Halflife 2 --> Officiell Tråd

Permalänk

Någon som vet vart man kan förhandsboka/beställa spelet???

Visa signatur

F.A.Q, Search, Google
==(e6600)==.==(ASUS8800GTS640)==.==(Corsair XMS2 5400)==.==(LG19"ws)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Tycker vattnet och himmlen ser helt otroliga ut! man blir ju sugen på att ta ett bad!
Fatta vilka banor man kommer kunna göra? (eller inte jag, suger! men andra..)

Undra hur grafiken i framtiden kommer förbättras egentligen! För att nå verklig grafik
(om man nu vill ha det) måste man göra alla modeller till perfektion (ingen hyffsad modell med bumptextur på) Men ingen kommer ju sitta och göra alla dessa detaljer! det kommer ta för lång tid att modellera alla saker i ett spel till perfektion, så undra om det går att få så mycket bättre grafik än det här egentligen? spelen kommer antagligen bli väldigt korta isof!

Permalänk
Medlem

Tycker att himmlen och vatten och färgåtergivning overall ser underbart ut, kommer fan bli dödarbanor i detta spelet säger jag bara

Klart att det går att göra spel som har mycket bättre grafik än detta, VALVe har ju inte varit ute efter att göra den bästa grafiken någonsin, det har dom inte heller gjort ju.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ruarc
Tycker vattnet och himmlen ser helt otroliga ut! man blir ju sugen på att ta ett bad!
Fatta vilka banor man kommer kunna göra? (eller inte jag, suger! men andra..)

Undra hur grafiken i framtiden kommer förbättras egentligen! För att nå verklig grafik
(om man nu vill ha det) måste man göra alla modeller till perfektion (ingen hyffsad modell med bumptextur på) Men ingen kommer ju sitta och göra alla dessa detaljer! det kommer ta för lång tid att modellera alla saker i ett spel till perfektion, så undra om det går att få så mycket bättre grafik än det här egentligen? spelen kommer antagligen bli väldigt korta isof!

Dock lär det komma lättare verktyg i framtiden oxå, tex om man vill ha ett träd så går man bara ut och fotograferar ett ur några olika vinklar och så fixar datorn resten. Det är långt kvar innan man inte kan se skillnad mellan verklighet och spel, först o främst måste ju speltekniken hinna ikapp den i biofilmer, se bara på The Matrix 2 o LotR. Och trots allt så ser man ganska lätt ändå att tex gollum är datoranimerad, så det e ett bra tag kvar tror jag

Permalänk
Medlem

nä.. men jag tror säkert att det går att göra spel med bättre grafik än detta, man kan ju redan idag göra fotorealistiska scener, och jag tror säkert att vi kommer ha hårdvara som klarar av grafiken. Och jag tror också kanske att det går att höja grafiken ett par snäpp dom närmaste åren, men sedan är det nog stop. För det kommer ta för lång tid att göra såna detaljer till ett spel.. tror jag iaf! tänk att modellera över 4000 objekt (måste ju va bra mycket mer) till att se ut som i verkligheten! iofs så är det ju mycket objekt i tex finding nemo..
(inte verklig jag vet, men bra grafik) vet inte hur lång tid det tog att göra den, och vad den kosta! eh det kanske går, bara lite funderingar iaf.. tror ändå spelen kommer bli kortare..

Permalänk
Medlem

jo det där med verktyg e iofs sant! fast man kan ju inte direkt gå ut och fota en alien hehe och andra objekt som inte finns i verkligheten! men jag hajjar vad du menar..

Permalänk
VR-fantast

I Sagan om Ringen gjorde dom en miniatyr av ett Cave Troll och scannade in direkt i datorn .. där har du exempel på verktyg

Permalänk
Medlem

ja fast att göra en människa, stereo, tv eller nått i lera kan nog va lika jobbigt som att göra den i ett 3d program! lera funkar nog bara på monster och sånt.. undra hur realistisk en stereo skulle bli om man gjorde den i lera!

ok stereo kanske va lite dumt, för den kan man ju fota! men en utomjordisk stereo!

Permalänk
Medlem

Alltså, det finns ju 3d scanners, som ser ut som tuber som man kan lägga saker i. Typ sånna man har när man röntgar hjärnan...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

jo fast det förutsätter ju att man gör ett spel som innehåller verkliga saker!

Blir lite svårare om man gör ett spel som utspelar sig i Kallekutta galaxen lr nått..

Permalänk
Medlem

alltså, du har ju sett filmer, dom ser ju verklinga ut fastän det inte finns varken rymdskepp i den bemärkningen, eller aliens etc etc,...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

hl2-docks.exe såg ju sådär ut. Hoppas dom fixar det där när man slår på zombien och de gröna fläckarna kommer upp lite slumpmässigt.

hl2-kleiners_lab.exe va däremot jäkligt cool.
Men undrar lite hur det där när han slår ner skärmen funkar egentligen. Det luktar scriptat lång väg..

Permalänk
Medlem

hehe, dom gröna blobbarna är precis samma som i HL så nostalgiskt och bra...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheMole
hl2-docks.exe såg ju sådär ut. Hoppas dom fixar det där när man slår på zombien och de gröna fläckarna kommer upp lite slumpmässigt.

hl2-kleiners_lab.exe va däremot jäkligt cool.
Men undrar lite hur det där när han slår ner skärmen funkar egentligen. Det luktar scriptat lång väg..

läste någon intervju och då påstog dom att det inte var skriptat, jag vet inte men hoppas det (vart hittade du hl2-kleiners_lab.exe?)

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
alltså, du har ju sett filmer, dom ser ju verklinga ut fastän det inte finns varken rymdskepp i den bemärkningen, eller aliens etc etc,...

Precis, se bara på Star Wars.. I dom senaste 2 filmerna så är det väldigt mkt datoranimerade scener o karaktärer. Det är ju inte så att det är någon som sitter och tex gör ngns tygkläder tråd för tråd, utan det kan såklart genereras av datorn..
Och om man drar ifrån mastodontlönerna som skådespelarna får, så tror jag inte att budgeten för ett valfritt storspel om några år kommer o skilja så mkt från en film (om spelen inte redan nu gått ikapp), så då borde man kunna göra samma saker som i valfri film

Permalänk
VR-fantast

Ingen som kan ladda upp filmen för dom som helst vill slippa att hålla på att grejja i en hexeditor ?

Permalänk
Medlem

Kan inte nån göra om dom till .avi det vore guld.

Visa signatur

Det är bättre att köra huvudet i väggen, än att inte använda det alls!
"Tja jag undrar vad som kom först Half-Life eller Counter-Strike betan? vill gärna ha säkra källor"- Darker.

Permalänk
VR-fantast

Bara inte kvaliteten blir lidande

Permalänk
Medlem

På g-man filmen funkar det ju iaf, tycker det va grymt bra kvalité.

Visa signatur

Det är bättre att köra huvudet i väggen, än att inte använda det alls!
"Tja jag undrar vad som kom först Half-Life eller Counter-Strike betan? vill gärna ha säkra källor"- Darker.

Permalänk
Medlem

Gjorde både till .avi, blev inte så stor skillnad i kvalle faktiskt, spelar upp bättre med, speciellt docks videon, skall handla nu grabbs, ses

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Kofoten kommer inte att vara likadan dem la in den bara för att visa på e3, den kommer att bli bättre sen. Om ni tycker att filmerna laggar (det gjorde det för mig iaf) gå in på www.radgametools.com ladda ner tools, installera och starta, markera filmen du vill se, gå in på advanced play, ändra blitting style till directdraw to primery surface. Nu flyter det på bra för mig (pIII800mhz geforce2)

Permalänk
Medlem

någon som vet om hl2-kleiners_lab finns ute?

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Den finns ute men inte officiellt på steam, gå in på #halflife2 och fråga efter torrent eller nått...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
någon som vet om hl2-kleiners_lab finns ute?

Ja, den finns ute.

Permalänk
Medlem

Tankade filmen HL2-Docks.exe (Bink format). Men när jag försöker köra den så blir skärmen svart i nån sekund, sen hoppar den tillbaka till windows, filmen körs, men det är bara en svart liten kub uppe i vänstra hörnet, jag hör ljudet från filmen också. Nån som vet vad som är fel?

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem

Nån vänlig bredbandssjäl som har lust att slänga upp en mirror på hl2-kleiners_lab.exe? Har aldrig fått torrent att funka ordentligt...

nevermind, found it...

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawis
Tankade filmen HL2-Docks.exe (Bink format). Men när jag försöker köra den så blir skärmen svart i nån sekund, sen hoppar den tillbaka till windows, filmen körs, men det är bara en svart liten kub uppe i vänstra hörnet, jag hör ljudet från filmen också. Nån som vet vad som är fel?

Så har jag haft det en gång...jag körde filmen igen och då var det inte så längre

Permalänk
VR-fantast

Ja det får jag varenda gång, det är bara att öppna den igen när den är i det läget

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jls
Kofoten kommer inte att vara likadan dem la in den bara för att visa på e3, den kommer att bli bättre sen. Om ni tycker att filmerna laggar (det gjorde det för mig iaf) gå in på www.radgametools.com ladda ner tools, installera och starta, markera filmen du vill se, gå in på advanced play, ändra blitting style till directdraw to primery surface. Nu flyter det på bra för mig (pIII800mhz geforce2)

Tack, segade på min dator också. (900Mhz, 512Mb Ram, Radeon 9000PRO). Ska se om det du tipsade om funkar för mig.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB