SW för headless MPD client på Raspberry Pi + server

Permalänk
Medlem

SW för headless MPD client på Raspberry Pi + server

Jag forsöker hitta en lösning där jag vill ha:

Någon form av MPD server på mitt nätverk som indexerar alla MP3's, FLAC's etc, upp mot den vill jag ha möjlighet för att koppla flera olika headless MPD clients som ska köras på olika RPI, jag ser för mig att jag kontrollerar vilka sångar som spelas via mobilen eller datorn(webläsare).

Jag forsökt installera Ampache på en av mina servrar för att ta hand om server delen, sedan forsökt installera YMPD på min gamla RPI, något som jag trodde skulle fungera som jag hade tänkt, vet inte om jag blandar ihop något på ett sådant sätt att det inte är meningen att det kommer fungera som tilltänkt.

Allt startar upp men YMPD ser inte ut till att koppla sig upp mot Ampache, fattar inte riktigt vad det är för lösen (utan "user") som dom vill ha under Setting, på setting använder jag ip till Ampache samt port 6600. Får alltid "connection refused".

Så till någon som vet bättre, vad för SW rekommenderas till båda serverside och client?

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem

Hej har inte koll på de olika förkortningarna du skriver men titta det här. https://sites.google.com/site/picoreplayer/home.
Det kräver att du kör Logitech media server på server sen kan raspberry pi anslutas som client. Tänk på att framför allt de äldre rpi har inte så bra ljudkvalitet över 3.5mm uttaget. Det går lösa genom köpa till ett ljudkort som stödjs av picoreplayer.

Har tyvärr inte kunnat testa Logitech server själv. Men den stödjer enkel musik program som Spotify och webradio sen kan du även tippa in dina egna skivor i flac kvalitet.

Men titta den hemsidan så får du mer info. Berätta gärna om du testar för ja funderar på denna lösning

Skickades från m.sweclockers.com