Tänkte sälja datorn. Vad ska jag sätta för pris?!

Permalänk
Medlem

Tänkte sälja datorn. Vad ska jag sätta för pris?!

Tjena Sweclockers!

Ber om ursäkt för allmänt tråkig hjälp-mig-tråd. Men såhär är läget.

Jag har köpt en ny dator och den "gamla" bara står och samlar damm (inte bokstavligen).

Den "gamla" innehåller följande:

GeForce gtx770 2gb
Intelcore i5 3.40ghz
8gb ram
Två hårddiskar varav en 230 och en 465
Windows 8.1 PRO

Allt detta inpackat i ett rätt snyggt chassi. Minimalt med damm osv. Jag satte ut denna i en säljgrupp på facebook för 4000-3500:- men har knappt haft någon som skrivit. Jag tyckte det kändes prisvärt? Jag menar man kan ju spela i princip alla nya spel på hög grafik.

Är jag helt dum i huvudet? (Troligtvis ja, men vad tror ni i sånt fall jag kan få den för?)

Permalänk

Skriv ut vilken modell av processor du har, i5 säger inte mycket. Vilket moderkort och chassi du har är också intressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av I_KILL_HORSES:

Skriv ut vilken modell av processor du har, i5 säger inte mycket. Vilket moderkort och chassi du har är också intressant.

Oj, jag hoppas du märker hur grym jag är på datorer när det gäller hårdvara?
Kan ju ha varit en stor faktor till att väldigt få varit intresserade också. Ska uppdatera så fort jag kommer hem!
Tack!

Permalänk
Medlem

Jag sålde min dator nyss för 4000kr

Amd fx8320
8gb ram
Lite billigare moderkort (runt 1000kr)
Samt ett 280x

Så här på swec kanske du får typ samma beroende på psu och vilken generation av processorn du har.

Lägger du ut på blocket så kan du säkert få en tusenlapp extra om du har tålamod.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Jag sålde min dator nyss för 4000kr

Amd fx8320
8gb ram
Lite billigare moderkort (runt 1000kr)
Samt ett 280x

Så här på swec kanske du får typ samma beroende på psu och vilken generation av processorn du har.

Lägger du ut på blocket så kan du säkert få en tusenlapp extra om du har tålamod.

Ja jag borde kanske prova Blocket istället för Köp&Sälj på Facebook. Känns inte som att direkt datorintresserade kollar facebook

Permalänk
Medlem

Vad har den för hårddiskar, nätagg och chassi???? Vilket 770 samt i5:a är det??

Permalänk
Medlem

Är processorn av K-modell och en av diskarna en SSD låter 3500kr vettigt

Visa signatur

9800x3d pbo +200mhz/co -18 | 6000c30 (buildzoid subtimings) | xfx 319 merc 6700xt 2800mhz@1100mv/2150mhz vram