Steelseries Rival, olika färg, olika material

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2014

Steelseries Rival, olika färg, olika material

Jag tänkte på det här när jag var på en turnering och spelade. En kille i mitt lag hade en Vit rival och jag hade en svart, och det är helt olika material på mössen. Den svarta är mycket mjukare medan den vitare har en mer plastig hård yta. Det här var några månader sen och tänkte inte mer på det då för jag hade den svarta (den skönare i mitt tycke). Nu fick jag hem en ny Rival 300 (exakt likadan som "gamla" Rival men nytt namn), en silver och den har precis som den vita en mycket hårdare plastig känsla. Kollade på Steelseries men hittade ingen information om detta där konstigt nog. Ni får gärna kolla in deras sida också om ni ser något angående detta. Nu hittade jag tillslut en bekräftelse på att det stämmer, och det var på webhallen där de skriver såhär:
• Black version features sweat resistant soft-touch coating for long-lasting comfort
• White version features an easy to clean glossy finish

Ville bara dela den här informationen inför framtida Rival-köpare att färgen spelar faktiskt roll, mer än bara det visuella

Edit: ok, 1 minut senare när jag läste noggrannare på Steelseries så hittade jag: Material: Soft Touch Black, Glossy White, Matte Grey

Men har bara sett Webhallen som har den här informationen, både Inet och komplett t.ex. skriver ingenting om detta.