Byte från iPhone till Windows Phone (Win10)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungälv
Registrerad
Jul 2010

Byte från iPhone till Windows Phone (Win10)

Hej,
Jag skulle vilja ha tips på vad jag bör göra nu när jag kommer byta från iPhone till en Windows Phone (Lumia 950, Win10), allt från vad jag behöver avaktivera på iPhone till hur jag får med mig allt som går att föra över till min nya telefon (Lumia 950).
Skulle även vilja ha tips på hur jag kan dela bilder (tvåvägsdelning) med mina vänner och släktingar nu när jag inte kommer kunna använda Apples bilddelning.

Tack på förhand.

PS.
Byter från iPhone 4S med senaste iOS.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2004

Jag ska följa den här tråden med ett litet muntert intresse, det här ska bli spännande att se vad du tycker om det här. Får man fråga... varför (!!!) ska du byta till windows phone?

Det verkar finnas en hel del bra saker att hitta på windowsphone.com exempelvis denna guide:
http://www.windowsphone.com/sv-se/how-to/wp8/basics/moving-fr...

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Har för mig man va tvungen att stänga av att sms får skickas via imessage för att sms ska fungera. Se till att alla bilder etc är säkerhetskopierade (som vanligt) och sedan finns det en app på lumian som för över data från iphonen via Bluetooth. Tror det var allt jag gjorde när jag bytte.

Tilläggas att jag redan hade ett microsoftkonto och jag installerade onedrive på iphonen och säkerhetskopierade fotona dit, vilket gjorde att jag fick dem till lumian. Börja med att skaffa ett Microsoft -konto är mitt tips.

Skickades från m.sweclockers.com

Laptop: ASUS UL30VT CPU: Intel SU7300@1,9 GHz (stock 1,3 fabriksklockad till 1,7) GPU 1: Nvidia GeForce G210m @ 750/850 (stock 606/790) GPU 2:Intel GMA X4500MHD (växlingsbar grafik) RAM: 4 GB SSD: Crucial M4 128 GB OS: Windows 8.1 PRO N med fungerande växlingsbar grafik
Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbaka

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2005

Onedrive fungerar perfekt på mig på både WP, iPhone och windows PC.

Synpunkter på min moderering? Hör av dig via PM eller mail.

W7, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Huawei P20 Pro
* Stolt paragrafryttare *

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungälv
Registrerad
Jul 2010

Tack för tipsen, jag misstänkte att det var något med sms-inställningen att göra så tack för dessa tips.

Jag har ingen direkt anledning till varför jag vill/ska byta till Windows Phone jag är en nöjd iPhone användare och har haft min iPhone 4S sedan den släpptes (minus 1mån), alla i min omgivning har iPhone så det natuliga skulle kanske vara att fortsätta den vägen... (Eller kanske den största anledningen jag har en iPad, MacBook Pro...) men jag har svårt att se varför jag inte ska kunna byta till något annat hoppas jag så som det är nu så är min iPhone 4S lite långsam och behövs bytas till något nytt.

Åter igen tack för alla konkreta och relevanta tips.
Fyll gärna på med mer tips...

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2002

Glöm inte stänga av Find my iPhone.