Söker hängande lysrörsarmatur

Permalänk
Medlem

Söker hängande lysrörsarmatur

Hej!
Jag är på jakt efter en lysrörsarmatur av den här modellen

Alltså rund och gjort för att hänga ner ifrån taket i tex kedjor,
jag tänkte ha dessa ovanför mina blommor med ett lysrör anpassat för det.
Behöver dock inte vara lika kort som på bilden den får gärna vara för "långa" lysrör.

Vet någon av någon butik som säljer dessa?
Gärna så billigt som möjligt.
Om inte vad heter denna typ av armaturer, söker jag på hängande armaturer så får jag inget vettigt,
för alla tycker det är smart att skriva "Gjorde för hängande montering under tak" eller liknande.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem

De kallas för pendelarmatur, och brukar vara äckligt dyra! Iaf när jag var på jakt. Då låg de på 2-3k. Men jag ska se om jag hittar något åt dig

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk
Medlem

Jadu...
Lättare saker har man haft för sig Haha.
Denna pendelarmaturen var typ det bästa jag kunde hitta, som satt i vajer och är justerbar. De flesta nya är ju så super moderna och har därför inte kedja, för det ser fult ut ^^, Jag vet dock inte hur lätt den är att justera.
Annars finns det nästan bara Sådana här och Denna där det inte står någonting om, så jag befarar att dessa inte är justerbara. Men de är moderna och stilrena Så därför säljs de ändå haha.

Det bästa tipset jag kan ge dig om du inte vill slänga ut hutlösa pengar är att gå till något större företag/skola som håller på renoveras och ser om du kan hitta något om du pratar med ansvarig person.
Annars skulle jag köpt något som Denna och fixat en egen upphängning. Kanske kolla på en annan modell? Helt inkapslad? Ska du ha dem i ett växthus / våtutrymme med hög luftfuktighet så får du inte glömma av att kolla IP-klassen!
Lycka till!

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow