Permalänk
Medlem

Köpa joystick/ hotas, thrustmaster, ch

Tjenare, går i tankarna att skaffa mig en joystick eller ett helt HOTAS paket. Har läst en hel del och Saitek verkar redan uteslutet.

Så har lagt ögonen på ch och thrustmaster, enligt många är thrustmaster warthog det bästa man kan köpa när det gäller joystick och throttel , men är lite kluven till designen på throtteln där den delar sig men det kanske går att låsa?

Andra alternativet är ch fightstick och pro throttel som dock inte verkar vara så vanligt att få tag i sverige, någon med erfarenheter?

tredjealternativet är att jag kör med den thrustmaster t16000m + en separat throttel, vad hade ni gjort och varför?

Elite Dangerous är spelet jag spelar huvudsakligen!

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

Har en frankenpotato moddad ch setup med pro throttle och den dyrare av joystickarna. Jag har aldrig kommit överens med throttlen riktigt. Den är för lätt sitter inte riktigt går inte skruva fast enkelt. Oergonomiskt utformad även om den går att använda givetvis. Framförallt då jag är vänsterhänt så är det det enda alternativet som existerar bortsett från rena throttlar. Fast knapparna på joysticken räcker ju egentligen för elite misstänker jag? Joysticken är okay även om hela skapelsen är bra plastig men nog rätt så stryktåliga.

Thrustmaster Warthog och försöka lära mig för hundrade gången använda joystick med högern men tyvärr hitta jag ingen black friday rea. Det är stor risk det är 3500 i sjön annars.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x