Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2006

Testa Kringutrustning i Stockholm

Hallå!

Jag är lite sugen på att skaffa ett nytt mekaniskt tangentbord med andra brytare (tidigare svarta, just nu röda) och jag undrar om det finns några bra ställen i Stockholm där det går att prova på innan köp?
Jag tänkte också passa på att byta mus då jag inte är helt nöjd med formen på min Mionix Avior. Har insett att jag vill ha något betydligt mindre och eventuellt lättare om det går.

Jag var in på Inet vid hötorget och hade möjlighet att klämma på ett fåtal grejer som var framme men jag undrar om det kanske finns fler butiker som jag missat? Han i kassan sa att det var lugnt att öppna ett tangentbord med bruna brytare (som jag frågade efter) men kändes lite sådär att be om det eftersom jag inte säkert tänkt köpa just nu. Eller snarare, jag har ögonen på ett Ducky som bara säljs på webben men innan jag lägger den summan vill jag veta om brytarna är något för mig.
Detsamma gäller då möss. I detta fall har jag kanske 5-6 olika jag skulle vilja prova och åter igen känns det lite sådär att glida in på Inet och be dem öppna flera olika modeller, särskilt om det inte är något jag känner passa.

Tack på förhand!

Close the world, txEn eht nepO.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2014

Om det bara är de olika brytarna du vill känna på så har Inet vid Hötorget faktiskt en liten dosa med en av varje på, som man kan prova. Man får be personalen plocka fram den (verkar förvaras under kassabänken och alla i personalen verkar inte veta om att det finns en sådan).

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

MediaMarkt brukar vara bra på att ha saker framme, kan ju alltid kolla vad som finnas att känna på i gallerian, sen Siba/Elgiganten på Kungsgatan. De lär ju kanske inte ha specifika modeller men iaf de vanligaste och förhoppningsvis lite olika brytare.

Intel Core i7-4790k 4.7GHz / Asus Maximus VII Ranger / Gigabyte GTX 970 Windforce 3X OC / HyperX Savage 16GB (2x8) 2400MHz / EVGA SuperNOVA G2 850W / Samsung 850 EVO 500GB / Fractal Design Define S / custom loop / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Philips Fidelio X2 / FiiO E10K / Audio Technica AT2020USB+

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2006
Skrivet av patient67:

Om det bara är de olika brytarna du vill känna på så har Inet vid Hötorget faktiskt en liten dosa med en av varje på, som man kan prova. Man får be personalen plocka fram den (verkar förvaras under kassabänken och alla i personalen verkar inte veta om att det finns en sådan).

Ja det var ju förjävligt att höra. Beställde en såndärninga tester från MaxKeyboard för mer än vad jag egentligen har lust att betala.
Skall kika om det går att avbeställa den och sedan pallra mig till Inet i dagarna åter igen.

Skrivet av Naga:

MediaMarkt brukar vara bra på att ha saker framme, kan ju alltid kolla vad som finnas att känna på i gallerian, sen Siba/Elgiganten på Kungsgatan. De lär ju kanske inte ha specifika modeller men iaf de vanligaste och förhoppningsvis lite olika brytare.

Toppen! Jag får gå runt och kika lite noggrannare snart. Jag har i princip bestämt mig för bruna brytare men jag vill vara helt säker på att jag gillar dem så. Nu verkar Inet ha en sån testare där på hötorget så jag går dit först.
Förhoppningsvis kan jag hitta något ställe med både Logitech 303 och Roccat Kone Pure Military framme.

Close the world, txEn eht nepO.