Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2005

Tips på ny skrivbordsstol mottages!

Tjena.

Armstöden på min nuvarande IKEA Markus har gått sönder efter många års bruk och nu på jakt efter en ny bekväm stol.
Jag tänker mig en skön men också stilren stol, så stolar i stil med DXRacer går bort direkt! Eftersom stolen är något jag spenderar mycket tid på så är det inget jag tänker snåla in på, kvalitet gäller!

Smärtgränsen går väl kanske runt 5-6000 kronor.

Tips?

CPU:i7 6700K@3.4GHz|RAM:16GB|GPU:EVGA Geforce 1070|MOBO:Asus Z170-A|PSU:Corsair 850W HX|Chassi:Fractal Design XL|Skärm:ASUS 27" PG278QR 165Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jmk
Registrerad
Dec 2004

Kolla om du hittar en bättre begagnad Kinnarps Kontorsstol på tex blocket.

Intel i5 3570k . Corsair H70 . Corsair Vengeance LP 8GB . GTX 1060 . Samsung 850 Evo + 840 . Asus Xonar Essence ST . Corsair 650W . FD Define R3 . Asus VG248QE

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2006

Kolla in Sverigestolen. Jag har modell 818 på jobbet och den är rätt bra. Den har bra inställningar för att kunna anpassa utefter dina behov. Enda minuset e att iallfall på min så kan man inte skjuta fram eller bak på armstödet. Man kan bara ändra höjden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2005

Tack för tips! Sverigestolen 818 blir det nog!

CPU:i7 6700K@3.4GHz|RAM:16GB|GPU:EVGA Geforce 1070|MOBO:Asus Z170-A|PSU:Corsair 850W HX|Chassi:Fractal Design XL|Skärm:ASUS 27" PG278QR 165Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av WareZ:

Kolla om du hittar en bättre begagnad Kinnarps Kontorsstol på tex blocket.

Backar detta.

Köpte loss en stol från mitt förra jobb när jag en stund slutade där för 6 år sedan, den skulle ändå bytas ut mot nya modeller.
Priset var typ "bjud på tårta till personalen" tyckte VD'n så blir det la bra.

Så typ 250kr för en Kinnarps-stol av mycket fin modell... använder den dagligen, och den är lika bra nu som den var då.
Fått renovera armstöden en gång - men inget mer.

Bästa stolen jag någonsin haft!

Citera eller Svara för respons! •
Pixel Artist - Öppen för förslag på beställningsjobb! PM'a mig. • Mer på Instagram
YouTube - Gör lite såsaker här ibland, unboxing, drönar/go-pro saker och dyl. •

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2005

Blocket eller konkursauktioner blir det nog kanske!