Frågor rörande Autogiromedgivande / Konsumentköplagen typ...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Sep 2007

Frågor rörande Autogiromedgivande / Konsumentköplagen typ...

Hej jag sitter och är allmänt förbannad på ett större företag i sverige som jag "abbonerar" på en tjänst hos:

Saken är den att de strulade till det i förra året (runt september oktober) då jag ringer dit och påpekar att
ni har ju sänkt priset på denna tjänst varför skall gamla kunder tvingas att betala mer än nya?!

Och förut har det inte varit några problem med att uppdatera priset på abbonemanget vart hur lätt som helst
även det på samma företag som denna tråd handlar om alldrig krånglat eller liknande...

Men när jag ringer dem och klagar på detta så var de tvugna att ta bort mig som kund och lägga till mig igen
för att pris justeringen skulle gå igenom?! men nu blev något helt galet upptäckte efter brevet jag fick (se nedan)
att något skitit sig och jag hade inte kollat transaktionerna så nogrant...

Men för ca 2månader inser de att oj vi har inte debiterat er för tjänsten och jag vill alltid göra rätt för mig, men
i brevet jag fick så var priset saltat med ca 3000kr... varav det igentliga summan skulle ha varit 85kr mån ggr 14 typ
vilket blir 1190kr det jag bara undrar över är:

Och innan de drog pengarna så var jag på företaget 3 gånger och bad att få prata med deras chef. och återkoppling har inte
skett bara ignorans, fått lära mig att en kund skall inte bli drabbad av strul ett företag ställer till det med (och de skyller på system fel med)

Ett Autogiro medgivande det är väl knutet till abbonemanget? så jag vet inte om jag har fel om de då "säger upp mitt abb"
och lägger till mig som kund gäller igentligen samma medgivande?

Hoppas att det är någon som har lite mer koll på juridik än mig

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2005

Vad står det/sägs det i avtalet du gått med på?

Q9450 @ 3.5 GHz | GTX 770 | 6GB OCZ Reaper | Abit IP35 Pro | Auzentech X-Meridian | Dell U2412M

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Dec 2013
Skrivet av Hagis2k:

Ett Autogiro medgivande det är väl knutet till abbonemanget?

Nej, ett autogiromedgivande (ett ord) är knutet till dig som person/kund.

///M4