Dålig emballering av försändelse

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Norrland
Registrerad
Jan 2002

Dålig emballering av försändelse

Hej!
Jag köpte en EVGA G2 750W-nätdel samt en Lamia T-701 Windows-platta från er i fredags. Köpet och allt gick bra men skicket på kartongen känner jag att måste tas upp så att problemet inte uppstår igen. Kartongen hölls knappt ihop och det räckte med att röra på den för att den skulle röra på sig. Allt låg dock i som tur var, såväl nätdel, platta, följesedel och förvånande nog pingvinstången.

Bortsett från paketeringen samt en grön pixel på surfplattan (kontaktar er kundtjänst senare om jag inte lyckas få ordning på det) så är jag ändå nöjd med mitt köp. Ni levererade fort vilket var extra tacksamt då det började krisa sig med min gamla nätdel.

Main: Corsair 350D, Ryzen 1700, 32GB RAM, 4,5TB SSD+HDD, GTX 1070 Phoenix GS, XB271HU, U2713HM, HP ZR24w
Spel: R5 Blackout, 6700K, 32GB RAM, 2TB SSD, 1080 Ti Phoenix GS, X34A + Oculus Rift
"HTPC": Ncase M1, 2700K, 16GB RAM, 0,75TB SSD lagring, GTX 1070 Mini, TV
Lenovo 700-15ISK: 6300HQ, 16GB RAM, 2,25TB lagring, 950m 4GB
Switch, Wii U, 3DS, GBA, PS4, PS3, PS2, PSP, PS Vita, Xbox One, Dreamcast

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2004

Även jag fick mitt nätagg levererat på precis det sättet från Inet.
Mitt såg visserligen lite bättre ut med banden och kartongen men det gav inget vidare intryck.

Tror dock inte Inet skulle skickat det så ifall dem inte är säkra på att innehållet klarar sig

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Sabertooth P67 | CPU: INTEL 2600K & Antec Kühler H2o 620 | GPU: Gigabyte GTX 680 2GB| SSD: Samsung 850 Pro 256 GB | RAM: G.Skill Ripjaws 4x4096MB CL9 1600Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: Asus PCE-AC68 |

|| Citera för svar! ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Okt 2008

Mitt paket var aning värre men jag sket i det eftersom allt fungerade. Tycker att inet borde slänga de där böcker-kartongerna och istället köra på riktiga kartonger som webhallen och andra gör.

| Dustin Expo: Jonas// (Angående nuc:en) "Kommer vi se några mer högpresterande modell för oss som behöver lite mer oommph", Tomas Intel// "Det kommer mer oommph". Jonas// "Mycket trevligt" http://www.youtube.com/watch?v=Ur0V9ZsrQls

Trädvy Permalänk
Inet
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2007
Skrivet av anders190:

Hej!
Jag köpte en EVGA G2 750W-nätdel samt en Lamia T-701 Windows-platta från er i fredags. Köpet och allt gick bra men skicket på kartongen känner jag att måste tas upp så att problemet inte uppstår igen. Kartongen hölls knappt ihop och det räckte med att röra på den för att den skulle röra på sig. Allt låg dock i som tur var, såväl nätdel, platta, följesedel och förvånande nog pingvinstången.

Bortsett från paketeringen samt en grön pixel på surfplattan (kontaktar er kundtjänst senare om jag inte lyckas få ordning på det) så är jag ändå nöjd med mitt köp. Ni levererade fort vilket var extra tacksamt då det började krisa sig med min gamla nätdel.

http://i.imgur.com/eS3bgnA.jpg
http://i.imgur.com/fJRttR2.jpg

Ytteremballaget vi använder har vi tagit fram tillsammans med Posten och det är främst för att sammanpacka flera artiklar. Vi har använt denna nya ytteremballeringen i längre period och har skickat hundra tusentals ordrar och inte sett någon ökad andel fraktskador. Det är självklart alltid en liten del som blir fraktskadat men det hade vi med vår tidigare emballering också och tror inte vi någonsin kommer komma ifrån det.

I det aktuella fallet så har en aningen för liten kartong används på grund av att storleken större är på tok för stor. Vi är medvetna om problemet och kommer att ta fram en egen maskin för att tillverka anpassade storlekar av kartonger för att bättre kunna anpassa kartong efter vad som ska packas.

Med detta sagt så skulle det vara några som helst fraktskador på själva produkten så ersätter vi givetvis den med en ny.

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Twitter

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nangijala
Registrerad
Okt 2009

Håller med, ger ett helt värdelöst intryck.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2004

Måste säga att det var ett bra svar av Inets representant att de medger problemet och inte bara sopar det under mattan

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Sabertooth P67 | CPU: INTEL 2600K & Antec Kühler H2o 620 | GPU: Gigabyte GTX 680 2GB| SSD: Samsung 850 Pro 256 GB | RAM: G.Skill Ripjaws 4x4096MB CL9 1600Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: Asus PCE-AC68 |

|| Citera för svar! ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Aug 2001
Skrivet av Megacrash:

Håller med, ger ett helt värdelöst intryck.

Alltså, ytteremballaget är till för att skydda den produkt du faktiskt har köpt.

Om skyddsemballaget ser ut att ha varit med om sju svåra år, men produkten som du faktiskt betalt för är i nyskick, så spelar det ju ingen roll och ytteremballaget har därför fyllt sin funktion.

Förstår inte hysterin kring ett ytteremballage.

§1
Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Norrland
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av Inet:

Ytteremballaget vi använder har vi tagit fram tillsammans med Posten och det är främst för att sammanpacka flera artiklar. Vi har använt denna nya ytteremballeringen i längre period och har skickat hundra tusentals ordrar och inte sett någon ökad andel fraktskador. Det är självklart alltid en liten del som blir fraktskadat men det hade vi med vår tidigare emballering också och tror inte vi någonsin kommer komma ifrån det.

I det aktuella fallet så har en aningen för liten kartong används på grund av att storleken större är på tok för stor. Vi är medvetna om problemet och kommer att ta fram en egen maskin för att tillverka anpassade storlekar av kartonger för att bättre kunna anpassa kartong efter vad som ska packas.

Med detta sagt så skulle det vara några som helst fraktskador på själva produkten så ersätter vi givetvis den med en ny.

Jag hoppas ni löser problemet så att detta inte ska behöva hända i fortsättningen. För min del kommer jag avvakta med eventuella köp tills ni fått en bättre fungerande lösning. Intrycket paketeringen gav var verkligen inget vidare men lyckligtvis kom allt iallafall med.

Skrivet av Falcon:

Alltså, ytteremballaget är till för att skydda den produkt du faktiskt har köpt.

Om skyddsemballaget ser ut att ha varit med om sju svåra år, men produkten som du faktiskt betalt för är i nyskick, så spelar det ju ingen roll och ytteremballaget har därför fyllt sin funktion.

Förstår inte hysterin kring ett ytteremballage.

Förstår du inte att ytterembalaget är i ett sånt skick att den knappt håller ihop? Hade de svarta banden fastnat i frakten hade grejerna i ramlat ur. De sitter inte lika bra som det kanske ser ut, de har dessutom flyttats under frakten.

Och då har vi inte sett hur de andra som kommenterat om deras leveranser hur de ser ut. Men nu verkar det ju som att Inet faktiskt ser över problemet.

§1

Main: Corsair 350D, Ryzen 1700, 32GB RAM, 4,5TB SSD+HDD, GTX 1070 Phoenix GS, XB271HU, U2713HM, HP ZR24w
Spel: R5 Blackout, 6700K, 32GB RAM, 2TB SSD, 1080 Ti Phoenix GS, X34A + Oculus Rift
"HTPC": Ncase M1, 2700K, 16GB RAM, 0,75TB SSD lagring, GTX 1070 Mini, TV
Lenovo 700-15ISK: 6300HQ, 16GB RAM, 2,25TB lagring, 950m 4GB
Switch, Wii U, 3DS, GBA, PS4, PS3, PS2, PSP, PS Vita, Xbox One, Dreamcast

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av anders190:

Jag hoppas ni löser problemet så att detta inte ska behöva hända i fortsättningen. För min del kommer jag avvakta med eventuella köp tills ni fått en bättre fungerande lösning. Intrycket paketeringen gav var verkligen inget vidare men lyckligtvis kom allt iallafall med.

Förstår du inte att ytterembalaget är i ett sånt skick att den knappt håller ihop? Hade de svarta banden fastnat i frakten hade grejerna i ramlat ur. De sitter inte lika bra som det kanske ser ut, de har dessutom flyttats under frakten.

Och då har vi inte sett hur de andra som kommenterat om deras leveranser hur de ser ut. Men nu verkar det ju som att Inet faktiskt ser över problemet.

Håller med. Okej hade det varit bubbelplast runt kartongerna och sedan bok-kartongen på, så hade det inte varit farligt men den där bok-kartongen kan man egentligen skippa rakt av. Det är som att plast-dippa fälgerna och hoppas på att fälgerna håller när de blir kantstötta.

Sedan kan jag förstå att Inet inte har fått så många samtal om detta men det är bara för att folket egentligen inte bryr sig. Det är det värsta som man tar tag i. Hade hellre kunnat betala någon extra slant för att få det i en bättre förpackning.

| Dustin Expo: Jonas// (Angående nuc:en) "Kommer vi se några mer högpresterande modell för oss som behöver lite mer oommph", Tomas Intel// "Det kommer mer oommph". Jonas// "Mycket trevligt" http://www.youtube.com/watch?v=Ur0V9ZsrQls

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Okt 2008

Tycker inte alls. Till exempel om man ha beställt grejer för 20k och det kommer i en mes förpackning. Så blir man inte så glad längre.

| Dustin Expo: Jonas// (Angående nuc:en) "Kommer vi se några mer högpresterande modell för oss som behöver lite mer oommph", Tomas Intel// "Det kommer mer oommph". Jonas// "Mycket trevligt" http://www.youtube.com/watch?v=Ur0V9ZsrQls

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Okt 2008

Har jobbat hos posten , shenker och DHL. Kan inte mer än bara säga att vi misshandlar paketen pga all stress. Paketen kastas och trillar ner i meter höga linor osv. Flera gånger har det hänt att trailer har öppnat och det har forsat ut med paket.

| Dustin Expo: Jonas// (Angående nuc:en) "Kommer vi se några mer högpresterande modell för oss som behöver lite mer oommph", Tomas Intel// "Det kommer mer oommph". Jonas// "Mycket trevligt" http://www.youtube.com/watch?v=Ur0V9ZsrQls

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Norrland
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av Falcon:

Det du inte verkar fatta är att vi faktiskt har fått dåliga leveranser. Mina bilder är i första inlägget. Att du syftar till att vi skulle vara kränkta eller något när vi uttrycker att våra faktiskta leveranser faktiskt är riktigt dåliga är just löjligt. Läs om tråden igen och försök inse problematiken när emballaget knappt håller ihop när paketet hämtas ut.

Skrivet av Alle22:

Håller med. Okej hade det varit bubbelplast runt kartongerna och sedan bok-kartongen på, så hade det inte varit farligt men den där bok-kartongen kan man egentligen skippa rakt av. Det är som att plast-dippa fälgerna och hoppas på att fälgerna håller när de blir kantstötta.

Sedan kan jag förstå att Inet inte har fått så många samtal om detta men det är bara för att folket egentligen inte bryr sig. Det är det värsta som man tar tag i. Hade hellre kunnat betala någon extra slant för att få det i bättre förpackning.

Kan inte annat än instämma. Surfplattan låg dessutom med skärmen mot toppen av paketet utan något skydd. Nätdelen är iallafall skyddad i kartongen. Det enda i emballaget som dämpade innehållet var följesedeln och pingvinstången, utöver själva produkterna då. De som accepterar sådanna leveranser blir jag mörkrädd för.

Håller med, för mig som kund är det viktigt att leveransen faktiskt kommer fram i fungerande skick. Att hålla på och bråka fram och tillbaks med, i detta fall PostNord och Inet, är bland det sista jag känner för.

Main: Corsair 350D, Ryzen 1700, 32GB RAM, 4,5TB SSD+HDD, GTX 1070 Phoenix GS, XB271HU, U2713HM, HP ZR24w
Spel: R5 Blackout, 6700K, 32GB RAM, 2TB SSD, 1080 Ti Phoenix GS, X34A + Oculus Rift
"HTPC": Ncase M1, 2700K, 16GB RAM, 0,75TB SSD lagring, GTX 1070 Mini, TV
Lenovo 700-15ISK: 6300HQ, 16GB RAM, 2,25TB lagring, 950m 4GB
Switch, Wii U, 3DS, GBA, PS4, PS3, PS2, PSP, PS Vita, Xbox One, Dreamcast

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Aug 2001
Skrivet av Alle22:

Tycker inte alls. Till exempel om man ha beställt grejer för 20k och det kommer i en mes förpackning. Så blir man inte så glad längre.

Är innehållet i nyskick, så ser jag absolut inga problem med att ytteremballaget har fått sig ett par smällar.
Det är liksom därför man använder ytteremballage, för att skydda innehållet.

Rent praktiskt kunde de skickat allt i sina originalkartonger, då dessa är tillräckligt stabila för att stå pall mot stötar.
Tänk vad miljövänligt.

Men det kanske vore något för @inet att införa, lite extra "kryddig" paketering för de som vill, mot extra kostnad.
Undrar hur många som skulle vara villiga att betala extra för en påkostad ytteremballering...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002
Skrivet av Falcon:

Är innehållet i nyskick, så ser jag absolut inga problem med att ytteremballaget har fått sig ett par smällar.
Det är liksom därför man använder ytteremballage, för att skydda innehållet.

Rent praktiskt kunde de skickat allt i sina originalkartonger, då dessa är tillräckligt stabila för att stå pall mot stötar.
Tänk vad miljövänligt.

Men det kanske vore något för @inet att införa, lite extra "kryddig" paketering för de som vill, mot extra kostnad.
Undrar hur många som skulle vara villiga att betala extra för en påkostad ytteremballering...

Betala extra för en kartong är väl inte "kryddigt"?
Skickar de HDD i en sån kartong så köper jag från ställen som inte snålar.
För den paketeringen är ett skämt.

System: i7 4790k | Asus Maximus VII Hero Z97 | 16GB Adata Red | MSI GTX 1070 | Noctua NH-U12S | Lagring SSD: Samsung 850 Pro 256GB, Samsung 850 EVO 1TB, 2x Crucial MX100 512GB | HDD: >20TB | NZXT H440W | EVGA Supernova G2 750W | 32" Philips BDM3270QP | 27" Dell U2713HM | SteelSeries Apex M800 | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech Z-623 | Windows 10 Eng |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av Falcon:

Är innehållet i nyskick, så ser jag absolut inga problem med att ytteremballaget har fått sig ett par smällar.
Det är liksom därför man använder ytteremballage, för att skydda innehållet.

Rent praktiskt kunde de skickat allt i sina originalkartonger, då dessa är tillräckligt stabila för att stå pall mot stötar.
Tänk vad miljövänligt.

Men det kanske vore något för @inet att införa, lite extra "kryddig" paketering för de som vill, mot extra kostnad.
Undrar hur många som skulle vara villiga att betala extra för en påkostad ytteremballering...

Inte för att vara den personen men det räcker att du jobbar hos schenker en dag så kommer du ångra detta inlägg. Förstörda laptops, surfplattor, skärmar , mobiler osv. Det räcker att de paket får en smäll på fel plats så är det kört.

| Dustin Expo: Jonas// (Angående nuc:en) "Kommer vi se några mer högpresterande modell för oss som behöver lite mer oommph", Tomas Intel// "Det kommer mer oommph". Jonas// "Mycket trevligt" http://www.youtube.com/watch?v=Ur0V9ZsrQls

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falköping
Registrerad
Maj 2009

det är absolut ingen optimal packning av varorna, men ser inget större fel med den heller. de svarta banden håller för mer än vad man kan tro så länge de inte blir kapade av ett vasst föremål.

Det är inte alltid lätt att hitta rätt storlek av kartong för en frakt, beroende på hur mycket större kartongen över i storlek är så kan detta nästan vara mer skadligt för produkten om det finns minsta lilla rörelse utrymme i lådan. och det är bra att inet tar ansvar för problemet och jobbar på en lösning.

intel i7 2600k @4,5Ghz, Noctua NH-D15, 16Gb ram @1600MHz, Asus P8P67 Deluxe B3, Asus Geforce Gtx Titan, Corsair RM 1000W, Corsair 900D, Asus VE278Q, Asus PB278Q

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Okt 2008

Ett tips kan vara att köra med bussgods, inget slit och släng.

| Dustin Expo: Jonas// (Angående nuc:en) "Kommer vi se några mer högpresterande modell för oss som behöver lite mer oommph", Tomas Intel// "Det kommer mer oommph". Jonas// "Mycket trevligt" http://www.youtube.com/watch?v=Ur0V9ZsrQls

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2004

Bara för att ni ska ha något att jämföra med så lägger jag upp en bild på ett paket jag hämtade ut från CDON idag. Där kan man snacka om rejält med bubbelplast!

Så inga problem att använda en större förpackning men fylla ut tomrummet.
Borde väl snarare vara regel än undantag när man skickar lite mer värdefulla produkter.

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Sabertooth P67 | CPU: INTEL 2600K & Antec Kühler H2o 620 | GPU: Gigabyte GTX 680 2GB| SSD: Samsung 850 Pro 256 GB | RAM: G.Skill Ripjaws 4x4096MB CL9 1600Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: Asus PCE-AC68 |

|| Citera för svar! ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Maj 2003
Skrivet av Inet:

Ytteremballaget vi använder har vi tagit fram tillsammans med Posten och det är främst för att sammanpacka flera artiklar. Vi har använt denna nya ytteremballeringen i längre period och har skickat hundra tusentals ordrar och inte sett någon ökad andel fraktskador. Det är självklart alltid en liten del som blir fraktskadat men det hade vi med vår tidigare emballering också och tror inte vi någonsin kommer komma ifrån det.

En aldrig så liten undran... Normalt sett rekommenderas man använda original emballaget när man ska returnera en vara. Detta helt enkelt eftersom kunden hålls ansvarig för hur produkten varit packad och om det är samma material som när det skickades till kunden så är återförsäljaren ute på tunn is när de börjar bråka om det...
Med de här...jag vet inte ens vad jag ska kalla det. Skräpet? Nå, i alla fall, hur är det meningen att man ska kunna returnera det här? Banden är betydligt starkare än den tejp man kan förvänta sig att privatpersoner har tillgång till, och oddsen för att man har maskin för att svetsa plastband hemma är nog ganska liten... Får man hemskickat en låda att returnera varor i, om det blir påkallat?
B!

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I skogen
Registrerad
Mar 2004
Skrivet av anders190:

Jag hoppas ni löser problemet så att detta inte ska behöva hända i fortsättningen. För min del kommer jag avvakta med eventuella köp tills ni fått en bättre fungerande lösning. Intrycket paketeringen gav var verkligen inget vidare men lyckligtvis kom allt iallafall med.

Förstår du inte att ytterembalaget är i ett sånt skick att den knappt håller ihop? Hade de svarta banden fastnat i frakten hade grejerna i ramlat ur. De sitter inte lika bra som det kanske ser ut, de har dessutom flyttats under frakten.

Och då har vi inte sett hur de andra som kommenterat om deras leveranser hur de ser ut. Men nu verkar det ju som att Inet faktiskt ser över problemet.

Jag håller med #Falcon

Om inte innehållet är skadat så spelar det väl ingen roll hur embalaget ser ut?! Sen så blir du mörkrädd för de personer som accepterar sådana leveranser fastän du precis har accepterat en sådan när du kvitterade?! Varför betala mer för frakten när den här typen av frakt fungerar? Dina varor va ju inte skadade eller hur? Jag tvekar på att ens kartongerna till varorna var skadade?

§1

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Mar 2010

Det här är något jag reagerat på också. Jag är väldigt tveksam till att ett paket som detta skulle hantera en smäll lika bra som ett "vanligt" paket fylld med bubbelplast.
Det finns ju ingenting som absoberar smällar här, förutom ändarna som sticker ut.

Men det är väl något man måste tumma på för att hålla nere priserna tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

#framtiden

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2003

tycker ni borde använda lagom stora kartonger istället, det där tycker jag inte ser särskilt bra ut för en stor firma som ni nu ändå är det ser stressat ut och vi alla vet hur posten hanterar paket idag.. dom där svarta banden skulle lätta kunna fastna i nånting och när man ser nästan innehållet som på bilden är det knappast ok att skicka varor så idag tycker jag.

Corsair Carbide 200R chassi med 2x120mm
i3-4370 @ 3,8GHz, 8GB DDR3
Asus Geforce GTX 1050 Ti 4GB
Windows 8.1 64Bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Maj 2003

Jag fick hemskickat ett gtx980 för 5 lax i ett sånt där bylte, både emballaget och originalkartongen var illa tilltyglade och trasiga, men kortet var helt som tur var.
Egentligen borde jag väl ha returnerat och fått ett nytt, men orka hålla på att krångla.

Skulle gärna se att man kunde lägga på några kronor och få en vettig kartong, eller att ett okej emballage vore standard för dyra/ömtåliga saker.

Define R4 | Asus Sabertooth z87 | 3570K ~ 4.2Ghz | EVGA 980 SC ACX 2.0 | Corsair Vengeance 4x4GB 1600MHz | Be Quiet: Pure Rock | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nangijala
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av Falcon:

Alltså, ytteremballaget är till för att skydda den produkt du faktiskt har köpt.

Om skyddsemballaget ser ut att ha varit med om sju svåra år, men produkten som du faktiskt betalt för är i nyskick, så spelar det ju ingen roll och ytteremballaget har därför fyllt sin funktion.

Förstår inte hysterin kring ett ytteremballage.

man ska inte behöva vara orolig för att saker "trillar ur". En helt försluten förpackning är iaf vad jag tar för givet. Köper du ett uppgraderingpacket med bland annat RAM minnen vill du nog *** inte ha det packat som TC fick.
Betalar gärna 10-20kr mer på frakten för att få en "ordentlig" förpackning som är helt sluten.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Mar 2010

Man kan inte få allt och felfritt varje gång. Butiker går på högvarv och likaså transporterna. Kör själv dhl från och till göteborg. Fraktpriser är skrämande låga och man få väl den emballering man betalar för? Fri frakt antar jag. Men de är klart. Skicka man på andra hållet som retur så ska de vara väldigt bra emballerat. Går ju alltid att retunera utan att hämta utt de pga frakt skada. De hade jag gjort.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Norrland
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av cyzed:

Jag håller med #Falcon

Om inte innehållet är skadat så spelar det väl ingen roll hur embalaget ser ut?! Sen så blir du mörkrädd för de personer som accepterar sådana leveranser fastän du precis har accepterat en sådan när du kvitterade?! Varför betala mer för frakten när den här typen av frakt fungerar? Dina varor va ju inte skadade eller hur? Jag tvekar på att ens kartongerna till varorna var skadade?

När tråden startades hade jag noterat hur dåligt emballaget faktiskt var och ville meddela Inet så de kan förbättra rutinerna. Nu visar det sig istället att sådan paketering istället är normalt men att Inet verkar arbeta på att få till bättre passande lådor.

När det nu visar sig att man faktiskt riskerar att få så här dåligt emballerade försändningar från Inet så kommer jag, som jag redan uttryckt mig, att undvika att handla från den butiken den närmaste tiden.
Till skillnad från dig så ser du, om du faktiskt läser tråden, att många faktiskt bryr sig om hur produkterna skickas. I och med att Inet har ansvar för frakten till kund är det viktigt att försändelserna faktiskt håller hela vägen. Om du handlat från någon annan butik så vet du att de skickar stabila kartonger som klarar fraktbolagets ganska våldsamma hantering hela vägen. Insidan av ytterembalaget fylls upp för att stabilisera kartongen. Det har inte gjorts här.

Varför tog jag emot försändelsen? Jag får SMS om att försändelsen är levererad, jag hämtar den när jag slutat och är stressad men lång kö efter mig. Märker först när jag är klar och lyfter upp hur ranglig kartongen är men då jag faktiskt ser allt jag beställt i kartongen så tar jag emot den. Surfplattan ligger synlig i toppen, nätdelens tyngd känns i botten.

Försök inse hur irriterande det är om försändelsen är förstörd inklusive innehållet när det efterlängtade paketet kommit med posten. När ens order paketeras som i det här fallet så ökar risken rejält. Läser du tråden så ser du att någon dessutom arbetat med leveranser och själv vet hur hanteringen sker. Posten är inte direkt hemlig med deras hantering utan har riktlinjer man bör följa för att försändelserna ska överleva deras hantering. Ja, mina grejer överlevde men nu har jag påtalat problemet till Inet och förhoppningsvis behöver nästa kund, kanske rent av du, riskera att få din försändelse förstörd.

Main: Corsair 350D, Ryzen 1700, 32GB RAM, 4,5TB SSD+HDD, GTX 1070 Phoenix GS, XB271HU, U2713HM, HP ZR24w
Spel: R5 Blackout, 6700K, 32GB RAM, 2TB SSD, 1080 Ti Phoenix GS, X34A + Oculus Rift
"HTPC": Ncase M1, 2700K, 16GB RAM, 0,75TB SSD lagring, GTX 1070 Mini, TV
Lenovo 700-15ISK: 6300HQ, 16GB RAM, 2,25TB lagring, 950m 4GB
Switch, Wii U, 3DS, GBA, PS4, PS3, PS2, PSP, PS Vita, Xbox One, Dreamcast

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002

Årets packning vinner ni inte.

Det är väl pingvinstången som kostar för mycket nu när vinsterna skall maximeras.

System: i7 4790k | Asus Maximus VII Hero Z97 | 16GB Adata Red | MSI GTX 1070 | Noctua NH-U12S | Lagring SSD: Samsung 850 Pro 256GB, Samsung 850 EVO 1TB, 2x Crucial MX100 512GB | HDD: >20TB | NZXT H440W | EVGA Supernova G2 750W | 32" Philips BDM3270QP | 27" Dell U2713HM | SteelSeries Apex M800 | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech Z-623 | Windows 10 Eng |

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Dec 2011

Om man anser att vissa butiker har dålig emballage så bör man kanske inte få sakerna via post. Gå ner till butiken och hämta upp grejerna nästa gång. Alternativ köp känsliga saker från butik direkt, inte via Internet.

Som en annan beskriver det så misshandlas ibland prylarna rejält, tyvärr.

Antingen accepterar man billiga internetpriser och tar en större risk med leveransen eller så köper man direkt sina varor från butik över disk.

Bra av TS att ta upp detta... Själv hade jag begärt pengarna tillbaka eller fått varorna utbytta direkt från disk.

OBS: Sakerna från butikerna har levererats minst en gång innan via liknande "misshandlande" leveranssätt till butiken. Undra hur det sett ut och vilka emballage som använts då... ?.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Norrland
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av RaBlack:

Om man anser att vissa butiker har dålig emballage så bör man kanske inte få sakerna via post. Gå ner till butiken och hämta upp grejerna nästa gång. Alternativ köp känsliga saker från butik direkt, inte via Internet.

Som en annan beskriver det så misshandlas ibland prylarna rejält, tyvärr.

Antingen accepterar man billiga internetpriser och tar en större risk med leveransen eller så köper man direkt sina varor från butik över disk.

Bra av TS att ta upp detta... Själv hade jag begärt pengarna tillbaka eller fått varorna utbytta direkt från disk.

OBS: Sakerna från butikerna har levererats minst en gång innan via liknande "misshandlande" leveranssätt till butiken. Undra hur det sett ut och vilka emballage som använts då... ?.

I mitt fall är det svårt då Inet inte har några butiker i närheten. Fri-frakt var det på beställningen, vilket inte vara frivilligt då ordern nådde upp till en viss nivå. Konkurrerande butiker som också erbjuder frifrakt paketerar samtidigt bättre än i detta fall. Nu var det länge sedan jag beställde från Inet senast men då var paketeringen i nivå med konkurrenterna iallafall och antog helt enkelt att det var så även här.

Men nu visade det sig samtidigt att det inte var någon enstaka händelse utan att det förekommer oftare. Inet verkar iallafall ha tagit till sig problemet och förhoppningsvis bättras även leveransbiten.

Har man möjlighet att besöka butiken och själv hämta ut så är det nog att föredra dock.

Main: Corsair 350D, Ryzen 1700, 32GB RAM, 4,5TB SSD+HDD, GTX 1070 Phoenix GS, XB271HU, U2713HM, HP ZR24w
Spel: R5 Blackout, 6700K, 32GB RAM, 2TB SSD, 1080 Ti Phoenix GS, X34A + Oculus Rift
"HTPC": Ncase M1, 2700K, 16GB RAM, 0,75TB SSD lagring, GTX 1070 Mini, TV
Lenovo 700-15ISK: 6300HQ, 16GB RAM, 2,25TB lagring, 950m 4GB
Switch, Wii U, 3DS, GBA, PS4, PS3, PS2, PSP, PS Vita, Xbox One, Dreamcast

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Narnia
Registrerad
Nov 2004

Jag är av åsikten, utan att lägga mig i vem som har "rätt eller fel" etc, att om man inte påtalar ett problem, hur skall butiken då ha en chans att kunna bättra sig?

Inet säger ju att de kikar på en lösning för att förbättra dessutom

Så jag finner det bra att anders190 påtalar det för butiken
Han gör ju såklart det här för att säkerställa också att om det uppstår nåt framtida problem som kan ha orsakats av frakten så ställer butiken upp och förhoppningsvis har mer överseende med vad det nu skulle kunna tänkas vara vilket Inet bekräftat

Manar de som är värst "ilskna" till lite lugn och tänka lite logiskt på varför tråden skapades, jag tycker att TS var mycket tydlig om varför, just för att påtala ett som han kände det som vara ett problem och som jag också kan hålla med om att en dålig förpackning manar inte till trygghetskänsla

Så, ta det nu lite lugnt och tänk en extra gång innan ni skriver arga svar även om ni tycker annorlunda..som ett känt gammalt tvprogram sa "kör försiktigt och krama varandra i trafiken!"

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(