Hur många skärmar kan jag ha? *NOOB* :|

Permalänk
Medlem

Hur många skärmar kan jag ha? *NOOB* :|

Tja! Fett kass på datorer osv.
Jag undrar hur många skärmar jag kan ha? Behöver en till skärm för att se på film, så jäkla jobbigt med en. Antar att ni behöver lite info om min dator så here you go guys

AMD Radeon R9 200 Series
i5-4590 3.30 GHZ

Moderkortet hittar jag inte haha...

Permalänk
Medlem
Skrivet av teaktree:

Tja! Fett kass på datorer osv.
Jag undrar hur många skärmar jag kan ha? Behöver en till skärm för att se på film, så jäkla jobbigt med en. Antar att ni behöver lite info om min dator så here you go guys

AMD Radeon R9 200 Series
i5-4590 3.30 GHZ

Moderkortet hittar jag inte haha...

Hur många utgångar på grafikkortet har du? De vanligaste är väl DVI, HDMI och DP (Display port)

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Rekordmedlem

8 ? Troligen 6 på grafikkortet och 2 via cpuns grafik. men varför inte skriva vad du har för delar .

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Det är inte alltid så enkelt som att bara räkna utgångar, en del grafikkort har begränsningar på vilka utgångar som kan användas samtidigt. Men du måste tala om vilket grafikkort du har för att vi ska kunna säga något om antal skärmar. R9 200 Series betyder bara att kortet tillhör 200-serien, vilket inte säger mycket. Om du inte kan ta reda på exakt vilken modell det är du har, ladda ner GPU-Z och lägg upp en bild på specifikationerna som visas så kan vi klura ut vad det är du har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Det är inte alltid så enkelt som att bara räkna utgångar, en del grafikkort har begränsningar på vilka utgångar som kan användas samtidigt. Men du måste tala om vilket grafikkort du har för att vi ska kunna säga något om antal skärmar. R9 200 Series betyder bara att kortet tillhör 200-serien, vilket inte säger mycket. Om du inte kan ta reda på exakt vilken modell det är du har, ladda ner GPU-Z och lägg upp en bild på specifikationerna som visas så kan vi klura ut vad det är du har.

Okej tack, jag ska kolla upp det

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Det är inte alltid så enkelt som att bara räkna utgångar, en del grafikkort har begränsningar på vilka utgångar som kan användas samtidigt. Men du måste tala om vilket grafikkort du har för att vi ska kunna säga något om antal skärmar. R9 200 Series betyder bara att kortet tillhör 200-serien, vilket inte säger mycket. Om du inte kan ta reda på exakt vilken modell det är du har, ladda ner GPU-Z och lägg upp en bild på specifikationerna som visas så kan vi klura ut vad det är du har.

Lookup och visade: XFX Double D R9 280X

Permalänk
Medlem
Visa signatur

.:[Main System - Chassi: Fractal Design Define R2 XL - Moderkort: TUF Z370-PLUS GAMING - CPU: Intel i5-8600K - RAM: Corsair Vengeance 2133mhz 8GB x2 - GFX: Nvidia GeForce GTX 1080]:.
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Okej tack så mycket En sista retard fråga Jag måste alltså inte koppla in andra skärmen i grafikkortet?

Permalänk
Medlem

@teaktree: Nej du bestämmer själv

Visa signatur

.:[Main System - Chassi: Fractal Design Define R2 XL - Moderkort: TUF Z370-PLUS GAMING - CPU: Intel i5-8600K - RAM: Corsair Vengeance 2133mhz 8GB x2 - GFX: Nvidia GeForce GTX 1080]:.
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av xamber:

@teaktree: Nej du bestämmer själv

Okey! Tack som fan

Permalänk
Medlem
Skrivet av teaktree:

Okey! Tack som fan

rekommenderas dock att du kör det i grafikkortet för kan uppstå konstiga problem annars

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

rekommenderas dock att du kör det i grafikkortet för kan uppstå konstiga problem annars

Hmm... Okey, jag har svårt o se vad det är för uttag, ser ut som ett mindre DVI uttag som är rött..

Permalänk
Medlem

@teaktree:
Output - DL-DVI-I : 1
Output - HDMI : 1
Output - mini DP : 2
Output - SL-DVI-D : 1

Visa signatur

Thermaltake W100 | 7800X3D | Asrock X670E Steel Legend | 64GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000 CL30 | RTX 4090FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ajin:

@teaktree:
Output - DL-DVI-I : 1
Output - HDMI : 1
Output - mini DP : 2
Output - SL-DVI-D : 1

Då måste det vara mini DP, svårt o hitta skärm till det? Aldrig använt ett sånt uttag förut på någon av mina datorer

Permalänk
Medlem
Skrivet av teaktree:

Då måste det vara mini DP, svårt o hitta skärm till det? Aldrig använt ett sånt uttag förut på någon av mina datorer

Finns miljarder med adaptrar från mini-DP till vad du nu kan tänkas behöva.

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk
Medlem

@teaktree: Jag kör med DVI till m-DP kabel så slipper man en adapter sticka ut ifrån grafikkortet.

Visa signatur

Thermaltake W100 | 7800X3D | Asrock X670E Steel Legend | 64GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000 CL30 | RTX 4090FE