Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2013

Kopiera din mus.

Tja tänkte göra en kopia utav min qpad och göra ett nytt "skal" till en av mina gamla möss utav min qpad 5k. Någon som har erfarenhet utav detta och kanske kan ge mig tips på vad man kan använda för material eller kanske har en egen tråd om detta. (har tittat runt men inte hittat nånting).

CPU: I5-6600K | Moderkort: MSI Krait Gaming Z170A | RAM: HyperX Fury Black 16GB 2133MHz | Grafikkort: MSI GeForce GTX 770 Lightning 2GB | SSD: OCZ 2x250GB | Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 650 GQ | Chassi: Phanteks Eclipse P400S | Skärm: Benq xl2420T + Samsung syncmaster 21 tums | Mus: Zowie EC1-A | Musmatta: Qpad UC90 | Tangentbord: Ducky Shine 3 RED Cherry MX | Headset: Logitech G633 Artemis Spectrum |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
\\Localhost
Registrerad
Mar 2006

du kan göra en siliconform runt skalet och sen gjuta med resin räkna dock inte med att det blir billigt... typ nån hundralapp minst för formen troligen å 20-50:- för resin.

skulle säga att du troligen iaf nästan kommer billigare undan att leja ut arbetet till någon här på swec som äger en 3d skrivare.

Asus Z97-A, I7 4790K @4.8GHz 1.29V, 24Gb ram, 2x GIGABYTE GTX 970 WindForce 3X OC @ 1511Mhz/7246Mhz.
[Lista] De bästa gratisprogrammen

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2013
Skrivet av Rouge of Darkness:

du kan göra en siliconform runt skalet och sen gjuta med resin räkna dock inte med att det blir billigt... typ nån hundralapp minst för formen troligen å 20-50:- för resin.

skulle säga att du troligen iaf nästan kommer billigare undan att leja ut arbetet till någon här på swec som äger en 3d skrivare.

Hmm okej får se om de kommer någon som har gjort detta :). men tack för hjälpen !

CPU: I5-6600K | Moderkort: MSI Krait Gaming Z170A | RAM: HyperX Fury Black 16GB 2133MHz | Grafikkort: MSI GeForce GTX 770 Lightning 2GB | SSD: OCZ 2x250GB | Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 650 GQ | Chassi: Phanteks Eclipse P400S | Skärm: Benq xl2420T + Samsung syncmaster 21 tums | Mus: Zowie EC1-A | Musmatta: Qpad UC90 | Tangentbord: Ducky Shine 3 RED Cherry MX | Headset: Logitech G633 Artemis Spectrum |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2006

Hej,
Jag har ingen egen erfarenhet av detta, men jag vet att flera som skriver i forumet på musavdelningen i overclock.net (http://www.overclock.net/f/375/mice) gillar att göra dylika byggen. Därborta finner du också de riktiga experterna på allt som har med möss att göra.
Kan rekommendera att fråga dem.

Namn : Jesper | Ålder : 40 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : PhD i matematik + lite annat