparna. Jag menar att butikschefen kan lyckas komma undan om lata anställda skiter i att informera när det är ett uppenbart fel i prissättningen. Butikschefen ber då om ursäkt till media och säger upp personen som gjort fel.

Ok, så du menar det i ett mer seriöst sammanhang, om jag förstår dig rätt? Svårt att tolka online men det lät först som du menade att det var ett mer gängse modus operandi att göra på det sättet - dvs bara skylla ifrån sig med dom underställda som synabockar.

Permalänk
Inaktiv

Jag gissar på att Cyber monday (Ytterligare en REA dag jag aldrig hört talas om) är begränsat till nät-butiker, med tanke på priset. Men det hade varit lite roligt om vi som är geografiskt spridda skulle kika runt i våra lokala butiker och rapportera här var REA fusket förekommer eller är troligt. Men blir lite svårt om det enbart är nätbutikerna som håller REA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaffeMedKotlett:

Jag gissar på att Cyber monday (Ytterligare en REA dag jag aldrig hört talas om) är begränsat till nät-butiker, med tanke på priset. Men det hade varit lite roligt om vi som är geografiskt spridda skulle kika runt i våra lokala butiker och rapportera här var REA fusket förekommer eller är troligt. Men blir lite svårt om det enbart är nätbutikerna som håller REA.

Finns erbjudanden som endast gäller fysisk butik.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hemming:

Var väl tre till och med?

Här har vi även MediaMarkt på mellandags rean.
http://imgur.com/a/xtEst#CWtyV9v

Inte för att jag är något fan av MM, men det syns väldigt tydligt på dom bilderna att det är olika artikelnummer.

Visa signatur

Intel i7 5930k 4.5Ghz @ 1.2V ][ SLI Gigabyte GTX 980 Ti Gaming G1 1560/8366
Phantek Enthoo Primo ][ Fractal Design Newton R3 1000W ][ Asus X99-A ][ 32GB DDR4 Crucial Ballistix 2400Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av suzaku:

Inte för att jag är något fan av MM, men det syns väldigt tydligt på dom bilderna att det är olika artikelnummer.

Fast samtidigt så står ATH-SJ11 bakom den första skylten, och den andra skylten står klart och tydligt modellnamn & pris på... Och en sökning på båda artikelnummer ger inte ett skit på MM's sida.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av suzaku:

Inte för att jag är något fan av MM, men det syns väldigt tydligt på dom bilderna att det är olika artikelnummer.

Är inte heller ett fan av MM, men olika artikelnummer förändrar inte att det är samma produkt.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Undrar om man ev behöver förbjuda ordet rea, fyndpris och allt vad det heter om inte det är minst 20% rabatt på originalpris, där originalpris är alltid det lägsta priset de har haft (oavsett anledning) de senaste 3 månaderna. Så om de på en vara för säg 1000kr gör en sänkning på 100kr, så är närmaste månaderna "originalpriset" 900kr, oavsett om de sen höjer det igen.

För att få lov att kalla det rea/sale och alla andra liknande termer så måste priset då sänkas med 20% under 900kr, även om de dagen innan sålde det för 1100kr, eftersom det senaste 3 månaderna har varit 900kr.
Så om de sänker det till 800kr, så får det inte kallas rea. Först när det är, eller understiger 720kr får det kallas rea.

Detta skulle få bort allt som inte är "rea" och tvinga dem till att göra lite vettigare och taktiska sänkningar. Man kan tex inte rea ut en vara till samma pris, eller höja en vecka innan.

Gör butikerna ändå det så till och börja med ska samtliga kunder som handlat varan ha 100% rätt att lämna tillbaka den, oavsett skick, eller välja om de vill behålla den och i så fall ska de få det för äkta rea pris, dvs minst 20% rabatt, oavsett om firman går back eller ej. När butiker som Media Mark börjar tvingas rea ut varorna med 20% lägre pris än de tänkt, så lär de nog tänka om rätt fort.

Permalänk

Ursäkta men jag måste tyvärr gå in och försvara Media Markt den där bilden, om du tittar på artikelnumret på bilden så är det inte samma vara, troligtvis så har dom inte hunnit bytt lappen under när dom la upp den nya varan under mellandags rean.

Skrivet av Hemming:

Var väl tre till och med?

Här har vi även MediaMarkt på mellandags rean.
http://imgur.com/a/xtEst#CWtyV9v

Vid ett annat artikelnummer så är det antingen en annan produkt eller en annan färg på produkten (olika färger diffar i pris ibland)

Skrivet av Electrix:

Är inte heller ett fan av MM, men olika artikelnummer förändrar inte att det är samma produkt.

Men jag förstår helt eran frustration, Nu ser man heller inte artikelnummer på videon och kan ej bedöma om det är samma artikel som var där innan eller om det är på samma nivå som bilden ovan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av einarELAK:

Ursäkta men som en Media Markt anställd så måste jag tyvärr gå in och försvara den där bilden, om du tittar på artikelnumret på bilden så är det inte samma vara, troligtvis så har dom inte hunnit bytt lappen under när dom la upp den nya varan under mellandags rean.

Det framgår inte av "ursprungspriset" vilken färg det ska vara, men det är definitivt ATH-SJ11 som står bakom prislappen. Lite extra märkligt kan tyckas vara att det inte går att hitta ATH-SJ11 på MediaMarkts hemsida överhuvudtaget. Att artikelnummret är olika för exakt samma produkt är ju inte heller det speciellt ovanligt...
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Skrivet av -=Mr_B=-:

Det framgår inte av "ursprungspriset" vilken färg det ska vara, men det är definitivt ATH-SJ11 som står bakom prislappen. Lite extra märkligt kan tyckas vara att det inte går att hitta ATH-SJ11 på MediaMarkts hemsida överhuvudtaget. Att artikelnummret är olika för exakt samma produkt är ju inte heller det speciellt ovanligt...
B!

Här har du ett exempel på det jag syftar på.

http://www.mediamarkt.se/sv/product/_beats-studio-wireless-bl...
http://www.mediamarkt.se/sv/product/_beats-studio-wireless-vi...

Exakt samma spec, olika färger & olika priser.

Ett artikelnummer är ett nummer så att återförsäljare ska kunna identifiera en produkt, Om det nu skulle vara så att 2 artiklar har samma artikelnummer så skulle det vara kaos i kassan, EAN-Koden & Artikelnumret sitter liksom ihop när det skannas in.
2 olika artikelnummer för samma produkt köper jag inte heller då det skannas in via EAN koden.

Det mest sannolika med den där bilden är att det har varit en produkt innan mellandags rean där och sedan så har dom roddat efter pris och inte ändrat på lappen som var under.

Men jag svarar endast efter från vad jag ser på bilden. Ursäkta om det låter väldigt arrogant och färgat, jag försöker bara ge er en bild på hur det kan vara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av einarELAK:

2 olika artikelnummer för samma produkt köper jag inte heller då det skannas in via EAN koden.

2 olika artikelnummer för samma vara är vanligt. Precis som det är att beställa sin produkt med ett eget artikelnummer från tillverkaren. Det första är för att man ska kunna sälja en specifik produkt till ett lägre pris, (Exempelvis vid REA) och sen bara råka få slut på den, och därför kunna sälja den andra, som tyvärr har ett annat artikelnummer och ett högre pris, trots att det är exakt samma produkt. Det andra är för att man ska slippa undan prisgarantier, så det är något bland annat Elgiganten brukade vara jäkligt noga med.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.