tips på spel att köra från mitt steam bibliotek

Permalänk
Medlem

tips på spel att köra från mitt steam bibliotek

tja. jag är utan en speldator i en vecka till och har inget att göra, kan ni tipsa mig om något spel från mitt steam bibliotek?
datorn i fråga är inte allt för stark utan har dessa komponenter:

  • i5-3230m

  • 6gb ram

  • intel graphics 4000

  • 1366x768

som ni ser ingen höjdare. spelet får gärna vara spelbart med en xbox kontroll då jag sitter i sängen och musen är inte de lättaste att använda då.
jag har kört igenom ~10-12 timmar party hard dom senaste dagarna. så vilket spel tipsas jag köra nu som inte kräver för mycket? helst ett spel jag har mindre än 5 timmar spelat i

steam biblioteket: http://steamcommunity.com/id/christley/games/?tab=all&sort=na...

tack på förhand till dom som vill hjälpa mig göra min tråkiga tid lite roligare

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Super Meat Boy
Audiosurf

Permalänk
Medlem

Bastion är bra och lättdrivet.
TF2 är också kul och går att spela på en brödrost (såg det inte i ditt bibliotek, men det är gratis).

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Super Meat Boy
Audiosurf

klarat ut super meat boy och kört massor av audiosurf när det kom ut på ett annat konto. tack för förslagen

Skrivet av rotkiv42:

Bastion är bra och lättdrivet.
TF2 är också kul och går att spela på en brödrost (såg det inte i ditt bibliotek, men det är gratis).

har klarat ut bastion. asgrymt spel.
har över 1319 timmar i tf2 så vill nog undvika det så gott jag kan.
tack för förslagen

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk

Kollade igenom din lista. Tipsar om spel som du inte har någon spelad tid i.

F.E.A.R - Rätt bra single-fps. Vet inte hur det kommer se ut, men jag spelade det på min laptop från -08 när det begav sig. Tveksamt hur det går på kontroll, men på en enklare svårighetsgrad kanske?

GTA2 - Klassiker. Enorm humor, fantastiskt spel. Håller fortfarande. Funkar med både tangentbord och kontroll.

GTA: Vice City - Enligt mig det bästa i GTA-serien. Fantastisk miljö, a la Miami Vice. Spårade karaktärer och välskriven story.

Hotline Miami - Snabbt, svårt. Lite samma känsla på miljön som Vice City. Mus är ett måste dock.

Peggle Nights - Såg att du spelat något annat peggle, så du vet säkert hur det funkar. Peggle nights har jag spelat mycket, och det är underhållande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av I_KILL_HORSES:

Kollade igenom din lista. Tipsar om spel som du inte har någon spelad tid i.

F.E.A.R - Rätt bra single-fps. Vet inte hur det kommer se ut, men jag spelade det på min laptop från -08 när det begav sig. Tveksamt hur det går på kontroll, men på en enklare svårighetsgrad kanske?

GTA2 - Klassiker. Enorm humor, fantastiskt spel. Håller fortfarande. Funkar med både tangentbord och kontroll.

GTA: Vice City - Enligt mig det bästa i GTA-serien. Fantastisk miljö, a la Miami Vice. Spårade karaktärer och välskriven story.

Hotline Miami - Snabbt, svårt. Lite samma känsla på miljön som Vice City. Mus är ett måste dock.

Peggle Nights - Såg att du spelat något annat peggle, så du vet säkert hur det funkar. Peggle nights har jag spelat mycket, och det är underhållande.

körde gta 2 och vice city när jag växte upp så vet precis vad du menar.
peggle nights har jag kört mycket, dock på origin.

jag ska kolla över fear, och göra ett försök på hotline miami trots att jag bara kan använda musen limiterat

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

klarat ut super meat boy och kört massor av audiosurf när det kom ut på ett annat konto. tack för förslagen

Har du 100% med alla plåster?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Har du 100% med alla plåster?

nej sant, men super meat boy är ett så otroligt frustrerande spel att jag inte fixade mer än att klara ut det

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Freedom Planet - Bästa "Sonic" spelet sedan Sonic & Knuckless.
Bioshock 1&2 rekomenderas starkt också.

Annars rekommenderar jag http://whatshouldiplayonsteam.com/

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.