Dålig Wifi mottagning.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015

Dålig Wifi mottagning.

Hej!

Jag har en Sony Xperia Z3 som det är ruskigt dålig wifi mottagning på. Vi bor i villa och vår router finns placerad på "markplan" ungefär mitt i huset, men när jag t.ex ligger i sängen på övervåningen så är det så illa att den t.o.m tappar kontakten helt med vårt wifi.
Alla andra apparater vi har i huset som går över wifi har bra mottagning, det är bara min telefon som krånglar.
Det konstiga är att min sambo har en Sony Xperia Z3 Compact, och när hon ligger bredvid mig i sängen så har hon full täckning på vårt wifi.
Min telefon har förvisso alltid haft lite sämre täckning än min sambos telefon, och för en vecka sen hade jag min Z3 inne för skärmbyte, och efter det upplever jag att den är sämre än någonsin. Nu måste jag mer eller mindre stå bredvid vår routern för att få full mottagning.

Någon annan som har liknande problem, eller som ev. kan veta vad det beror på att jag har så dålig mottagning på telefonen?

Tack på förhand!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2003
Skrivet av Blackgrouse:

Hej!

Jag har en Sony Xperia Z3 som det är ruskigt dålig wifi mottagning på. Vi bor i villa och vår router finns placerad på "markplan" ungefär mitt i huset, men när jag t.ex ligger i sängen på övervåningen så är det så illa att den t.o.m tappar kontakten helt med vårt wifi.
Alla andra apparater vi har i huset som går över wifi har bra mottagning, det är bara min telefon som krånglar.
Det konstiga är att min sambo har en Sony Xperia Z3 Compact, och när hon ligger bredvid mig i sängen så har hon full täckning på vårt wifi.
Min telefon har förvisso alltid haft lite sämre täckning än min sambos telefon, och för en vecka sen hade jag min Z3 inne för skärmbyte, och efter det upplever jag att den är sämre än någonsin. Nu måste jag mer eller mindre stå bredvid vår routern för att få full mottagning.

Någon annan som har liknande problem, eller som ev. kan veta vad det beror på att jag har så dålig mottagning på telefonen?

Tack på förhand!

Det låter som bytet av skärm påverkade din telefon negativt.

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2004

Kan det vara så att skärmen byttes för att den var sprucken efter ett fall i golvet? Kan kanske wifi-antennen/kort fått sig en törn då, antingen vid fallet eller reperationen?

Är det någon skillnad på om du lägger ifrån dig den (på ett bord)? Kan det vara så att din hand skärmar/stör antennerna?

Här var lite enkla tips:
http://www.androidauthority.com/sony-xperia-z3-problems-57537...

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015

@Gurk:

Nja, den har åkt i backen några gånger gånger, men skärmen har alltid klarat sig.
Dock så sprack den när jag hade den i fickan.....kan väl i och för sig bero på att den var lite känslig efter att jag tappat den tidigare och det inte behövdes så mycket för att senare spricka.

Jag kan märka en viss skillnad när jag lägger ifrån mig telefonen, men inte så mycket.
Jag provade tipsen som du länkade, men tyvärr gjorde ingen av dom någon skillnad.....problemet kvarstår.

Jag får nog besöka reparatören igen och be honom kolla om han gjort något galet när han bytte skärm. För den blev trots allt sämre efter att han bytte skärmen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2008

skärmglas använder sig av integritet.. för varje däng i glaset försämras integriteten tills det till slut säger poof!
låter som wifi antennen fått sig en smäll o därför itne funkar nå vidare.

new main rig---i7 6700k,CM Hyper 212evo@63c load,MSI OCv2 GTX1060 6gb H110-I pro mitx, 2x8gb 2133mhz, 250gb 850 Evo + 500gb apple hdd, FD integra 550w 80+, Fractal Design Nano-S mITX
Main Rig--- 2700k,Scythe Samurai ZZ @ 54c load ASUS GTX970 Black OC edition @ 52c load GA-B75-D3H, 2x4gb xms3 1333mhz, 128gb SSD + 4x500gb lagring, OCZ Modxstream Pro 600watt, In-win Dragon Slayer chassi LaptopLenovo Legion y720, Gtx1060, i7 7700hq, 16gb 2133, 250gb ssd, 1tb hdd