Köpråd: ny telefon för 3-4k

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Spanien och Stockholm
Registrerad
Jan 2012

Köpråd: ny telefon för 3-4k

Då är det december och dags för det årliga bytet av telefon, Har kört så med LG G2 och sen förra så köpte jag LG G3. Men i år vet jag inte rikgtigt vad man ska göra. Jag köper nästan aldrig dom dyraste telefonerna då jag anser det onödigt dyrt. Jag har varit jätte nöjd med mina LG lurar än men jag tröttnar tyvärr rätt snabbt...

Så, vilka funktioner är viktiga för mig?

+Designen, gillar designen på t.ex. huawei p8, honor 7 och oppo R7s. Lite tråkig i vissa ögon men jag gillar enkel och stilren. Gärna metall.
+Priset, är inte alltför glad att lägga så mycket pengar på en lur och har alltid köpt under reor osv, budget i år är 3-4k
+Dispay, 5,5 eller större, upplösning 1080 eller bättre.
+Kamera, gärna bättre än LG G3 i mörker och gärna med manuella inställningar.
++Optisk bildstabilisering är ett måste
+Minne, vill ha rätt stort minne men även MicroSD plats så man kan kolla klipp från kameran på semestern
+Fingeravtrycksläsare, ingen dealbreaker men trevligt att se
+Prestanda, behöver ingen värsting G3an funkar fint för mig.

Dom jag har kollat lite på är:

+Oppo R7s
+Huawei P8
+Huawei Honor 7
+Oneplus 2
+LG G4

Men kan inte riktigt bestämma mig... har även sett lite rykten om oneplus 3. Har ni några andra tips eller vad tycker ni man ska välja för lur?

Tacksam för hjälp!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2014

Varför ska du byta telefon ens??

Intel 3960x - Asus Rampage IV Extreme - 32GB RAM - Asus GTX 1070 DUAL OC - MX300 525GB/250gb - Corsair AX1200 - Corsair Air 540 -

BenQ XL2411Z - Windows 10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Spanien och Stockholm
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av RealPower:

Varför ska du byta telefon ens??

Det är en bra fråga som jag ställer mig själv ibland, delvis nyhetsbehag samt att min G3 är tappad lite för ofta i marken tyvärr.

Edit: Det kanske inte är en tillräcklig uppgradering på någon av dom för att rättfärdiga köp?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gbg
Registrerad
Jul 2004

byt inte förrens du har försökt att fixa den, dvs en fabrikåterställning. att den har stridsärr e la inget, din nya lär la få det inom en månad jue

köpte mig en ny lur i veckan men bra för att min sega sony acro-s dog dagen innan.. så funkar din lur så ser jag ingen mening med att köpa en ny.. mena min nya galaxy s6 känns inte så mycket bättre än gamla sega acro-s(Bettan ) från 2011... försök hålla ut tills de nya böjbara kommer ut

Ahhlon2x4@3.6@~1.42-14.3v / 8gb/gtx 470