Mjukvara för starta upp spel på annan monitor?

Permalänk
Medlem

Mjukvara för starta upp spel på annan monitor?

Hejsan!
Har letat i c:a 4 timmar efter hur man kan tvinga t.ex spel som:
*Fifa 15, Rocket League, Mortal Combat m.m att starta på min andra skärm även fast den inte är huvudskärmen.

Har testat Ultramon och några program till utan något resultat. (Det fungerade på det lättare programmen så som, word, spotify m.m)

Jag har för nuvarande 3 aktiva skärmar (1:a med facebook, spotify, diverse, 2:a skärmen är huvudskärm, användes endast när jag redigerar eller spelar.

Den 3:dje skärmen är min TV, som jag vill ska öppna t.ex FIFA, Rocket League, Mortal Combat och andra spel när polare kommer över för att lira.)

Vissa gör tydligen att de startar programmet, tabbar ner, flyttar över till den skärmen du vill ha den på, stänger av spelet - och sen ska den öppnas på samma monitor igen. Men det verkar inte fungera med spel, utan endast program.

Använder mig av Eyefinity då jag har AMD Radeon R9 270x grafikkort.

Min fråga är då, är det alltså helt omöjligt att tvinga ett spel att starta upp på en annan skärm?
Lite tröttsamt att behöva gå in på windowed mode (alt+enter), flytta applikationen till TVn och förstora för att sedan göra om proceduren varje gång man startar ett nytt spel?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CypereZe:

Hejsan!
Har letat i c:a 4 timmar efter hur man kan tvinga t.ex spel som:
*Fifa 15, Rocket League, Mortal Combat m.m att starta på min andra skärm även fast den inte är huvudskärmen.

Har testat Ultramon och några program till utan något resultat. (Det fungerade på det lättare programmen så som, word, spotify m.m)

Jag har för nuvarande 3 aktiva skärmar (1:a med facebook, spotify, diverse, 2:a skärmen är huvudskärm, användes endast när jag redigerar eller spelar.

Den 3:dje skärmen är min TV, som jag vill ska öppna t.ex FIFA, Rocket League, Mortal Combat och andra spel när polare kommer över för att lira.)

Vissa gör tydligen att de startar programmet, tabbar ner, flyttar över till den skärmen du vill ha den på, stänger av spelet - och sen ska den öppnas på samma monitor igen. Men det verkar inte fungera med spel, utan endast program.

Använder mig av Eyefinity då jag har AMD Radeon R9 270x grafikkort.

Min fråga är då, är det alltså helt omöjligt att tvinga ett spel att starta upp på en annan skärm?
Lite tröttsamt att behöva gå in på windowed mode (alt+enter), flytta applikationen till TVn och förstora för att sedan göra om proceduren varje gång man startar ett nytt spel?

Tack på förhand!

Jag gjorde en snabb google och fann multiplemonitors kan de vara nåt kanske?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Du kan ju testa display fusion också ... ett väldigt kompetent program

https://www.displayfusion.com/

Visa signatur

My sole companion is my weapon. I must care for it better than any hunter has ever cared for his beast. I must master it more than any warlock has ever mastered his demon. Without me, it is useless. Without it, I am nothing.
I am the Warrior. Death is my business. Be it yours...or mine.