Noctua introducerar färgglada detaljerna Chromax för fläktar

Permalänk
Melding Plague

Noctua introducerar färgglada detaljerna Chromax för fläktar

Österrikiska Noctua hyllas ofta för sina fläktar, men får samtidigt kritik för sina färgscheman. Nu släpper bolaget Chromax-serien monteringsdetaljer för att ge mer kulör i tillvaron.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det var på tiden...

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem

Nog för att jag tycker att Noctuas färschema är ganska fult, men jag skulle nog ändå sakna det om de bytte. Vi människor är allt underligt funtade.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

varför har inte detta skett tidigare? Varför inte bara ha dom svarta från första början? Men rätt så smart i marknadssynpunkt eftersom att många kommer ju att komma ihåg dom fläktarna med den gräsliga färgen.

Permalänk
Medlem

Så det är aningen beige brunt eller Fisher Price färger som gäller nu

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Foxmaner:

varför har inte detta skett tidigare? Varför inte bara ha dom svarta från första början? Men rätt så smart i marknadssynpunkt eftersom att många kommer ju att komma ihåg dom fläktarna med den gräsliga färgen.

För att dom är unika? Ingen tar miste på Noctua-fläktar.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Sponsrat av GOOGLE?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Funktion > färg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

För att dom är unika? Ingen tar miste på Noctua-fläktar.

exakt. smart ändå. Men detta kommer bara att fungera med deras industri fläktar? eftersom att de "normala" fortfarande har bruna blad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

varför har inte detta skett tidigare? Varför inte bara ha dom svarta från första början? Men rätt så smart i marknadssynpunkt eftersom att många kommer ju att komma ihåg dom fläktarna med den gräsliga färgen.

Personligen tycker jag svart är en gudomligt tråkig färg. Tycker det är snyggt med deras standard färger, ger lite kontrast i datorn.

Permalänk
Medlem

Dom har en poäng, många gillar ju att ha snyggt i datorn och allt färgkodat.
Att noctua struntat i detta är ju snudd på kriminellt

Fattas bara lite flera färger på själva fläktarna, brunt eller svart ? båda lika illa !

Permalänk
Inaktiv

Bra att Noctua ger kunden lite alternativ. Den NH-U12P kylare jag köpte till min i7 920 2009 används fortfarande med min 2700K idag. Fläktarna som följde med har inte använts mer än för att jämföra dessa då jag hade bättre och tystare fläktar liggandes. Sedan gillade jag inte färgvalet heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Färgvalet gjorde deras fläktar speciella tycker jag. Å andra sidan har jag alltid gömt dem under chassit. Hursomhelst är det väl bara bra med fler valmöjligheter.

Visa signatur

Intel i5-4670K, 4,4 GHz || DeepCool Maelstrom 120 || ASUS Z87I-PRO || MSI GTX 980 Ti Gaming 6G || Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 2x4GB || Samsung SSD 850 EVO 240 GB || EVGA Supernova G2 850 W || Fractal Design Define R5 White

Permalänk
Medlem

Nä, Noctua ska vara babybajsbruna annars får de vara!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Proffsmobbare

Ett bra sätt att vinna marknadsandelar, men kan inte undvika känslan av att man säljer sitt varumärke.

Permalänk
Medlem

Själv tillhör jag den grupp som inte bryr sig för 5 öre hur komponenterna ser ut i datorn.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Folk verkar inte läsa ordentligt? Det här handlar om fästen till fläktar, funkar universalt.
Och enkla gummifästen > skruvar som man får blåsor i händerna av att dra åt.

Strunt samma att dem inte följer noctuas trevliga bruna färgschema.

Permalänk
Medlem

Visst har noctua bra fläktar, men hur tänkte dom när dom satte den allra fulaste färgen på dom? Lär ju inte sälja bättre för den sakens skull? Själv bryr jag mig inte, har inte fönster eller datorn i skåp, så spelar ingne roll.

OnT: Dessa färger var ju inte så roliga heller, google färger liksom.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 10
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av xcluzive:

Visst har noctua bra fläktar, men hur tänkte dom när dom satte den allra fulaste färgen på dom? Lär ju inte sälja bättre för den sakens skull? Själv bryr jag mig inte, har inte fönster eller datorn i skåp, så spelar ingne roll.

OnT: Dessa färger var ju inte så roliga heller, google färger liksom.

Får dom att stå ut bland massorna. När du ser en av deras fläktar så vet du direkt "det där är noctua". All publicitet är bra publicitet eller hur går det

Permalänk
Medlem

Det gjorde absolut ingenting! Nu slipper jag spraya dom med vit färg

Visa signatur
Permalänk

Tycker det är bra att de kommer med alternativ, men skulle hellre vilja se de komma med fler unika färg scheman. De gjorde ju ett namn för med bra fläktar och udda färger.

Vilka typer av färg scheman tror ni Noctua skulle kunna bytt till och fortfarande varit "unika". Jag skulle nog kunna tänka mig att byta ut de bruna mot rött eventuellt orange

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

Jag uppskattar Noctuas färgschema. Då ser folk direkt att det är fläktar av rang som sitter i burken. Jag tror inte att de kommer bredda kundgruppen genom att byta färgschema.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av Ozzed:

Jag uppskattar Noctuas färgschema. Då ser folk direkt att det är fläktar av rang som sitter i burken. Jag tror inte att de kommer bredda kundgruppen genom att byta färgschema.

Lite så jag också känner. Jag blir nästan lite lyrisk av kvalitén av noctuas fläktar och ser jag den bruna färgen tänker jag: Oh yeah, bra skit! <3

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Bra drag av Noctua, uppskattas! Blir bra sugen på en skaffa en uppsättning helsvarta Noctua till burken...

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Lite så jag också känner. Jag blir nästan lite lyrisk av kvalitén av noctuas fläktar och ser jag den bruna färgen tänker jag: Oh yeah, bra skit! <3

Ingen slump att du tänker just så

Permalänk
Medlem

Noctua: Vi måste sticka ut, gör våra fläktar beige och bruna!

Noctua: Vi ska ha nya produkter, vi fixar gummifästen! Vilka färger då? Alla utom beige och brun!

Noctua-logik.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Lite så jag också känner. Jag blir nästan lite lyrisk av kvalitén av noctuas fläktar och ser jag den bruna färgen tänker jag: Oh yeah, bra skit! <3

Men precis. Kör de med svart eller någon annan färg som alla andra har så ser man ju inte att det är den fina kvalitén. Det ska vara rätt färger annars blir det ju tokigt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Äntligen går de ifrån diarréfärg!! Jag har kört på Aerocool Dead Silence då de presterat bra, varit tysta OCH snygga. Dessutom knackar inte Aerocool när man styr dem, till skillnad från t.ex. Corsair (som ska vara "premium").

Detta kan nog iaf ge Noctua ett lyft, bra bra! (Y)

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk

Har hört att skitbra fläktar ska effektivt dumpa värmeavföringen ur chassit.

Visa signatur

dator intel comet lake-s 10850k, asus rog strix oc 3090, asus z490 maximus xii hero, 2x16gb g.skill trident z 3600mhz cl16-16-16-36, kingston a2000 m.2 1tb, fractal design define 7 compact, corsair ax1000 v2 titanium, noctua nh-u12a
skärmar alienware aw2721d, panasonic tx-55fz800e
styrenheter logitech g pro wireless, logitech g915 tkl linear, xbox elite wireless controller series 2
ljud usb -> dac topping d70s -> amp arcam rhead -> sennheiser hd650, sennheiser hd600, akg k712 pro