Beslutsångest, vilken surfplatta för Youtube, twitch, Netflix osv.

Permalänk
Medlem

Beslutsångest, vilken surfplatta för Youtube, twitch, Netflix osv.

Hej, nu är det dags för en ny platta och den eviga frågan.. Vilken?
Har letat fram 2st som är intressanta och den första är Sony xperia Z4 och den andra är Google pixel C, som saknar release datum i Sverige.
Så nu är frågan ska man vänta på Google plattan? Eller köra på Sony plattan? Eller ska man T.om vänta och se vad Apple kommer med?

Plattan ska användas till mycket youtube, twitch, Netflix osv.

Tacksam för all hjälp

§3.1 /screamin-daemon, moderator
Permalänk
Medlem

Pixel C känns sisådär då den tydligen var tänkt att köra Chrome OS, sen både och samtidigt med dualboot, sen blev det Android på den. Är väl inget fel med det kanske men känns lite som en eftertanke.

En Nexus 9 är ju i princip likadan fast avsevärt mycket billigare. Så det är väl den jag skulle tipsa om. Samsungs plattor är väl annars helt ok(Tab S2?) då de brukar vara lätta och ha bland de bättre skärmarna. Nackdelen är ju TouchWiz och avsaknaden av uppdateringar samt diverse buggar här och var säkerligen. (har för mig Google kollade på TouchWiz och lite snabbt hittade 13 säkerhetsluckor orsakade av just detta junk)
Klarar man av att leva med detta så blir man nog rätt nöjd.

Ska du mestadels kolla på film så är väl kanske inte 4:3 att föredra direkt.(Ipad, Samsung, Nexus) Då är väl kanske Z4:an att föredra med sin 16:10 ratio. Pixel C har väl 2:1 eller dylikt vilket heller inte är direkt bra kan jag tänka mig för just filmtittande.

Har du redan en platta har du säkert ett stativ också. Men tipsar om detta enkla stativ som jag är grymt nöjd med: http://www.siba.se/surfplatta/tillbehor/deltaco-stativ-for-su...

Kom på en annan kandidat som visserligen är bra mycket dyrare, men många verkar ju tycka den fungerar bra för just mediakonsumtion. Denna är det jag syftar på: https://www.netonnet.se/art/dator/surfplatta/surfplatta/samsu...

18,4" kanske dock är för stort.