Ny mobiltelefon [OnePlus2 eller Galaxy S6 eller Nexus 6P]

Permalänk
Medlem

Ny mobiltelefon [OnePlus2 eller Galaxy S6 eller Nexus 6P]

Hej!

Min nuvarande bindningstid går ut om 2 veckor och är nu i behov av en ny telefon. Var inne på att besälla antingen en Nexus 6P eller Samsung Galaxy S6 men en jobbarkompis tipsade om Oneplus och deras mobiltelefoner och jag såg nu att de kommer att ta bort inviten på deras Oneplus2 nu under december (dock har jag ingen erfarenhet av dessa).

Väljer jag Nexus eller Galaxy så blir jag bunden i 24 månader då jag tänkte isånnafall välja dem med abonnemang.

Samsung Galaxy S6 -> 5760:-

Nexus 6P -> 6000:-

Oneplus2 -> 3300:-

Är Oneplus2 någonting att ha? Verkar vara riktigt prisvärd då den kostar nästan hälften så mycket som Nexusen och Samsungen.

Vilken av dessa hade ni valt? Hur är det med service, måste man skicka telefonen till Kina ifall det finns behov av reparation?

Mvh
Henke

Permalänk
Medlem

Nexus 6P är ett givet val men du får vara beredd på att skapa en DOA ärende när du fått hem luren. Många defekta skittelefoner i omlopp.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Det beror väl på hur mycket du prioriterar kamera, mjukvara och om du vill ha nfc.

Själv blev det en 6P och är helt otroligt nöjd, aldrig varit i närheten av lika nöjd med en ny mobil. Snabb, snygg, sjukt bra kamera och batteriet tuggar bara på.

Permalänk
Medlem

Själv har jag nyligen införskaffat en oneplus2, hittills den bästa telefon jag hållt i stark, billig(jämnförelsevis) och allt flyter på som det ska:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem

OnePlus all the way!
/fanboyism

Permalänk

Galaxy S6 har bättre kamera och i princip allting. Kör med det! Ibland kan du skaffa S6 för 4999 eller något på rea

Visa signatur

H440 | RM750X | Z97 Pro AC | 4790K | H80i GT | HyperX 32GB | Asus GTX1070 OC | 850 Evo 1TB | Asus G20CB/i5 6400/16GB/850Evo 500GB/GTX950 | Dell U3415W UWQHD | B&W MM1 | QPad MK-85 | Mionix Naos 7000 | MacBook Pro 15 Retina i7/16GB/512GB/GT750M | Thinkpad X1 Yoga | Canon 1DX | Sony RX100V | Sony A7RII

Permalänk
Medlem

Vad har s6 som är bättre än oneplus2? lite intresserad då det näst intill är samma telefon med annat utseende, kostnad och att den ena inte har ett klumpigt/fult os ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk

Jag skaffade själv en N 6P i dagarna, tycker att det är en bättre mobil än Galaxy:n då man slipper Samsungs egna pålägg på android, och då istället får en ren och fin version av android 6.0.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tack för bra svar! Det står och väger mellan 6P och oneplus2. Såg att Nexus även har en version vid namn 5X som också verkar vettig!

Kameran är en funktion jag använder mycket så det är en viktig funktion men även batteritiden är en viktig faktor. I övrigt använder jag mobilen till facebook, instagram, youtube och läsa mail.

Det som gör mig osäker på oneplus är deras support. Köper jag en mobil från ett kännt företag i Sverige så vet jag att man får relativt snabb och bra service!

5X jämfört med 6P?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matarn:

Tack för bra svar! Det står och väger mellan 6P och oneplus2. Såg att Nexus även har en version vid namn 5X som också verkar vettig!

Kameran är en funktion jag använder mycket så det är en viktig funktion men även batteritiden är en viktig faktor. I övrigt använder jag mobilen till facebook, instagram, youtube och läsa mail.

Det som gör mig osäker på oneplus är deras support. Köper jag en mobil från ett kännt företag i Sverige så vet jag att man får relativt snabb och bra service!

5X jämfört med 6P?

Skickades från m.sweclockers.com

5X vs 6P handlar väl mestadels om storleken, kan du/vill du ha en större telefon så är 6P ett mycket bättre val. Kort och gott, bättre byggkvalité (Ala aluminium, om det gillas), bättre skärm, snabbare (mer RAM och bättre SOC), större batteri (dock fler pixlar att dra runt, så vet inte om det ger mer, men lite längre batteritid har den nog)

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbiten:

5X vs 6P handlar väl mestadels om storleken, kan du/vill du ha en större telefon så är 6P ett mycket bättre val. Kort och gott, bättre byggkvalité (Ala aluminium, om det gillas), bättre skärm, snabbare (mer RAM och bättre SOC), större batteri (dock fler pixlar att dra runt, så vet inte om det ger mer, men lite längre batteritid har den nog)

Tack!

5X kostar ungefär 2000:- mindre så kanske väljer den i sånna fall

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Matarn:

Tack!

5X kostar ungefär 2000:- mindre så kanske väljer den i sånna fall

Skickades från m.sweclockers.com

5X är överlag en sämre telefon, och det har framförts ganska mycket klagomål mot den, senast från Emil Å här på SweC. skulle isf välja att gå med 6P

Permalänk
Hedersmedlem

Nexus 6P verkar vara det bästa valet om priset inte avskräcker.
Jämför man galaxy 6 och oneplus two så hade jag föredragit LG G4 framför de två sistnämnda. Med en kamera som motsvarar galaxy 6 och ett pris som är närmre oneplus two så gjorde ja själv det valet för en vecka sedan. Hittade en bra deal på SIBA på 3400:- för en LG G4. Är nöjd so far.
Men som sagt, hade priset inte spelat någon större roll så hade jag föredragit uppdateringarna som följer med nexuslurwn samt dess kamera som verkar kanoners.

swedroid testar nexus 6P

swedroid testar LG G4

swedroid testar oneplus two

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Hade alla dagar i veckan köpt en nexus 6p, Men sen är jag ju kär i android vanilla.

Permalänk

Bytte från iphone 6 till oneplus2 i oktober för att testa,, jag är nöjd och min iphone har legat orörd i sin kartong sen bytet.

Visa signatur

10900k 5.4 GHZ | 64GB | RTX 3080 Strix | Asus Maximus Xll Apex |
8700k 5.0 GHZ | 16GB | RTX 3060 TI | Asus strix Z370-f |

Permalänk

Fick precis hem en Galaxy s6 måste säga att jag är väldigt nöjd! Kameran och skärmen är helt otrolig.
Hade jag valt någon annan så hade jag kört på en Oneplus X!

Visa signatur

MSI RTX 2070 Gaming z, Ryzen 5 2600x @4.2ghz 16gb LPX 3400mhz. osv | Plex, ubuntu, Transmission, pfsense, Nas-server virtualiserat på en G3220 m,m. Under Proxmox. https://www.skattbergdesign.se/