Permalänk
Medlem

Laddare Nexus 6P

Hej,
Jag har införskaffat en Nexus 6P.
Är väldigt nöjd med telefonen. Bättre än min tidigare Samsung 5!
En sak som gör mig väldigt förvirrad är dock vilka laddare jag kan använda!?
Finns det några generella regler för vilka laddare man kan använda.
Tidigare har jag använt alla laddare som haft USB kontakt för laddning av min Samsung 5.
Men nu känner jag mig osäker på vilka jag vågar använda. Både i vägguttaget o som billaddare!

Tacksam för råd!
Eijhune

Permalänk

Nexus 6P använder en USB Type-C-port för laddning, så det är möjligt att andra kablar och laddare för Android inte fungerar med enheten. Vi rekommenderar att du använder den laddare som du fick med din Nexus.
Om du vill använda en USB Std-A-laddare kan du använda kabeln för USB Type-C till USB Std-A som du fick med enheten. Enheten kommer dock att laddas långsammare än med en Type-C-laddare.
Den bästa strömkällan är laddaren som följde med mobilen. Andra källor, såsom en bärbar dator, kan leda till en långsammare laddning.
Vill du inte köpa original laddare så gäller dessa specc Inspänningen från vägguttaget till laddaren är AC 100 V–240 V och laddarens utspänning är DC 5 V, 3 A.

Visa signatur

Mobo Asus Z97-A, Intel Core i5 4690K, Crucial BallistixSport 8gb, Samsung 850 PRO,EVGA GeForce GTX960 4GB SC Gaming, PSU Fractal Design 750W Integra M, Fractal Design Define R5 Blackout Edition, Noctua NH-C14S CPU Cooler

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eijhune:

Hej,
Jag har införskaffat en Nexus 6P.
Är väldigt nöjd med telefonen. Bättre än min tidigare Samsung 5!
En sak som gör mig väldigt förvirrad är dock vilka laddare jag kan använda!?
Finns det några generella regler för vilka laddare man kan använda.
Tidigare har jag använt alla laddare som haft USB kontakt för laddning av min Samsung 5.
Men nu känner jag mig osäker på vilka jag vågar använda. Både i vägguttaget o som billaddare!

Tacksam för råd!
Eijhune

Någon på Google hade väl testat kablar och kommit fram till att många var rätt dåliga och kunde orsaka skada osv. Har för mig tex att kabeln som oneplus säljer ska man inte använda. Iaf inte till tex en nexus 6p.

Edit: http://phandroid.com/2015/11/04/best-usb-type-c-cables/

Hans reviews på amazon: http://www.amazon.com/gp/pdp/profile/A25GROL6KJV3QG/ref=cm_cr...

Bara söka på Benson Leung och usb-c eller liknande så finns det mycket att läsa.