Halflife 2 --> Officiell Tråd

Permalänk
Medlem

Ja, counter-strike om 3 veckor på dig.

Såg man ju redan på dom första bilderna av HL2 att VALVe inte direkt var ute efter att göra den bästa grafiken någonsin. Men att det klart är bra som fan är ju inget att tveka om, iaf animationerna på modellerna, sjukt snyggt i förhållande till alla spel jag sett iaf. Att prata om bsp-struktur så tar nog Unreal Tech det ganska bra, dock inte shaders och sådant.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

ska inte SDK:n släppas snart? dom sa väl nån gång i augusti på någon såndär mod-utställning?

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
ska inte SDK:n släppas snart? dom sa väl nån gång i augusti på någon såndär mod-utställning?

Gissar på slutet av Augusti...

Permalänk
Medlem

Bara för det gissar jag på mitten av aug. bara för satt göra det mera kul sedan när jag vinner så kan vi prata om mitt pris.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

haha men det borde ju finnas något datum utsatt när dom har den där mod-träffen med alla som vill utveckla mods till hl2?

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947

Permalänk
Medlem

Inget datum satt vad jag vet, och det heter VALVe MOD Expo för det andra.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

så kanske det hette , förresten inga nya hl2 filmer på G? iof det är ju helg men ändå

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Antagligen jobbar dom inte på helgen, antar att lördag söndag är helg där med

Vad jag läst så skall det komma flera på måndag kväll/natt. Väntar fortfarande på 2 mailsvar från dom, dom får börja jobba snart!

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
Antagligen jobbar dom inte på helgen, antar att lördag söndag är helg där med

Vad jag läst så skall det komma flera på måndag kväll/natt. Väntar fortfarande på 2 mailsvar från dom, dom får börja jobba snart!

Väntar också på ett mail

Permalänk
Medlem

Mer saker ska eventuellt komma tidigast på måndag. Det är vad jag har hört iaf...

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

hoppas det blir bättre grejer den här gången, gameplay plz

Visa signatur

Permalänk

Det sägs att det ska vara den där filmen med probellern och zombierna...alltså lite gameplay

Permalänk
Medlem

Yes, Chris jobbar iaf på söndag Fick mitt mail nu, sweet tidigt... fan, älskar folk som jobbar på söndagar

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
Yes, Chris jobbar iaf på söndag Fick mitt mail nu, sweet tidigt... fan, älskar folk som jobbar på söndagar

Hehe, dom jobbar nog 24/7 nu sista tiden innan spelet ska släppas

Permalänk

(edit)

Visa signatur

"what do you mean it's crap, theres eight bodies at the end and he gets to shag his mom!"
-Edward Elisabeth Hitler.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

hipshot vad ska detta föreställa?

Visa signatur

Permalänk

Hur stora banor man kan göra gämfört med HL1

Permalänk
Medlem

Vilka av kuberna föresteller hl1 bana då?

Visa signatur

Det är bättre att köra huvudet i väggen, än att inte använda det alls!
"Tja jag undrar vad som kom först Half-Life eller Counter-Strike betan? vill gärna ha säkra källor"- Darker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Hur stora banor man kan göra gämfört med HL1

Kort svar:
"Jävligt mycket större..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wasa
Vilka av kuberna föresteller hl1 bana då?

jo det skulle vara en fördel att veta

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Frågan är väll i stället vilken volym som är HL2 eller hur. Gissa det ni

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk

Bättre bild

Permalänk
Medlem

Nej, den bilden anser jag inte vara bättre, speciellt inte om man läser texten till (när jag såg den bilden för ett par veckor sedan så tänkte jag att den sög direkt). Man behöver alltid andra jämförelser än bara en, annars blir det inget bra. Iaf, min bild:

Litet till stort:

Half-Life, Quake, Quake 2, etc. etc.
Source <-- The Cold Truth: I fall man räknar med VALVEs 1unit=1inch så blir banorna bara ~0.8km^3, ok, det är ganska stort, bra mycket större än HL1 (fast, nej det tar inte minuter för ett fordon att köra 800 meter längs en sida om den inte kör 1/kmh), fast inte stort nog för att göra ett bra BF lirande som vissa tror att dom skall göra.
Quake III (efter teamarena/patch)
Unreal Tech (just nu) <--- det där är stort, det är om man beräknar så blir det 9.9km på sidan, där kan det faktiskt ta minuter att köra ett fordon. Felet är bara det att man behöver en enorm dator för att göra och spela en sådan bana (om den inte bara är platt eller lite detalj), tror ingen har en dator som pallar det, dom ligger nog bara på top500.org

---

Felet med VERC bild är att dom får folk att tro att dom kan göra typ hela länder med den storleken och typ banor där dom kan ha flygplan som i battlefield, det går icke, så länge man håller sig till standard, gör man som i HLrally (där dom sänker allt till 1/5) så blir klart banan sjukt mycket större, fast det är inte samma sak, och då förlorar man grov detljnivå med.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk

Jag tyckte min bild var bättre eftersom man visste vad som var vad. Du la ju bara upp en bild och ingen text till.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag tyckte min bild var bättre eftersom man visste vad som var vad. Du la ju bara upp en bild och ingen text till.

Jag vet, jag lurades lite, thihi

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

http://collective.valve-erc.com/images/hl2/faq/area_hl1_vs_hl...

Bättre bild

helt ok size jag har inte ens utnyttjat (stavas det så?) hela volymen som vanliga hl har.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Allt beror på hur man gör banan faktiskt, en vanlig CS bana, typ som min där, det skulle vara enormt stort att fylla hela HL's volym med en sådan bana, och man kan inte göra det i så bra detalj heller för det finns gränser för max leafs etc i HL. Man kan inte heller göra en stor skog, med berg, för då är ytan för liten och det blir för avancerat, blir för mycket patches den skall rita upp etc. Det som är bra med stora områden är att du faktiskt kan göra riktiga berg och sådant som är som en bakgrund, så man slipper ha den förrenderade på samma sätt...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Nåja, det blir större iaf. Det tackar vi för

Visa signatur

Det är bättre att köra huvudet i väggen, än att inte använda det alls!
"Tja jag undrar vad som kom först Half-Life eller Counter-Strike betan? vill gärna ha säkra källor"- Darker.

Permalänk
Medlem

Ja det gör vi verkligen. Fan vad fett när det kommer. Undrar fortfarande vilken modd som kommer först och vilken som blir roligast först. Minns när HL kom, fan vad man laddade moddar då när dom kom, det kom en ganska snabbt som skulle vara som Unreal's Darkmatch, det var sjukt kul att spela det i HL, man bara smögomkring i kolsvart mörker, och så låg det typ en RL under en gatlampa, den som gick till den fick smaka grovt

Visa signatur

gotta go fast