Halflife 2 --> Officiell Tråd

Permalänk
Medlem

jo.. asso kan dom inte släppa filmen snart!! eller lägga upp spelet av misstag.. hehe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Äntligen! Så slipper man byta cd-skivor vid installationen

jo det skulle vara bra, om man inte nyligen pajjat sin dvd-rom

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

hm igår efter man tankat g-man filmen, så fortsatte juh steam att tanka ungefär 30 min!

jag undrade då vad den laddade ner, så jag kollade steam map storleken hela tiden för att kolla om det va dit den la filerna! och storleken förändrades inte! däremot förändrades windows katalogen! jag tror steam tanka ner nått i /windows

har kollat lite, dock inte hittat nått intressant ännu! men det är rätt smart att ha filer där egentligen, alla sitter nog och tittar i steammappen, medans dom viktiga filerna .dll och sånt kanske körs från win mappen! rätt smart mot fuskare och sånt..

Permalänk

Fy fan va najs!

Tack vare min tråd på Halflife2.net (och dig Ruarc) så har dom crackat fram den nya filmen!

Jag visste att det skulle gå

http://www.halflife2.net/forums/showthread.php?s=&threadid=25...

Permalänk
Medlem

nä! fan va nice

ska testa..

Permalänk
Medlem

De tror du är en tjej Majestic XII :D...ärligt så tror jag inte det är hela filmen...varför skulle vi ladda ner g-man filmen isf? De kunde ju ha gömt den innute de 400MB också...Har inte sett den än men om den är bara så kort och "hackar" som nån skrev i tråden då måste det vara nåt fel. Väntar tills den släpps genom steam istället...

Permalänk
Medlem

orka vänta.. dom e ju så sega! steam uppdatera nu när jag ändra filen iaf, verkar funka!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
jo det skulle vara bra, om man inte nyligen pajjat sin dvd-rom

säger samma....
min dvd-spelare vill inte spela upp dvd, bara vanliga cd:s

Visa signatur

games4ever

Permalänk
Medlem

Har ni också problem med steam just nu? Känns som de har släppt nästa film och det går hur segt som helst....:)

Permalänk
Medlem

uppdateras din steam också? haha fan precis när man ändrat cache filen! trodde det va därför.. aja får lägga tillbaks orginal då!

Permalänk
Medlem

Steam uppdateras här också!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

Ni måste haxxa den igen efter den uppdaterar...jag hade det så också.

Den ändrar tillbax så fort den uppdaterar.

Permalänk
Medlem

Docs filmen lär komma ut snart då....:). Om uppdateringen fastnar hos er så tryck bara på cancel och starta steam på nytt...fastnar det igen så gör om samma sak tills den är klar :)...Fastnade två gånder hos mig....först på 60% sedan på 79%...Tredje gången gick den hela vägen fram...;)

Permalänk
Medlem

ok filmen släpptes inte med nya uppdateringen? har du sätt filmen Majestic?

Permalänk

Jag har sätt den...

Den är bättre än g man filmen...mer gameplay

Permalänk
Medlem

steam vägrar uppdatera för mig

startat om flera gånger, högst har den kommit upp till 64!

Permalänk
Medlem

Har uppdaterat för mig men ingen film iaf..

Permalänk
Medlem

hmm ingen ny för mig heller :/

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Jag har sätt den...

Den är bättre än g man filmen...mer gameplay

Jag har sett filmen också det e grym grafik.

Permalänk
Medlem

Vet ni någonstans man kan ladda ner den? Annars får man väl fixa axe å pilla lite?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GoLiatH
Jag har sett filmen också det e grym grafik.

hur fick du tag i den?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

www.cqr.nu/plake/hl2-docks.exe

Jag laddar ner just nu, vet inte om den stämmer men det är Majestic XII som postat den.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Hehe videon är ganska "sunkig" för mig, jag behöver nyare dator gissar jag.

Permalänk
Medlem

Nu har den släppts på steam "officiellt".. Osså tankar steam hem någonting annat, som jag antar är film nr 3. Så den kan ni säkert hacka fram när den tankat klart.

Permalänk
Medlem

Jo jag märkte det, en kille säger att den heter hl2-kleiners_lab.exe

Permalänk
Medlem

Filmen hackade men fan vilken kvalite på både filmen OCH spelet

Permalänk
Medlem

Ifall man jämför Docks filmen med filmerna som filmades med kamera på e3 mässan eller vad det var. Så tycker jag att grafiken och fysiken ser mycket bättre ut på e3 mässan :\

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Panzer
Ifall man jämför Docks filmen med filmerna som filmades med kamera på e3 mässan eller vad det var. Så tycker jag att grafiken och fysiken ser mycket bättre ut på e3 mässan :\

iof vet jag inte om det var så mycket fysiska grejer i docks-filmen förrutom att den där zombien föll i vattnet men...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det ser bättre ut på den som filmades på E3, tycker jag med, fast det är bara för att det inte finns någon detailj, detaljerna på denna är ju knivskarpa, det är lite dumt, det ser ut som att det skulle vara realtidsrendering som sker, vilket det inte är. Förstår inte heller varför filmen laggar, det finns ingen anledning.

Ett bra exempel när man jämför är att kolla på bergen till vänster, i e3 videon så är dom inte så mycket, dom bara är där, kollar man på dom i bik filen så är dom helt pixliga och kantiga, endast pga kvaliten, detta är ett ganska bra exempel på hur det kommer se ut om man spelar med dålig upplönsing tror jag faktiskt, utan AA och AF.

Visa signatur

gotta go fast