Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2003

Konstigt problem med Xbox 360 kontroll

Hej.

Köpte en 360 handkontroll till min son att använda på hans dator.
När jag pluggar in den i usb porten så tänds den för att sedan slockna. Jag har provat med alla portar utan resultat.

När jag pluggar in den i min dator så fungerar den.
Vad sjuttsingen kan vara galet?

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sunne
Registrerad
Maj 2013

har du kollat om det finns drivrutiner till den på microsoft?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2003
Skrivet av hondamt5:

har du kollat om det finns drivrutiner till den på microsoft?

Har aldrig installerat det på min burk så borde väl inte behövas?

Skickades från m.sweclockers.com

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västmanland
Registrerad
Feb 2004

@Torach: Kan behövas ibland, Jag har två datorer och det fungerade utan på ena men inte andra

Thermaltake Core X71 | i7 7800X | Asus X299-A | 32GB HyperX Savage 2666Mhz CL13 | Palit 1080 Ti FE | Samsung 960 EVO 500GB | 560, 280x2 EKWB Rads | D5 Pump | 1080 Ti & Supremacy EVO Blocks

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2003
Skrivet av Ajin:

@Torach: Kan behövas ibland, Jag har två datorer och det fungerade utan på ena men inte andra

Jag testade nu och visst fan var det så. Skumt, båda datorerna ha Windows 7 och jag har aldrig behövt installera drivrutiner.
Tack @Ajin & @hondamt5

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Nov 2012

drivrutinerna laddas ner automatiskt genom windows update om du har det aktiverat.

CPU: i7 3770k @ 4.2ghz + Be Quiet! Dark Rock Pro 3 Moderkort: Asrock Z77 Extreme6 Minnen: Corsair Vengeance Pro 4x4gb 2133mhz GPU: MSI GTX 980 Ti Gaming SSD: 2x Samsung 840 Pro 256gb RAID 0 Nätagg: Corsair AX 850 80+ Gold Chassi: Fractal Design Define C Windowed Edition

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2003
Skrivet av Oliver91:

drivrutinerna laddas ner automatiskt genom windows update om du har det aktiverat.

Kunde svurit på att det är aktiverat på grabbens dator också. Men får ta en titt när han är klar med den.