Elgiganten - trist agerande?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2007

Elgiganten - trist agerande?

Hej,

I samband med Black Friday köpte jag ett par av de rabatterade WD 5TB hårddiskarna. Efter att de hade stått som "reserverade"
i två veckor tog jag kontakt med deras kundtjänst - tydligen var diskarna slut (vad betyder isf reserverad?)
Jag fick erbjudande om att få två Seagatediskar, som har mycket kortare garanti, och som jag inte tyckte var en
likvärdig produkt. Jag frågade om de inte skulle få in fler av de slutsålda diskarna om jag väntade lite.
Då får jag svaret att de redan skickat ut "ersättningsdiskarna", och att jag kan returnera dem om jag inte vill ha dem.

Jag läser nu i Elgigantens villkor att de förbehåller sig rätten att skicka ut en "likvärdig" ersättningsvara om de beställda är slut.
(Sedan har man då rätt att reklamera detta - men det innebär extrakrångel med returfrakt+att ligga ute med pengar för denna...
Antagligen hoppas de att man inte ska orka göra returen)
Inga fler beställningar därifrån för min del!

Någon mer som råkat ut för detta krångel eller har jag haft fenomenal otur?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Feb 2007

[ be quiet! DB 900 ] [ be quiet! DP Pro 11 850W ] [ i7 7700K ] [ Asus ROG STRIX Z270E ] [ Gigabyte AORUS 1080 Ti ] [ Corsair 32GB DDR4 2400MHz CL16 Vengeance ] [ Samsung 960 EVO 250GB + Samsung 850 EVO 500GB ] [ Corsair Hydro H80i v2 ]