Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2015

vilken mus passar bäst för FPS spel?

Ja, allt jag vill veta står ju i rubriken alltså vilken mus som finns ute på marknaden är bäst för FPS spel?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2008

I mitt tyckte är det extremt mycket viktigare vilken som ligger bäst i handen jämfört med vilken DPI etc de har, det gör enorm skillnad.

Så mitt tips är att du testar olika för att se vilken du tycker är bekvämast. Just nu är jag rätt nöjd med min Razer Deathadder Chroma, var inte lika nöjd med min förra, en ASUS Gladius (?).

i7 6700K - EVGA 980 Ti SC+ - Acer XB271HU / Qnix 2710
EVGA Supernova G2 850 - Samsung 850 EVO 500 GB - ASUS Z170 Pro Gaming
Fidelio X2 - Blue Snowball

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av Yorg:

I mitt tyckte är det extremt mycket viktigare vilken som ligger bäst i handen jämfört med vilken DPI etc de har, det gör enorm skillnad.

Så mitt tips är att du testar olika för att se vilken du tycker är bekvämast. Just nu är jag rätt nöjd med min Razer Deathadder Chroma, var inte lika nöjd med min förra, en ASUS Gladius (?).

Håller med, det är även en vanesak om musen vill bli kompis med en eller ej, jag har idag en Steelseries Sensei vilket ligger kalas gött i handen.

Desktop|Intel I7 6700k|Asus Z170-e|Nvidia GTX 1070|Corsair DDR4 2x8GB|525GB SSD|1,5TB
Mouse|Steelseries Sensei|Keyboard|Qpad MK50|Monitor|Benq XL2420t|Benq G2010WA
Laptop|HP ProBook 4320s I3|128GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 411j 13TB
Tab|Nexus 7 2gen 16GB|Phone|iPhone SE 64GB|HTPC|2x Raspberry Pi 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2006

Logitech g303 har den bästa sensorn på marknaden just nu.

Det finns bara en annan sensor (MLT04) som vissa tycker är mer "raw" is sin avläsning. Den har dock andra nackdelar såsom väldigt låg malfunction speed (rörelsehastigheten där musen börjar balla ur).

Sensorn i g303 är extremt exakt i sin avläsning och även när man rör musen mycket snabbt.
Jag kommer iallafall aldrig att vilja köra med någon annan mus.
Formen är dock något som man antingen hatar, älskar eller accepterar. För mig är den idealisk, speciellt för fingertip grip.

Logitech g502 har också i grunden samma sensor, men med vissa skillnader i implementationen om jag förstått rätt.

Namn : Jesper | Ålder : 40 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : PhD i matematik + lite annat