Reklamera ett Logitech G710+, men vart?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tierp
Registrerad
Dec 2014

Reklamera ett Logitech G710+, men vart?

Hej,

Frågan kan ju låta lite skum men låt mig berätta lite till så förstår ni nog

Nu under black friday rean så köpte jag ett Logitech G710+ tangentbord, glad i hågen
åkte jag idag ner till lokala ica handlaren och häntade ut det fortfarande lika glad. Satte
mig i köket och när jag hade plockat upp det så slog käken i golvet. WTF liksom knapp
nummer 5 på numpadden saknas. Tänkte att det kanske är för att visa att det sitter bruna
brytare i så började leta efter en knapp att trycka dit, den finns inte överhuvudtaget att finna.

Så nu är ju frågan, ska man vända sig till elgiganten där jag köpte det eller ska man vända sig
till Logitech då jag har något minne av att folk som hört av sig till Logitech har fått nya grejer
typ innan dom hunnit skicka mailet till dom.

Vad hade ni gjort?

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: NA | PSU: Corsair AX760i | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nora
Registrerad
Jul 2013

jag skulle tagit kontakt med Logitech och kollat om dom kunde fixa en tanget, inge kul å va utan tangentbordet för att en knapp saknas!

Main
MOBO: MSI B350M MORTAR, CPU: RYZEN 5 1600, RAM: 4x4GB DDR4 @ 2.8GHz, GPU: Gigabyte R2 290 OC WindForce, SSD: TOSHIBA TR150 480GB Chassi: NZXT H400i Svart/Rött, PSU: CoolerMaster V750 80+ Gold, Skärm: AOC G2460PF

LAN
MOBO: ASUS H100I, CPU: Core I3-6100, RAM: 2x4GB 1600MHz DDR3, GPU: Gigabyte Windforce R9 290 4GB, SSD: A-DATA PremierPRO SP900 Chassi: FractalDesgin Core, PSU: SilverStone 450Watt SFX 80+ Gold modular, Skärm: AOC G2460PF

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2009

Logitech har varit väldigt duktiga förr i med att skicka ut reservdelar vad jag vill minnas. Råkade slarva bort en knapp med när jag skulle göra rent dem i diskmaskinen. Fråga mig inte vart den försvann aldrig kunna hitta denna. Dock av märket Xtrfy, skickade ett mail och 2 dagar senare utan några kostnader fick jag ett

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002

Jag hade ringt till Elgiganten för utbyte.

Har du inget t-bord i reserv kan du ringa Logitech.
De har underbar support som andra säger.

System: i7 4790k | Asus Maximus VII Hero Z97 | 16GB Adata Red | MSI GTX 1070 | Noctua NH-U12S | Lagring SSD: Samsung 850 Pro 256GB, Samsung 850 EVO 1TB, 2x Crucial MX100 512GB | HDD: >20TB | NZXT H440W | EVGA Supernova G2 750W | 32" Philips BDM3270QP | 27" Dell U2713HM | SteelSeries Apex M800 | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech Z-623 | Windows 10 Eng |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2013

Steg 1 skulle jag säga är att snacka med Elgiganten, de kommer troligtvis skicka ut ett nytt tangentbord direkt. (alternativt åker du till en butik och byter ut det där)

Detta skulle jag gjort för att:
Oddsen att tangentbordet lämnar fabriken utan en tangent är otroligt liten, då de är många steg med tester och kontroller. Alltså finns risken att tangentbordet redan har varit ute hos kund, som har pillat med det. (Kanske inte heller är så troligt, men något måste ha hänt mellan det lämnade fabriken och kom till dig)

Vill du inte detta får du väl kontakta Logitech.

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tierp
Registrerad
Dec 2014

Så här såg det ut när jag öppnade kartongen, som nämnt så känns det ju ganska osannolikt att det lämnat fabriken så här

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: NA | PSU: Corsair AX760i | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Zion
Registrerad
Apr 2004

Du kan kontakta Logitech om du vill men som konsument skall du i första hand egentligen vända dig till det företag du ingått ett kontrakt med dvs de du köpt av vilka är Elgiganten. Det är inte helt ovanligt att butiker m.m. hänvisar till deras leverantörer osv men det är bara för att slippa agera mellanhänder vilket egentligen är deras uppdrag i det läget.
Men iom att folks erfarenheter med just Logitech är att de är mer än hjälpsamma så tror jag du tjänar på att vända dig dit.

[ i5-6600K @ 4.7Ghz || Corsair H110 GTX || 16GB DDR4 || ASUS Z170 Pro Gaming || Asus ROG 1080 Strix @ 2100+/11Ghz+ ]
Unigine Superposition 1080p; 17487 @ Medium; 4594 @ Extreme
"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tierp
Registrerad
Dec 2014
Skrivet av Ferrat:

Du kan kontakta Logitech om du vill men som konsument skall du i första hand egentligen vända dig till det företag du ingått ett kontrakt med dvs de du köpt av vilka är Elgiganten. Det är inte helt ovanligt att butiker m.m. hänvisar till deras leverantörer osv men det är bara för att slippa agera mellanhänder vilket egentligen är deras uppdrag i det läget.
Men iom att folks erfarenheter med just Logitech är att de är mer än hjälpsamma så tror jag du tjänar på att vända dig dit.

Jo egentligen så ska ju elgiganten komma först det vet jag men har tillverkaren både bättre och snabbare service så brukar jag kontakta dom först.

Skickade in en "ticket" till Logitech med bilden ovan genom deras webbsida får se vad dom svarar

Borde jag plugga in tangentbordet och prova om knappen fungerar överhuvudtaget?

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: NA | PSU: Corsair AX760i | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2009

@FlashTec: Bara o lyfta o byta med en likvärdig knapp utan å ta sönder för kan dem då häva ditt misstag ifall du skulle vända dig mot butiken du precis köpt varan ifrån.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Zion
Registrerad
Apr 2004
Skrivet av FlashTec:

Jo egentligen så ska ju elgiganten komma först det vet jag men har tillverkaren både bättre och snabbare service så brukar jag kontakta dom först.

Skickade in en "ticket" till Logitech med bilden ovan genom deras webbsida får se vad dom svarar

Borde jag plugga in tangentbordet och prova om knappen fungerar överhuvudtaget?

Ja det skadar inte att kolla men troligen är det bara plastbiten som inte fastnat direkt vid montering och ramlat av innan det packats bara eller något liknande

[ i5-6600K @ 4.7Ghz || Corsair H110 GTX || 16GB DDR4 || ASUS Z170 Pro Gaming || Asus ROG 1080 Strix @ 2100+/11Ghz+ ]
Unigine Superposition 1080p; 17487 @ Medium; 4594 @ Extreme
"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tierp
Registrerad
Dec 2014
Skrivet av Ferrat:

Ja det skadar inte att kolla men troligen är det bara plastbiten som inte fastnat direkt vid montering och ramlat av innan det packats bara eller något liknande

Pluggade i det och det verkar som att alla knappar fungerar. Om man nu får en ny knapp är det bara att trycka den på plats eller är det något man måste tänka på, sköter brytaren i sig alla riktningar nu för tiden eller ska det vara någon fjäder med i spelet som jag har för mig att det va förr i tiden?

Ps i love the backlight och att man kan justera det som man vill. Barn på nytt över en sån funktion då man aldrig haft ett ordentligt tangentbord förut

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: NA | PSU: Corsair AX760i | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Årsta, Stockholm
Registrerad
Jan 2003

Om det ska gå rätt till så skall du kontakta den du köpte varan av, i detta fall Elgiganten.

Däremot tror jag att det är lättare om du kontaktar Logitech, och har de någon sorts service mind så skickar de ut en knapp gratis.

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tierp
Registrerad
Dec 2014

Tänkte bara göra en liten uppföljning på det här fallet. Logitech bad mig skicka in två bilder och lite uppgifter, efter en vecka så kom det en låda som skulle innehålla min nya knapp men när jag öppnade kartongen så blev jag lite förvånad, dom hade inte bara skickat en knapp utan det var en hel uppsättning för hela tangentbordet, bara att tacka och ta emot

Service betyg för Logitech = 6 av 5 möjliga

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: NA | PSU: Corsair AX760i | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB