Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Nov 2012

Gamingstol för ~1500kr?

Hej!

Behöver en ny stol och behöver lite tips om vad det finns för omkring 1500kr.

Jag har ingen aning om vad som är bra eller inte så lite förslag hade varit väldigt bra!
Positivt om stolen har en liten kudde längst ner som AKRacing har. Gärna med gungfunktion också.
Måste inte va en gamingstol men något som ska funka för längre stunder och spelande.

Tack på förhand!

RPi2 gaming

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
elmsta
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av Anglaborg:

Hej!

Behöver en ny stol och behöver lite tips om vad det finns för omkring 1500kr.

Jag har ingen aning om vad som är bra eller inte så lite förslag hade varit väldigt bra!
Positivt om stolen har en liten kudde längst ner som AKRacing har. Gärna med gungfunktion också.
Måste inte va en gamingstol men något som ska funka för längre stunder och spelande.

Tack på förhand!

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40103100/
Denna kostar 1700kr, har en sådan och kan bara säga att dom är asköna och rekomderas starkt!

i7 4960x| asus x79-deluxe| corsair h100i v2| asus strix 390x OC| 16 GIG ram| 700W be quite!| define s.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Nov 2012

@adillboy:
Är den skön efter längre stunder så man slipper ha en kudde?

RPi2 gaming

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av Anglaborg:

@adillboy:
Är den skön efter längre stunder så man slipper ha en kudde?

Åk in till närmaste IKEA/Jysk/m.m och provsitt i stolarna. Det är väldigt svårt för någon att säga om DU skulle tycka stolen är skön eller ej. Finns dem som avskyr MARKUS och dem som avgudar den - Jag gillar den inte alls.

M-ITX: Fractal Design Node 304 Gigabyte H97N i7 4790k Msi GTX980 Gaming Ballistix Sport 16GB @ 1600MHz

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2004

Jag har också en Markus och var tvungen att ta bort armstöden för att komma in till skrivbordet ordentligt. Stolen sitter ihop ordentligt ändå men jag tycker det är lite dåligt svankstöd. Har därför köpt en svankstödskudde i tempur man kan sätta runt ryggstödet. Bara åka in och testa om du gillar den eller inte.
Själv är jag varken negativ eller super positiv till den. Den funkar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Nov 2012

@Pamudas:

Har provsuttit SNERTINGE på Jysk och är inte helt säker. Har även kollat på TAMDRUP, har dock inte provsuttit den.

RPi2 gaming

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Nov 2012

@Nisseman85:
Funderar på att köpa tillexempel den första stolen i inlägget ovan och sedan göra som du och köpa en "kudde" för ryggen.

RPi2 gaming