Avaktiverad Iphone 6 kommer inte in i "recovery mode"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Avaktiverad Iphone 6 kommer inte in i "recovery mode"

Har en Iphone 6 som skärmen + hemknappen gick sönder på.
Detta resulterade i att telefonen blev avaktiverad i cirka 37 år...
Skärm + hemknapp är nu lagat.

Nu står det "iPhone är avaktiverad - Anslut till itunes"
Om man försöker ansluta till itunes vill itunes att man ska låsa upp telefonen så att datorn ska få åtkomst till telefonen.

Det jag vill göra är att gå in i Recovery mode eller DFU mode för att ominstallera telefonen(hade inget viktigt på den)

Problemet är att jag inte kan komma in i varken eller trots att jag kollat igenom massvis med guider(bland annat apples egna skit). Har aldrig haft problem att komma in i dfu eller recovery med tidigare iphone-modeller så nu vänder jag mig till er.

Vad fan ska jag göra?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2013

@Winblasers: Har själv gått in i DFU-mode hur många gånger som helst under tiden jag hade en jailbreakad iPhone, gör såhär;

Plug your device into your computer with a USB cable.
Turn off the device.
Hold the Power button for 3 seconds.
Hold the Home and Power buttons for 10 seconds.
Release the Power button but keep holding the Home button.
After about 15 seconds you will be alerted by iTunes saying that it has detected a device in Recovery Mode.

Och sedan skall det fungera. Om det inte fungerar är det fortfarande något fel på knapparna.

Intel® Core i7-6700K @Stock | SAPPHIRE NITRO Radeon R9 390 @Stock | ASUS Z170 PRO GAMING | CORSAIR Vengeance LPX 16GB (2 x 8GB) 2400MHz | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G2L 850W | Fractal Design Define R5 Titan Window | Cooler Master Hyper 212 EVO | Noctua NF-A14 | Windows 10 Pro x64

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av johnbohn01:

Plug your device into your computer with a USB cable.
Turn off the device.
Hold the Power button for 3 seconds.
Hold the Home and Power buttons for 10 seconds.
Release the Power button but keep holding the Home button.
After about 15 seconds you will be alerted by iTunes saying that it has detected a device in Recovery Mode.

Och sedan skall det fungera. Om det inte fungerar är det fortfarande något fel på knapparna.

Har testat denna guide flera gånger tidigare (och nu igen) utan resultat.
Knapparna verkar det inte vara fel på, har testat både hemknappen och på-knappen när telefonen är på och båda fungerar.
t.ex. har jag testat hålla in hemknapp + på-knapp när telefonen är på och den startar då om, alltså borde båda fungera.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av Winblasers:

Har testat denna guide flera gånger tidigare (och nu igen) utan resultat.
Knapparna verkar det inte vara fel på, har testat både hemknappen och på-knappen när telefonen är på och båda fungerar.
t.ex. har jag testat hålla in hemknapp + på-knapp när telefonen är på och den startar då om, alltså borde båda fungera.

Har du Windows? Ibland hittar datorn inte rätt drivrutiner då installationen av drivrutinerna avbröts. Prova med en annan dator, det fungerade för mig. Sorry för konstigt skrivet, är på mobil.

Skickades från m.sweclockers.com

Intel® Core i7-6700K @Stock | SAPPHIRE NITRO Radeon R9 390 @Stock | ASUS Z170 PRO GAMING | CORSAIR Vengeance LPX 16GB (2 x 8GB) 2400MHz | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G2L 850W | Fractal Design Define R5 Titan Window | Cooler Master Hyper 212 EVO | Noctua NF-A14 | Windows 10 Pro x64

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

@johnbohn01:

Har testat på windows samt en macbook