Permalänk

Flytta allt på dator till en ny?

Hej alla!

Är ny på forumet och tänkte se ifall jag skulle kunna få lite hjälp angående ett problem som jag stött på. Jag vill nämligen flytta över allt på min gamla pc rig (inställningar, filer osv) till en ny pc-rig. Fick nämligen en ny dator i present och vill helt enkelt gå över till den. Har någolunda kunskaper inom IT och sånt men lyckas inte lista ut hur jag ska lösa detta. All form av hjälp uppskattas!

Permalänk
Medlem

Det du är ute efter är kloningsmjukvara. Aldrig använt själv men tänk på att om du klonar din gamla disk till en ny disk så kan du få drivrutinsproblem och eventuellt felaktiga systeminställningar beroende på din gamla vs din nya dators hårdvara.

Det är av anledningen ovan som jag aldrig använt metoden, utan gör alltid en ren installation från grunden.

Permalänk
Medlem

Du kommer råka på en jävla massa problem om du gör det. Du får lägga över de filer du tycker är viktiga på ett USB minne eller liknande och köra en ren installation på dina nya dator.

Permalänk
Medlem

Har du en extern hårddisk eller USB pinne så kan du i alla fall kopiera över de viktigaste filerna.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

Aja! Antar väll att jag får lösa det genom att bara flytta över filerna isåfall. bara installera om allt då. Drar iväg och köper en extra intern hårddisk som jag flyttar över allt till. Tack för hjälpen lads!