Halflife 2 --> Officiell Tråd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Ja, den finns ute.

Ja inte direkt ute av steam precis men man kan få tag i den genom att hexa gcache filen.

Permalänk
Medlem

Hmmm!

Q:
ive been thinking will programmers be able to sell their mods over steam and not have them free for download?

A:
Yes, MOD makers can use the billing interfaces in Steam to go commercial with their MODs. We're about to turn those on in Steam.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Hmmm!

Q:
ive been thinking will programmers be able to sell their mods over steam and not have them free for download?

A:
Yes, MOD makers can use the billing interfaces in Steam to go commercial with their MODs. We're about to turn those on in Steam.

Fy fan va B

Visa signatur

Det är bättre att köra huvudet i väggen, än att inte använda det alls!
"Tja jag undrar vad som kom först Half-Life eller Counter-Strike betan? vill gärna ha säkra källor"- Darker.

Permalänk
Medlem

kan nå¨ån länka vart man kan få tag på hl2-kleiners_lab.exe

Visa signatur

Cpu: Athlon64 winchester 3000+ @ 2340Mhz | MB: MSI K8N Neo2-54G | Ram: Ballistix 2x512 520Mhz| HD: Barracuda IV 40GB, Maxtor DaimondMax 160GB, WD Caviar 250GB | Gpu: Geforce6800 LE @ 16/6 430/883 | Os: winXP SP2 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BaDLiFE
kan nå¨ån länka vart man kan få tag på hl2-kleiners_lab.exe

Hoppa in på #halflife2 @ quakenet så kan du nog hitta den.

Permalänk
VR-fantast
Permalänk
Medlem

ahh, är det någon mer än mig som uppmärksammar bländningarna från professorns glasögon? underbart

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
VR-fantast

Tycker saker o ting var snyggare i E3 videon, nu ser allting så clean ut..
Kan inte ha o göra med AA/AF heller för det använde dom inte i E3 demot

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
ahh, är det någon mer än mig som uppmärksammar bländningarna från professorns glasögon? underbart

Nope men tyckte förstoringsglaset var kul förutom alla andra snygga saker. Man känner igen stämningen från ettan så tvåan kan inte bli sämre än ettan. Hoppas jag iaf

Permalänk
Medlem

Alltså, E3 demot såg 'slätare' ut för att det var sämmre komprimering och för att det var filmat med handcam...

fan, ser grovt coolt ut när monstret spränger upp väggen i kleiners labb där. fan, cool det där med att hålet inte ser så kantigt ut med. Tänk vilken detalj nivå över HL mums

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Enda fula i Halflife 2 som jag hitills har sett är vapenmodellerna. Speciellt smg´n som ser jävligt ful ut. Pistolen ser lite fyrkantig ut också, ungefär som den i Soldier of fortune. Hoppas dom fixar till dom i den slutgiltiga versionen.

Permalänk
Medlem

Pistoler är inte runda du vet...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
Pistoler är inte runda du vet...

nehe då har du inte sett många olika versioner av pistoler i ditt liv.

Normal http://www.bobthegolfer.net/photo/gun.jpg

Stor fet ful fyrkantig http://images.fragzone.se/half_life_2/aag?full=1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Panzer
Enda fula i Halflife 2 som jag hitills har sett är vapenmodellerna. Speciellt smg´n som ser jävligt ful ut. Pistolen ser lite fyrkantig ut också, ungefär som den i Soldier of fortune. Hoppas dom fixar till dom i den slutgiltiga versionen.

Tycker vapenmodellerna liknar de riktiga rätt bra. Om du menar vapnet i hl2-kleiners_lab.exe så är det MP7 (hette PDW innan) som du också kan se i min avatar. Modellen av den ser mycket bra ut från 1:a person. De flesta vapen i HL2 tycks komma från H&K. Tycker dock att vapen i händerna på andra ser lite dåligt ut. De är för stora i förhållandet till kroppen. De vapen som jag hittills sett i HL2 från H&K är dessa: USP Match, PDW/MP7, OICW, MP5K. Ni kan se dessa och andra H&K vapen här

Permalänk
Medlem
Citat:

Bra, där sa du det själv att det fanns kantiga pistoler, so whats the big deal?

edit: sedan att OICW inte är ett endast HK vapen är ju en annan sak The Art... Det är ett sammarbete mellan Alliant Techsystems, HK, Omega och Brashear, men men, lite OfT där.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Det där är USP Match. Samma som Angelina i filmen Tomb Raider använde :)....Den ska vara lite fyrkantig men de bör sätta bättre texturer på den i spelet.

Permalänk
Medlem

Valve talks Half-Life 2
http://www.gamespy.com/interviews/july03/halflife2/

Citat:

We support Dolby 5.1 sound for the ultimate home theater sound

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wasa
Fy fan va B

Man kan ju se det ur modskaparnas synviknel oxå: Det är ju en stor chans för mod-skapare o få lite betalt för sitt jobb. Nu har ju enda chansen varit att bli så stora som CS och sen sälja modden i affärer. Bara dom inte blir för giriga...

Permalänk
Medlem
Citat:

Normal http://www.bobthegolfer.net/photo/gun.jpg

Men sen är det så att han håller i en Glock som är fyrkantig och inte en runt revolver.

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eson
Men sen är det så att han håller i en Glock som är fyrkantig och inte en runt revolver.

Var ser du en Glock nånstans? Kolla min inlägg lite längre upp.

Permalänk
Medlem

Har inte läst varenda inlägg så förlåt om någon redan tagit upp det här men jag läste in trist grej borta på Beyond3D´s forum. Tydligen är det så att motorn funkar inte bra ihop med hur dagens grafikkort gör AA så inga grafikkort kommer kunna köra med AA aktiverat.
Det finns en liten chans att de kan fixa så att det funkar på ATI´s 9500 och upp men för nVidia korten så kommer det inte att gå och lösa.

Läs mer här: http://www.beyond3d.com/forum/viewtopic.php?t=6917

Något att tänka på för de som skall köpa ett nytt grafikkort för HL2...kanske bättre att vänta på nästa generation som förmodligen inte kommer ha det här problemet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Har inte läst varenda inlägg så förlåt om någon redan tagit upp det här men jag läste in trist grej borta på Beyond3D´s forum. Tydligen är det så att motorn funkar inte bra ihop med hur dagens grafikkort gör AA så inga grafikkort kommer kunna köra med AA aktiverat.
Det finns en liten chans att de kan fixa så att det funkar på ATI´s 9500 och upp men för nVidia korten så kommer det inte att gå och lösa.

Läs mer här: http://www.beyond3d.com/forum/viewtopic.php?t=6917

Något att tänka på för de som skall köpa ett nytt grafikkort för HL2...kanske bättre att vänta på nästa generation som förmodligen inte kommer ha det här problemet.

Har inte läst artikeln än men förklara för mig varför filmerna som släpps på steam är så snygga? De har säkert AA/AF på där förutom den höga upplösningen...

Edit: Så AA var inte på i Bink filmerna? Tyckte det såg lite för snyggt ut om den inte var på....hmmm....jaja iaf om spelet ser ut så där utan AA så vem lär behöva det heheheh

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag väljer hellre en högre upplösning och en riktigt bra skärm istället för AA. Tills dess att någon förutom Matrox börjar köra med linje/kant AA så struntar jag fullständigt i det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Edit: Så AA var inte på i Bink filmerna? Tyckte det såg lite för snyggt ut om den inte var på....hmmm....jaja iaf om spelet ser ut så där utan AA så vem lär behöva det heheheh

Beror kanske på hur van man är att köra med AA. Själv kör jag alltid med 4xAA och jag tycker inte de där filmerna ser bra ut. Visst grafiken ser ju självklart bra ut men det syns mycket tydligt att det inte är någon AA i dom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Annatar
Jag väljer hellre en högre upplösning och en riktigt bra skärm istället för AA. Tills dess att någon förutom Matrox börjar köra med linje/kant AA så struntar jag fullständigt i det.

Vad skall du med line AA till? Spela gamla vector spel eller? Line AA används i CAD program och liknande, inte i spel.

Permalänk

När man väl har spelat med FSAA och AF (med ett ATI kort det vill säga ) så kan man inte spela utan det!

Permalänk
Medlem

När man har spelat med ett TNT2 graffe kort så vill man inte byta .
Ne men det blir nog en rejäl upgradering inför HL2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Beror kanske på hur van man är att köra med AA. Själv kör jag alltid med 4xAA och jag tycker inte de där filmerna ser bra ut. Visst grafiken ser ju självklart bra ut men det syns mycket tydligt att det inte är någon AA i dom.

Van? Hehe spelade aldrig med AA på. Hade bara TI4200 men nu (läs snart) lär det bli ändring på det iom ny grafikkort

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
[B]Van? Hehe spelade aldrig med AA på. B]

Nä du ser Vi (de flesta iallafall) som kör med AA vill inte vara utan det nu men har man inte använt AA så ser filmerna kanske bra ut. När du har kört med AA ett tag så skall du se att du förmodligen inte heller vill vara utan