Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013

Xbox One Elite Kontroll Windows 7

Hej på er alla!

Jag köpte mig en XO Elite kontroll här om dagen och har nu fått hem den.
Min tanke var att byta ut min nuvarande xbox one kontroll, men har nu stött på problem. Då jag ansluter elite kontrollen till datorn via den kabel som medföljer så påbörjas en sökning efter drivrutiner. Men av någon anledning så finns det inga att hämta. Eftersom produkten är så pass ny så finns det heller inga tredje part drivrutiner att installera vad jag kunde hitta i mina google sökningar.

Finns det någon som möjligtvis har något/ några förslag vad jag kan testa?

EDIT: Jag kan påpeka att det är till min PC som den här kontrollen ska användas, nedan ser nu OS version.
EDIT2: Vill gärna undvika att uppgradera till Windows 10 i största utsträckning i dagsläget.
GPU Info: NVIDIA GeForce GTX 780 | RDPDD Chained DD | RDP Encoder Mirror Driver | RDP Reflector Display Driver
Monitors 3x; Generic PnP Monitor | Generic PnP Monitor | Generic PnP Monitor |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofström
Registrerad
Feb 2012

Jag tror det funkar bara på Windows 10 men jag är inte helt hundra.

EDIT: Har läst att det ska funka på Windows 7 också. Tyvärr kan jag inte hitta drivrutinen på nån hemsida.

Chassi: Fractal Design R5 CPU: Intel i7 6700K RAM: 16Gb DDR4 Moderkort: Asus Z170 Pro Grafik: GTX 1080 STRIX OS: W10
Bra Steam design: Metro for Steam Mitt Nintendo ID: SW-0939-9900-1006

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013

@Cooling23:
Taget från http://www.xbox.com/sv-SE/xbox-one/accessories/controllers/el...

"Specifikationer

Systemkrav: För Xbox One-system och datorer med Windows 7 eller senare. Datoranvändning kräver medföljande USB-kabel eller trådlös adapter (tillgänglig i slutet av 2015). Drivrutiner finns på xbox.com/xboxone/PC-controller."