EVE: Valkyrie bundlas med Oculus Rift

Trädvy Permalänk
Dalek
Registrerad
Dec 1999

EVE: Valkyrie bundlas med Oculus Rift

Skaparna bakom onlinerollspelet EVE: Online står bakom en av de första stora spelsläppen för virtuell verklighet. Nu framgår att Valkyrie kommer ingå vid förbokningar av Oculus Rift.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Cyberspace
Registrerad
Apr 2008

Sweet!

That Yellow Bastard
CPU: i7 5820K - EKWB Supremacy EVO | GPU:SLI 2X EVGA Titan X SC
RAM: HyperX 32GB DDR4 2800 Mhz | PSU: EVGA G2 1600W
MB: MSI X99S XPOWER AC HDD1:PM961 M.2 SSD HDD2: Samsung 850 EVO 500GB
Case: LIAN LI PC-O7SX Screen: ASUS ROG SWIFT PG348Q 34" 3440x1440 @100Hz

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Linköping
Registrerad
Okt 2006

Det blev ju nästan lockande. Det känns dock lika bra att vänta ändå.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2002

Tänk efter lite. Sannolikheten att ni blir åksjuka av VR där kameran rör sig i förhållande till observatören är stor. Prova innan köp.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Jul 2010

Någon som vet vad OR kommer kosta vid release?

Spelar Just Nu: Inget så tråkigt Väntar På: HL 3, RDR2PC
Moderkort: Aorus Z390 Master ATX CPU: Intel Core i9 9900K 3.6GHz Kylare: Hydro H115i RGB Platinum Internminne: Corsair 16GB DDR4 3000MHz CL15 VengeanceGPU: Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB Xtreme SSD: 970 EVO 500GB M.2 & Samsung 860 EVO 1TB & Samsung 850-Series EVO 500GB OS: Windows 10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jul 2013

@pazu Indeed. Risken för åksjuka är stor. DOCK så är det värt att köpa ändå, det kommer jag göra iallafall Tror att Oculus kan ha ett ganska bra andrahandsvärde de första månaderna efter release så skulle man lida av detta så finns ju Sweclockers marknad för alla som också vill testa på.

@segafreaks DK låg väl på 349$ om jag inte minns fel. CV1 kommer kosta mer än så, så det har väl spekulerats runt 400-450$...och sen tillkommer moms och frakt på det också...

Laptop: Lenovo Yoga 700

Fraktfritt Inet

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Terra
Registrerad
Aug 2011

Blir åksjuk bara av att titta på när det snurrar runt på youtube, blir nog Minecraft eller nåt sånt istället om man skaffar Oculus haha...

[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 + 2 x Scythe GT 1850rpm | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ]
[ Sony AF9 65" | HTC Vive | Huawei P20 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlshamn
Registrerad
Sep 2008

Sweet! tänkte ändå skaffa båda två
Yay för bundling ^^!

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Jul 2010
Citat:

@segafreaks DK låg väl på 349$ om jag inte minns fel. CV1 kommer kosta mer än så, så det har väl spekulerats runt 400-450$...och sen tillkommer moms och frakt på det också...

Tack för svar!
Äger både DK 1 & 2 så vill nog köpa CV1 när den kommer. Tror ni att den kommer säljas i svenska butiker eller bara på deras hemsida?
Ska man köpa CV1 eller ska man vänta på någon annan konkurrent?

Spelar Just Nu: Inget så tråkigt Väntar På: HL 3, RDR2PC
Moderkort: Aorus Z390 Master ATX CPU: Intel Core i9 9900K 3.6GHz Kylare: Hydro H115i RGB Platinum Internminne: Corsair 16GB DDR4 3000MHz CL15 VengeanceGPU: Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB Xtreme SSD: 970 EVO 500GB M.2 & Samsung 860 EVO 1TB & Samsung 850-Series EVO 500GB OS: Windows 10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av segafreaks:

Tack för svar!
Äger både DK 1 & 2 så vill nog köpa CV1 när den kommer. Tror ni att den kommer säljas i svenska butiker eller bara på deras hemsida?
Ska man köpa CV1 eller ska man vänta på någon annan konkurrent?

Den enda konkurrenten är ju HTC Vive, numera försenad till april med förbokningar från och med februari.

Jag är lite irriterad över bundling och att Rift och Vive inte riktigt har matchande funktioner. Det innebär att jag kommer att vilja köpa båda... och det blir så mycket sladdar och skit som ska ligga överallt och kontroller som ska laddas o.s.v.

/hulle.

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Maj 2014

Om jag så måste montera en spypåse under hakan så vill jag ha...

Vilken rysning man fick... och man minns EVE striderna där man haft så mycket kul. Att kunna se detta på VR sätt är bara helt otroligt, jag älskar det

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Löddeköpinge
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av pazu:

Tänk efter lite. Sannolikheten att ni blir åksjuka av VR där kameran rör sig i förhållande till observatören är stor. Prova innan köp.

Fast de säger att man blir att man blir mindre åk sjuk om man har en fast referenspunkt som till exempel en virtuell näsa eller en cockpit.

Speldatorn: Threadripper 1950X | GTX 1070 | ASUS ROG STRIX X399-E GAMING |3000 mhz 32GB RAM | 8 tb hd, 250 ssd + 16 tb NAS |Sound blaster ZxR |Windows 10 | Corsair AX860 860W
Skärm: Shimian 1440p | Samsung UE40KU6179 | HTC Vive

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av matnojje:

Fast de säger att man blir att man blir mindre åk sjuk om man har en fast referenspunkt som till exempel en virtuell näsa eller en cockpit.

Ja en cockpit minskar åksjukan rejält. Det ger din hjärna en referens.

/hulle.

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Egå
Registrerad
Feb 2012

Jag tycker att ni gör ett fantastiskt bra arbete att hålla svenskan aktuell i datorspråket, och jag vill gärna se er hålla samma toppklassnivå rätt igenom. Därför vill jag föreslå att använda bunta istället för bundle, som i "EVE: Valkyrie buntas med Oculus Rift".

Tack för mig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jul 2013

Är det bara jag som tycker det är sjukt onödigt att bundla CV1 med en xbox one handkontroll? Alla vi som redan har handkontroller (t.ex 360 kontrollen) hemma tvingas betala extra för detta.

Laptop: Lenovo Yoga 700

Fraktfritt Inet

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Fatmajk:

Är det bara jag som tycker det är sjukt onödigt att bundla CV1 med en xbox one handkontroll? Alla vi som redan har handkontroller (t.ex 360 kontrollen) hemma tvingas betala extra för detta.

Eller oss som inte vill ha en!
Hoppas det kommer alternativ utan för att få ner priset!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

Vet någon vad det kommer kosta? Det är något när de kombinerar virtual reality med rymden som får det och pirra i magen...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Apr 2007
Skrivet av seraj5:

Vet någon vad det kommer kosta? Det är något när de kombinerar virtual reality med rymden som får det och pirra i magen...

Ingen vet än men det blir nog runt 4000 kr
Vi får veta snart nog. Förbokningar kommer nog annonseras när som. Jag gissar i slutet av december eller i januari

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2005
Skrivet av Fatmajk:

Nej det är en korkad idé. Varför skulle man ha mer behov av handkontroll efter man köpt rift än vad man hade innan? Och man kanske hellre vill ha dualshock 4 t ex.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av Fatmajk:

Se det ur ett större perspektiv än dig själv. Att standardisera en kontroll tillsammans med VR ger utvecklarna möjligheten att kunna ge samtliga användare samma kontrollschema.

Jag har själv en drös med 360-kontrollrar hemma, men är ändå glad att man går den här vägen. Annars hade utvecklarna varit tvungna att utgå från att det sitter ett gäng utan handkontroll och behöva kompromissa genom att göra spelen hyggliga för mus+tangentbord istället.

Tror du får se det som en straffkostnad på 100-200kr för att få spel som är bättre anpassade.

Ubuntu | 1440p IPS | 7700k | 1080ti | 32GB@3.6GHz | 960 Pro 1TB | Xonar STX

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
kinna
Registrerad
Okt 2010

Blir o bygga ny dator om dom kan hålla vad dom lovar .Ser riktigt bra ut tror dock inte jag klarar mini kraven dock .Har en 1100 t Amd proc som jag klockat till 4100 och ett 780 .Datorn är snart 3-4 år gammal (utom graffet som inet så snällt gav mig i garanti mot mitt gamla .Vill gärna vänta på nästa serie (grafikkort ) .Tror skillnaden blir större en vanligt då det är dubbla klivet mot normalt

Dator 1: i7 6700 k NH-D14 32gb ram Z170A GAMING M5 500GB 960 EVO 500 GB 850 EVO 500 GB MSI 1070 GTX 2x4 TB HGST Nas 7200 RPM EVGA 850 G2 Define R5 Black Pearl. Win 10 ASUS PG279Q skärm.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013

@Squallie: För att du inte kan se tangentbordet när du har Riften på dig. Det är då mycket bättre att ha en handkontroll med förhållandevis fåtal knappar, jämfört med att gissa sig fram till vart G eller P sitter på tangentbordet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2008
Skrivet av segafreaks:

Någon som vet vad OR kommer kosta vid release?

Skulle tippa på minst 4000kr.

Intel i7 6700K | ASUS Z170 Pro Gaming | Palit Geforce GTX 1080 GameRock | 16GB DDR4 | Fractal Design Define R5 | EVGA Supernova G2 750W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jan 2004

Härliga nyheter! Då kan man förbestella en svindyr sak man inte vet om den är bra, för att få ett spel man inte vet om det är bra! Fantasiskt!

[OBS: Sarkasm]

"Reminder: SAM = Speed bump."
- GGTharos

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2010
Skrivet av Fatmajk:

Det är nog ett nödvändigt ont, det ger spelutvecklare en gemensam plattform för kontroller att stödja då tangentbordet inte längre är lika lämpligt.

Surt för oss som redan har en men helre det än en röra av mer eller mindre lyckade controll settings undviker jag gärna.

Edit: Såg att sniglom redan tagit upp detta.

[ASUS Z87-DELUXE, Socket-1150] [Intel Core i7-4770K]
[ASUS GTX 1080 STRIX DC3 OC] [Corsair Vengeance Pro DDR3 2400MHz 16GB]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jan 2004
Skrivet av Kenseilon:

@Squallie: För att du inte kan se tangentbordet när du har Riften på dig. Det är då mycket bättre att ha en handkontroll med förhållandevis fåtal knappar, jämfört med att gissa sig fram till vart G eller P sitter på tangentbordet.

Fast... de flesta som spelar spel är väl vana med WASD-fattningen.

ESC, F1, F2, F3, F4
§1234
QWER
ASDF
<ZXCV
SHIFT, CTRL, ALT, SPACE

+ Mus med 4 knappar

Dessa knappar kan ju vilken jävel som helst hitta med ena handen och det ger ju en ofantlig mängd mer funktioner än en sketen Xbox dosa.

Så det där kontroll-argumentet köper jag inte.

- GGTharos

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av roob:

ESC, F1, F2, F3, F4
§1234
QWER
ASDF
<ZXCV
SHIFT, CTRL, ALT, SPACE

+ Mus med 4 knappar

Dessa knappar kan ju vilken jävel som helst hitta med ena handen och det ger ju en ofantlig mängd mer funktioner än en sketen Xbox dosa.

Har du testat att göra så med en HMD på? Det är inte praktiskt för fem öre. Särskilt när du snurrat lite hit och dit några gånger.

/hulle.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Jun 2006
Skrivet av roob:

ESC, F1, F2, F3, F4
§1234
QWER
ASDF
<ZXCV
SHIFT, CTRL, ALT, SPACE

+ Mus med 4 knappar

Både ja och nej.
Ja dom flesta kan hitta dom, men i space-simulaturer så har du bra mycket mer att hålla koll på än att bara navigera.
Joystick x2 eller joystick+vettig throttle samt voice attack för alla andra funktioner är det som behövs när man ska spela rymd-simmar med VR.

| Intel Core i7-6700K @ 4.2GHz | Asus STRIX GTX 1080 | Asus Z170 Pro Gaming | HyperX Predator 240Gb M.2 SSD | Corsair Force GT 240Gb RAID0 | 3x Intel 240Gb 320 | 300Gb Raptor @ 10,000 RPM | Samsung EcoGreen 2TB | 32 Gb Corsair Dominator Platinum 3000 DDR4 RAM | 1200w Corsair AX Professional |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jan 2004
Skrivet av Hulle:

Har du testat att göra så med en HMD på? Det är inte praktiskt för fem öre. Särskilt när du snurrat lite hit och dit några gånger.

/hulle.

Nej, nu tänkte jag visserligen att man sitter ner. I min värld är det få som har utrymmet och lösningen att stå upp tillsammans med det här. Men ja, ska man upp och snurra runt... nej, fan, då förstår jag ändå inte varför man ska hålla i en xbox dosa. Det kan ju inte kännas rätt? Det måste ju mynna ut i en annan lösning (som vive t ex)?

Skrivet av TheSweede:

Både ja och nej.
Ja dom flesta kan hitta dom, men i space-simulaturer så har du bra mycket mer att hålla koll på än att bara navigera.
Joystick x2 eller joystick+vettig throttle samt voice attack för alla andra funktioner är det som behövs när man ska spela rymd-simmar med VR.

Såklart inte, men en dosa tycker jag inte heller kan fylla det behovet.

Själv kommer jag mysa ner mig i min egengjorda cockpit och leva efter HOTAS-konceptet +mus och tangentbord.

Skickades från m.sweclockers.com

- GGTharos

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2015
Skrivet av pazu:

Därför så har du fri titt innanför cockpiten, hade cockpiten däremot varit låst till synfältet så hade det säkerligen blivit en kräkfest för många!

MSI 980 TI, i7 6700 3,4 GHz, 16 GB RAM
1440p 60Hz, HTC Vive 90Hz