Black Friday 2015 - Vilken butik tycker du gjorde bäst ifrån sig på rean?

Permalänk
Medlem

Black Friday 2015 - Vilken butik tycker du gjorde bäst ifrån sig på rean?

Stack någon butik ut, som kan lära de andra nåt till nästa år?

Permalänk
Medlem

Sämst i kategorin BF: Inet
Motvering: De hintade ju tidigt om att BF skulle gälla. Sen brakade sidan ihop trots förra årets anstormning och löften på bättring. Visst, det är som en halv DDoS-attack men Sweclockers fixade det (eloge i min bok). Även om det handlar om e-handel och transaktioner så nådde man inte ens dit med Inet, du kom liksom inte åt deras sida öht. Så det är sekundärt att det rör sig om olika verksamheter anser jag.

Sämst i kategorin pris: Dustin
Motivering: I mångt och mycket likt deras weekend-reor, en besvikelse. CDON visar vägen att det går att pressa priserna för ett mindre antal enheter. Jag skummade i fynd-tråden och tyckte sällan det var snack om någon produkt eller pris från Dustin under hela BF.

Bäst i kategorin BF: CDON
Motivering: Även om siten fick det tufft precis kring midnatt så hanterade de trycket någorlunda strax därpå. En av de sidor som gick att handla från tidigt. De hade bra erbjudanden som dök upp varje hel timme vilket gjorde att man återkom flera gånger under hela fredagen för att titta. Även oannonserade erbjudanden som vi prisjägare snappade upp, kul! I min bok bäst upplevelse detta år.

Bäst i kategorin pris: Komplett
Motivering: Mycket svårt i år, flera som förtjänar beröm i år. Måste jag välja så säger jag Komplett.se. De hade enligt mig flesta datorkomponenter till bra priser under BF. Allt från 4690k till minne och SSD. Det känns som att Komplett verkligen fixade bra priser på samtliga "nödvändiga" delar till ett datorbygge. Hade Komplett även erbjudit montering till nedsatt pris så tror jag många hade valt att handla en hel desktop hos dem.

Summa Summarum: Hårda ord kan tyckas. Men alla har möjlighet till bättring och alla vill nog bli bättre. Jag hoppas att så är fallet! Ett år kvar till nästa försök

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem

@xtQ: Mycket bra sammanfattning

Kanske någon av dem anstränger sig lite extra på Cyber Måndag.

Cdons initiativ med sänkta priser under natten var riktigt trevligt.
Att kunna få bättre pris på varor som man ville ha.
Sov inget alls den natten, men det var det värt.