Forumdelen sponsras av

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Dec 2013

2 separata skärmar.

Hej,
Jag satt idag och försökte pilla lite för att få det att fungera, men det var svårare än jag trodde. Dags för Sweclockers.

Mitt problem:
Jag vill kunna spela vissa fullskärmsspel samtidigt som jag ser på en serie på den andra skärmen.

Jag har försökt lite med Oracle VM, men får det inte att fungera alls, det kan ju hända att det bara är jag.
Hur ska jag göra, kommer det att lösa sig om jag får igång Oracle?

Specs (absolut ingen superdator...):
Moderkort: Gigabyte GA-P55M-UD2
RAM-minne: 8 GB
CPU: Core i5 750 2.66 GHz
GPU: XFX Radeon HD5750 1 GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Dec 2011

kanske missförstår frågan eftersom jag är trött, men jag kör bara fullscreen windowed mode på spelen, utökat skrivbord i grafikkortsinställningar?

när jag tänker efter, även i vanligt fullscreen mode i spel så tänds mina andra skärmar

FX-8350 | 290 Tri-x | 2x8GB | Asus Crosshair V Formula-z | Corsair TX 650W 80+

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweClockers forum
Registrerad
Aug 2012

Det ska inte vara svårare än att starta ett spel på ena skärmen och din serie på andra. Var är det det skiter sig?

I övrigt rekommenderar jag att du kör borderless window i spelet så att du snabbare kan byta ut och göra något på en annan skärm.

Guide: Roota din HTC - BB-Kod-knappar på Prisjakt

Min burk - Kvävekyld till 80%
8700K@stock
1070 Ti@stock

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalix
Registrerad
Nov 2005

Exakt vart är problemet?
För jag har kört flera skärmar i tio år~ och har alltid kunnat se serier osv och spela i fullskärm.

i5 2500K: 4.4GHz||16GB 1600MHz||ASUS P8Z77-V PRO||Phanteks PH-TC14PE
MSI GTX 980 Gaming||Corsair Force 2 80GB|| Fractal Design Newton r2 650W M
Asus xonar essence STX|| Antec p280
Dell u2711, Sennheiser hd650, Logitech g502, fUnc f30r, KeyTronic kt2001 Ergoforce.
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av Nesvop:

Hej,
Jag satt idag och försökte pilla lite för att få det att fungera, men det var svårare än jag trodde. Dags för Sweclockers.

Mitt problem:
Jag vill kunna spela vissa fullskärmsspel samtidigt som jag ser på en serie på den andra skärmen.

Jag har försökt lite med Oracle VM, men får det inte att fungera alls, det kan ju hända att det bara är jag.
Hur ska jag göra, kommer det att lösa sig om jag får igång Oracle?

Specs (absolut ingen superdator...):
Moderkort: Gigabyte GA-P55M-UD2
RAM-minne: 8 GB
CPU: Core i5 750 2.66 GHz
GPU: XFX Radeon HD5750 1 GB

Du behöver inget program eller annan mjukvara för att fixa detta, det gör windows själv.
Gammal guide men jag tror den funkar bra även nu.
http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.277741/sa-kopplar-du-ihop-fl...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Dec 2013
Skrivet av Laggzor:

kanske missförstår frågan eftersom jag är trött, men jag kör bara fullscreen windowed mode på spelen, utökat skrivbord i grafikkortsinställningar?

när jag tänker efter, även i vanligt fullscreen mode i spel så tänds mina andra skärmar

Skrivet av LemonIllusion:

Det ska inte vara svårare än att starta ett spel på ena skärmen och din serie på andra. Var är det det skiter sig?

I övrigt rekommenderar jag att du kör borderless window i spelet så att du snabbare kan byta ut och göra något på en annan skärm.

Skrivet av BergHa:

Exakt vart är problemet?
För jag har kört flera skärmar i tio år~ och har alltid kunnat se serier osv och spela i fullskärm.

Skrivet av MacAllan:

Du behöver inget program eller annan mjukvara för att fixa detta, det gör windows själv.
Gammal guide men jag tror den funkar bra även nu.
http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.277741/sa-kopplar-du-ihop-fl...

Märker nu att jag var väldigt otydlig i min tidigaste post, men problemet är väl egentligen att jag skulle vilja låsa mig till spelskärmen, det tillåts ju att jag rör mig över till "serie"skärmen och då pajar det mitt spelande :-).

Fast det verkar ha löst sig nu, men kvarstår t ex. när jag ska spela HOMM3, då kan jag inte röra mig utanför spelskärmen utan att det blir en massa krångel

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2013

@Nesvop: Det går ofta att välja mellan borderless windowed mode och fullscreen. Kör du fullscreen i spelet så kan du inte röra musen utanför. Kör du borderless kan du röra musen utanför

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 980 | 32GiB | 950 Pro 512GB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | AMD 6970 | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 32GiB | UnRAID 6.5.0 | 68TB
HTPC: i7 2600k | GTX 1050ti | 8GiB
Smartphone: Huawei Mate 10 Pro | Android 8.0 | root | Shure SE535

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av Nesvop:

Märker nu att jag var väldigt otydlig i min tidigaste post, men problemet är väl egentligen att jag skulle vilja låsa mig till spelskärmen, det tillåts ju att jag rör mig över till "serie"skärmen och då pajar det mitt spelande :-).

Fast det verkar ha löst sig nu, men kvarstår t ex. när jag ska spela HOMM3, då kan jag inte röra mig utanför spelskärmen utan att det blir en massa krångel

om du kör spelet i windowed mode ( vilket jag rekommenderar med HD moden som funnits i evigheter ) så kan du googla på windowtools, låser musen i ett fönster du väljer, fungerar prima med allt jag testat (bland annat homm3)

FX-8350 | 290 Tri-x | 2x8GB | Asus Crosshair V Formula-z | Corsair TX 650W 80+